دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 104275
تاریخ انتشار: 1402/11/21 09:07

چگونه یک پروفایل جذاب و متفاوت برای پیج اینستاگرام بسازیم؟

تصور کنید برای اولین بار قرار است به یک مهمانی بروید؛ آیا لباس راحتی می‌پوشید یا سعی می‌کنید بهترین لباستان را انتخاب کنید؟ قطعا اگر نظر آن جمع برایتان مهم باشد، سعی می‌کنید بهترین لباس‌ها را بپوشید. انتخاب پروفایل اینستاگرام هم دقیقا حکم همان لباس را دارد.
چگونه یک پروفایل جذاب و متفاوت برای پیج اینستاگرام بسازیم؟

تصور کنید برای اولین بار قرار است به یک مهمانی بروید؛ آیا لباس راحتی می‌پوشید یا سعی می‌کنید بهترین لباستان را انتخاب کنید؟ قطعا اگر نظر آن جمع برایتان مهم باشد، سعی می‌کنید بهترین لباس‌ها را بپوشید. انتخاب پروفایل اینستاگرام هم دقیقا حکم همان لباس را دارد. دیگران از طریق پروفایل درباره شما قضاوت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که شما را دنبال کنند یا نه. به همین دلیل باید روش‌های ساخت پروفایل حرفه‌ای  را بشناسید و در مسیر جذب مخاطب، از آن‌ها بهره ببرید. با این مقاله همراه باشید تا با هم قدم به قدم یک پروفایل اینستاگرام عالی بسازیم.

پروفایل اینستاگرام شامل چه چیزهایی است؟

وقتی صحبت از پروفایل اینستاگرام می‌شود، همه ما به یاد عکس‌های رنگارنگی می‌افتیم که از افراد مختلف در این شبکه اجتماعی دیده‌ایم. با این حال، پروفایل تنها محدود به تصویر نمی‌شود و بخش‌های دیگری هم دارد. پروفایل اینستاگرام شامل بخش‌های زیر است:

  • عکس صاحب حساب کاربری
  • نام کاربری یا آیدی که همیشه در کنار عکس نمایش داده می‌شود.
  • نام صاحب اکانت که در صفحه اصلی پروفایل زیر تصویر نمایش داده می‌شود و قابلیت جست و جو دارد.
  • بیوگرافی صاحب پیج که با مراجعه به صفحه اصلی پروفایل قابل مشاهده است.

تمامی این بخش‌ها در ساخت پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام نقش دارند. با ما همراه باشید تا همه آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا باید پروفایل جذاب و متفاوتی داشته باشیم؟

پروفایل حرفه‌ای، نشانگر شخصیت صاحب اکانت و اهمیتی است که او برای مخاطبان خود قائل است.

وقتی اکانت شما هیچ پروفایلی نداشته باشد یا بدتر از آن، پروفایل شما مبهم و نامربوط باشد، کمتر کسی به شما اعتماد خواهد کرد. استفاده از نام و تصویر مناسب در پروفایل اینستاگرام، اولین و مهم‌ترین قدم برای فعالیت حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی است.

اگر شرایط زیر را دارید، حتما باید پروفایل حرفه‌ای داشته باشید:

  • اگر قصد دارید دنبال‌کنندگان زیادی جذب کنید.
  • اگر دوست دارید دیگران به راحتی شما را پیدا کنند.
  • در صورتی که می‌خواهید بلاگر شوید.
  • اگر می‌خواهید محصول خاصی بفروشید.
  • چنانچه قصد آموزش موضوع خاصی را دارید.
  • اگر می‌خواهید محتواهای حرفه‌ای تولید کنید.

به طور کلی، اگر فعالیت شما در اینستاگرام به نوعی است که اعتماد و توجه دیگران برایتان اهمیت دارد، باید پروفایل خوب و جذابی داشته باشید.

مراحل ساخت پروفایل جذاب و متفاوت برای پیج اینستاگرام

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام کار کنید و یا می‌خواهید پیج شخصی شما، توسط دیگر کاربران به عنوان یک پیج معتبر شناخته شود، باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- انتخاب نام و آیدی

 

در ابتدا باید بتوانید یک نام کاربری خوب و منحصر به فرد برای خود انتخاب کنید. در انتخاب آیدی باید نهایت دقت را به خرج دهید؛ زیرا اولا نمی‌توانید نامی که از پیش در اینستاگرام وجود داشته باشد برای خود انتخاب کنید و دوما، این نام باید به شما مربوط باشد و کاربران بتوانند آن را به راحتی تشخیص دهند. برای انتخاب نام خوب، به نکات زیر توجه کنید:

  • نیازی نیست حتما از اسم و فامیل خود استفاده کنید. آیدی می‌تواند شامل نام مستعار، نام شرکت، نام برند و مواردی از این قبیل باشد. در عوض می‌توانید در قسمت Name‌، اسم واقعی خود را وارد کنید.
  • بهتر است در آیدی کمتر از کاراکترهای خاص و اعداد استفاده کنید، مگر اینکه معنایی داشته باشند. به عنوان مثال، آیدی Novin.com با آدرس اصلی این سایت یکسان است، بنابراین کاربران به راحتی آن را پیدا می‌کنند.
  • می‌توانید نام خود را با نوع فعالیت ترکیب کنید. مثلا اگر در زمینه هنر فعالیت دارید، می‌توانید کلمه Art را به نام یا فامیلی خود اضافه کنید و یک آیدی منحصر به فرد بسازید.
  • اگر اینستاگرام آیدی شما را به دلیل تکراری بودن رد کرد، سعی نکنید با اضافه کردن حروف یا اعداد بی‌معنی آن را درست کنید. در عوض به ایده‌های ساده، جدید و منحصر به فرد فکر کنید.

۲- قرار دادن تصویر مناسب

 

عکس پروفایل، بیش از هر چیزی توجه دیگران را به خود جلب می‌کند؛ برای اینکه عکس پروفایل شما خوب و حرفه‌ای به نظر برسد، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • از عکس خودتان یا لوگو مربوط به برند استفاده کنید؛‌ سعی نکنید سراغ تصاویر تکراری و آماده بروید.
  • اگر از تصویر خودتان استفاده می‌کنید، بهتر است عکس تکی، صمیمانه و با لبخند از خود به اشتراک بگذارید. تصویری که حس اعتماد را به مخاطب القا کند. تصاویر شلوغ و دسته‌جمعی برای پروفایل چندان مناسب نیستند.
  • در صورت استفاده از لوگو یا تصاویر و کاراکترهای خاص، آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای به کار ببرید که کاملا مشخص باشند. همچنین به هیچ عنوان از متن زیر لوگو استفاده نکنید، زیرا در تصویر پروفایل قابل خواندن نخواهد بود.
  • عکسی انتخاب کنید که سازگاری بالایی با موضوع پیج داشته باشد. مثلا اگر پیج آشپزی دارید، دلیلی ندارد پروفایل شما عکسی باشد که شما را در حال کتاب خواندن نشان دهد! بهتر است با لباس کار خود عکس بگیرید.

در نهایت تصویری انتخاب کنید که باعث شود مخاطبان به راحتی شما را بشناسند و بتوانند در شرایط لازم، از روی عکس پیج شما را به راحتی تشخیص دهند. همچنین اگر قصد داشتید تصویر خود را تغییر دهید، حتما آن را در استوری اعلام کنید تا دنبال‌کنندگان شما را گم نکنند!

۳- نوشتن بیوگرافی دقیق

 

قدم بعدی برای داشتن پروفایل حرفه‌ای، نوشتن بیوگرافی خوب و دقیق است. این بخش باید خیلی کوتاه شما را معرفی کند، بنابراین در نوشتن آن به نکات زیر توجه کنید:

  • به طور کوتاه، فعالیت پیج خود و محتوایی که قرار است مخاطبان ببینند را توضیح دهید.
  • می‌توانید به تاریخ شروع فعالیت پیج اشاره داشته باشید.
  • در پیج‌های بلاگری یا شخصی، اشاره به علایق فردی رایج است.
  • اگر پیج آموزشی دارید، به تحصیلات و تجربیات مرتبط خود اشاره داشته باشید.
  • متن‌ها را با کاراکترهای معمولی و تماما فارسی یا تماما انگلیسی بنویسید تا خوانا باشند.
  • بخش‌های مختلف بیو را با کمک ایموجی و کاراکترهای خاص جدا کنید تا زیباتر به نظر برسد.

در ادامه بخش بیوگرافی، بخشی مجزا برای افزودن لینک وجود دارد؛ اگر سایت خاصی دارید یا می‌خواهید کاربران در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم به شما مراجعه کنند، می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

سخن پایانی

پروفایل اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پیج است؛ زیرا مخاطبان با دیدن آن درباره اعتبار یک اکانت تصمیم خواهند گرفت. اگر قصد دارید در این شبکه اجتماعی فعالیت حرفه‌ای داشته باشید یا از طریق آن درآمد کسب کنید، حتما به فکر یک پروفایل خوب باشید. پروفایلی که یک نام خوب و منحصر به فرد، تصویری با کیفیت و بیوگرافی کاملی داشته باشد، یک نمونه کامل از پروفایل معتبر اینستاگرامی به شمار می‌آید.

 

منبع: سایت نوین

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48azek