یاشا سازمند از کارمندان ایرانی گوگل در سالهای گذشته و مدیر عامل شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص)، می گوید ایران پتانسیل های بسیار بالای علمی و اجرایی با هزینه های کم جهت تولید و سپس صادرات نرم افزار را دارا می باشد. شرکت آکام آتا یک شرکت مشاوره کسب و کار و مشاوره مدیریت و مرکز مشاوره کارآفرینی با مجوز مشاوره تجاری و شرکت طراحی سایت و سئو، تولید، توسعه و پشتیبانی نرم افزار، برنامه نویسی با مجوز فناوری اطلاعات و ارتباطات و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (گیلان) می باشد.
یاشا سازمند مدیر عامل جوان شرکت آکام آتا بعد از بازگشت به ایران، و پس از کارمندی برای بیش از 12 کسب و کار داخلی و خارجی ، در سال 1398 این شرکت را تاسیس کرد. ایشان متولد 1362 در گیلان، بندرانزلی، در سال 1393 توسط شرکت سل بای تل گروپ در مالزی به عنوان کارشناس پشتیبانی فنی گوگل استخدام شد. یاشا سازمند سوابق کارمندی برای معروف ترین شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا مانند مخابرات سنگاپور، شرکت نت اپ و شرکت گوگل را در رزومه حرفه ای کاری خود دارد. ایشان دکترای مدیریت کسب و کار DBA از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مدیریت کسب و کار MBA با گرایش بازاریابی جهانی (بین الملل) از دانشگاه علوم و مدیریت کشور مالزی MSU و همچنین کارشناس مهندسی مکانیک در طراحی جامدات است که امروزه به عنوان یک مشاور کسب و کار، کارآفرین و متخصص بازاریابی دیجیتال شناخته شده در ایران است. یاشا سازمند مدیر عامل شرکت آکام آتا مستقر در منطقه آزاد انزلی می گوید، نباید از اهداف منطقه آزاد که افزایش و توسعه صادرات، ایجاد استغال و ارتقای جایگاه اقتصادی کشور است دور شویم و در این راستا جای صادرات نرم افزار خالی است.
یاشا سازمند که سالها مدرس ارشد زبان انگلیسی آموزشگاه های ایران و مالزی بوده است و تجربه سالها کار تخصصی آی تی و تحصیل در خارج کشور را دارد، - با تسلط به زبان انگلیسی تخصصی در حد زبان فارسی می گوید، - برای صادرات نرم افزار که در حوزه ارز آوری و توسعه کسب و کارها با ورود به بازارهای بین المللی و جهانی کمک شایانی به اقتصاد کسب و کار ها و اشتغال زایی می کند باید تجربه و دانش کافی داشته، از خدمات متخصصین بهره مند شویم و به نیاز های بازارهای بین المللی، نقاط قوت و ضعف فرصت ها و تهدید ها شناخت کامل داشته باشیم. ترکیبی از تسلط به زبان خارجی (عربی، انگلسیسی، چینی و ...)، تجربه کاری بین المللی، و با دانش نرم افزاری، بازاریابی بین الملل، و شناخت بازار بین الملل، تحلیل رقبا و نیاز های آنها می توان به راحتی به آن بازار خارجی ورود کرد.
یاشا سازمند می گوید، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بین المللی که مسلط به زبان خارجه است و تجربه کافی در امور بین الملل دارد باید بداند که مارکت فقط به داخل کشور محدود نمی شود و می تواند خدمات کسب و کار خود را بصورت بین المللی ارائه دهد. قیمت طراحی سایت در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه بسیار ارزان تر است و ما متخصصان بسیار زیادی در حوزه طراحی وبسایت و سئو در ایران داریم.
صادرات نرم افزار، فرآیندی پویا و چندوجهی است که به شما امکان میدهد محصولات و خدمات نرم افزاری خود را به مشتریان در سراسر جهان ارائه دهید. این فرآیند میتواند مزایای متعددی برای کسب و کار شما داشته باشد، از جمله:
1. تحقیق و بررسی بازار:
2. آمادهسازی محصول:
3. بازاریابی و فروش:
4. خدمات پس از فروش: