جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 11582
تاریخ انتشار: 1400/11/25 18:06

کسب‌وکار در اینستاگرام چگونه است؟

امرزوه بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام انجام می‌شود و بهره‌مندی از مشاوره پیج اینستاگرام به سادگی امکان‌پذیر است.

امرزوه بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام انجام می‌شود و بهره‌مندی از مشاوره پیج اینستاگرام به سادگی امکان‌پذیر است. استفاده از اینستاگرام برای هر نوع بازاریابی مفید بوده و با ویژگی‌هایی که چند سال پیش اینستاگرام برای حساب‌های تجاری ایجاد کرد، این شبکه اجتماعی در حال حاضر بسیار محبوب‌تر از گذشته شده است.        
فرقی نمی‌کند که شخصی اینفلوئنسر باشد، تجارت خانوادگی داشته باشد و یا یک فریلنسر باشد، در هر صورت بهره‌مندی از حساب تجاری برای تمامی افراد با مشاغل مختلف مفید خواهد بود. از آنجایی که حساب‌های تجاری اینستاگرام به هیچ نوع وضعیت تجاری رسمی و یا تاییدیه‌ای نیاز ندارند به همین دلیل مزایای زیادی را برای کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌دهند که به جهت بازاریابی در اینستاگرام بسیار ضروری است.   

حساب تجاری اینستاگرام چیست و چرا مناسب با انواع کسب‌وکار است؟

کسب و کار در اینستاگرام

حساب تجاری اینستاگرام یک پلتفرم به جهت بازاریابی بوده و مناسب برای تمامی کسب‌وکارها است و این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می‌سازد تا بتوانند به ویژگی‌های مهمی دسترسی داشته باشند که یک صفحه شخصی این امکانات را ندارد. 
این ویژگی‌های مهم شامل موارد زیر است:

  • امکان تقویت پست‌ها با آگاهی از واکنش‌های دنبال کنندگان
  • امکان افزودن لینک به استوری
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل رفتار دنبال کنندگان
  • فراهم سازی ویژگی‌هایی همچون پست‌هایی با قابلیت فروش محصولات و امکان فروش مستقیم از طریق پست‌های اینستاگرام
  • امکان افزودن حساب شرکا و به اشتراک گذاری پست توسط آنها
  • قابلیت کلیک به جهت هدایت افراد به سایت، خرید، رزرو قرار ملاقات و غیره

نکته بسیار مهمی که در این بین وجود دارد این است که هنگام تبدیل یک صفحه معمولی به صفحه تجاری هیچ مشکلی وجود ندارد تنها باید دانست که حساب کاربری نباید خصوصی باشد زیرا برای دسترسی به اهداف کسب‌وکار این ویژگی مناسب نخواهد بود. بنابراین بهتر است یک پیج تجاری به صورت عمومی برای تمامی افراد قابل مشاهده باشد تا به صورت بالقوه بتواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کند.

نحوه ایجاد یا تبدیل یک حساب کاربری به حساب تجاری

زمانی که کسب‌وکاری به دنبال راه اندازی حساب تجاری خود باشد، می‌تواند یک حساب تجاری جدید را ایجاد کرده یا یک حساب شخصی را به یک حساب تجاری تبدیل کند. به همین دلیل اگر از قبل یک حساب اینستاگرام با سرعت بالایی وجود داشته باشد بهتر است آن را به حساب تجاری تبدیل کرد. برای انجام این کار تنها لازم است وارد تنظیمات شده و گزینه حساب کاربری را کلیک کرده و در انتها حساب کاربری را به تجاری تبدیل کرد.     
در صورتی که کسب‌وکاری در اینستاگرام دارای حساب‌های مختلف در شبکه‌های مجازی دیگر همچون فیسبوک، واتس اپ، توییتر، تامبلر و غیره باشد نیز می‌تواند این صفحات را به یکدیگر پیوند زده تا دسترسی شبکه‌های مختلف برای بازدیدکنندگان راحت‌تر باشد. در قسمت بیوی یک صفحه نیز امکان قرارگیری لینک سایت وجود داشته و می‌تواند دسترسی به سایت را برای افراد فراهم سازد.         
یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام گزینه Insights بوده که پس از تبدیل یک حساب کاربری به تجاری به سرعت در دسترس نبوده و یک هفته زمان می‌برد تا بتوان به این بخش دسترسی پیدا کرده و رفتار کاربران را مشاهده کرد.

ساخت یک حساب تجاری به جهت مشاهده بهترین نتایج

حساب تجاری اینستاگرام

ساخت یک حساب تجاری کمی متفاوت از یک حساب شخصی است و اولین کاری که باید برای آن انجام داد ویرایش قسمت بیو و استفاده از یک عکس مناسب برای پروفایل، نوشتن بهترین و مرتبط‌ترین موارد و قرار دادن لینک در بیو بوده که به خوبی یک کسب‌وکار را نشان می‌دهد. در این صورت بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام یک کسب‌وکار تعیین می‌شود و بازدیدکنندگان با مشاهده آن متوجه خدمات مورد نظر یک پیج می‌شوند.
در حالت ایده آل نمایه بیو باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیح در خصوص کسب‌وکار، خدمات و محصولات قابل ارائه و سودمندی این خدمات و رابطه مستقیم آن با مردم.
  • ارائه مواردی در خصوص نحوه اشتراک گذاری محتواهای تولید شده
  • قراردهی یک CTA
  • قراردادن هشتگ برند
  • انتخاب موضوع کسب‌وکار
  • بهره‌مندی از استوری و Reels به جهت بازدهی بیشتر صفحه
  • و غیره

اینستاگرام در ابتدا کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی به جهت اشتراک تصاویر شروع کرد و رفته رفته ویژگی‌های متعددی همچون قراردهی ویدیوهای کوتاه، ویدیو‌های بلند، استوری، IGTV، لایو و غیره به آن افزوده شد به گونه‌ای که امروز به عنوان یک شبکه اجتماعی مفید برای انواع کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ شناخته می‌شود.

بهره‌مندی از استوری اینستاگرام برای مشاغل مختلف

اصول مهمی که در استوری‌های اینستاگرام برای تمامی مشاغل باید در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

  • استفاده از قابلیت لینک در استوری‌ها
  • امکان درج استوری‌های دنباله‌دار
  • قابلیت بررسی عملکرد هر یک از استوری‌ها و مشاهده رفتار دنبال کنندگان
  • امکان قراردهی نظر سنجی به جهت شناخت بیشتر دنبال کنندگان و آگاهی از نظرات آنها
  • بهره‌مندی از قابلیت هایلایت استوری‌ها و برجسته سازی استوری‌های مهم به صورت سازمان یافته و طبقه‌بندی شده که این کار مشخص کننده یک کسب‌وکار بوده و می‌تواند منجر به ایجاد یک ارتباط قوی با بازدیدکنندگان جدید باشد.
  • استفاده از استیکرهای تعاملی به جهت تعامل بیشتر با کاربران
  • امکان افزودن کلیپ‌های موسیقی
  • استفاده حداقل یک استوری در روز زیرا اکثر مردم به محض ورود به اینستاگرام در ابتدا استوری‌ها را چک می‌کنند.
  • به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و مناسب با نیاز کاربران و جالب نگه داشتن یک حساب کاربری.
  • اشتراک گذاری آموزش‌های تفکیک شده به مراحل ساده
  • امکان استفاده از بخش پرسش و پاسخ و پاسخ‌دهی به سوالات کاربران
  • استفاده از ویژگی‌های خرید در صفحه و تگ کردن محصولات در صورت امکان
  • و غیره

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران با کمک Insights

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اینستاگرام برای حساب‌های تجاری فراهم ساخته امکان مشاهده و تجریه و تحیل رفتار کاربران است. بخش تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که یک محتوا یا تمامی محتواها چه بازخوردی را دریافت کرده‌اند، کدامیک مفید بوده و کدامیک بازدهی مناسب را نداشته و غیره.          
در هر یک از پست‌ها می‌توان به خوبی میزان تعامل کاربران را مشاهده کرده و مواردی همچون بازدید، پسندیدن، اشتراک گذاری، ذخیره شدن، نظرات و غیره را مشاهده کرد تا از میزان علاقه‌مندی کاربران به پست‌ها مطلع شد. در کنار این امر رشد تعداد دنبال‌کنندگان به صورت روزانه، هفتگی و متناسب با نیاز صاحب کسب‌وکار قابل مشاهده است.         
با این ویژگی می‌توان جمعیت‌شناسی مخاطبان را مشاهده کرده و درصد دنبال کنندگان زن و مرد، سنین آنها، کشور، شهر و غیره را به سادگی مشاهده کرد و حتی متوجه شد که افراد چقدر بر روی دکمه CTA کلیک کرده‌اند. با آگاهی از تمامی این موارد می‌توان متوجه شد که آیا تصمیم‌گیری جدیدی در خصوص ایجاد تغییرات یک نمایه وجود دارد تا بتوان به بهینه‌سازی و قدرتمندتر کردن CTA کمک کرد یا خیر و غیره.

نتیجه گیری

 

در صورتی که صاحبان کسب‌وکارها خود صفحه تجاری‌شان را مدیریت کنند و یا از راهنمایی‌های مشاوران پیج‌های اینستاگرامی همچون شرکت نیک فالوور بهره‌مند شوند، در هر صورت رعایت این نکات امری بسیار مهم برای تمامی کسب‌وکارها است.        
استفاده از تمامی ویژگی‌های یک صفحه تجاری همچون توانایی تجزیه و تحلیل دقیق، تقویت تبلیغات، استفاده از لینک‌ها در استوری‌ها یا پست‌ها و قابلیت خرید مستقیم محصولات و غیره موجب می‌شود تا فرصتی بسیار بزرگ برای کسب‌وکارها ایجاد کند که منجر به فروش بیشتر محصولات‌شان شود.         
اینستاگرام بدون آنکه چیزی از صاحبان کسب‌وکارها دریافت کند به سادگی امکان دسترسی به موارد مختلف و تعامل بیشتر با مخاطبان را برای آنها فراهم می‎سازد و به همین دلیل مزایای بسیاری را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکاری موفق داشته باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jbez2