دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 36514
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/14 10:13

خرید سنگ بازالت آتشفشانی برای دکوراسیون

سنگ بازالت از گروه سنگ های آذرین بیرونی می باشند و به همین دلیل یکی از سنگ هایی است که زیاد در سطح زمین یافت می شوند که به آن ها بازالت می گویند.
خرید سنگ بازالت آتشفشانی برای دکوراسیون

 

سنگ بازالت از گروه سنگ های آذرین بیرونی می باشند و به همین دلیل یکی از سنگ هایی است که زیاد در سطح زمین یافت می شوند که به آن ها بازالت می گویند.

لطفا برای مشاهده مدل های سنگ بازالت روی لینک قیمت سنگ بازالت فلات ایران کلیک نمایید.

 کشور ایران به دلیل داشتن رشته کوه های فراوان و قرارگیری در گسل زلزله دارای کوه های آتشفشانی زیادی است که باعث شده سنگ بازالت در ایران به طور گسترده ای یافت شود.

 

 

 

 بازالت اغلب در رنگ های طوسی تا مشکی وجود دارد و به دلیل این است که در هنگام خروج گدازه ها از آتشفشان به سرعت در معرض هوای سرد و خنک سخت شده اند و دانه بندی های ریزی دارند.

یکی از کاربردهای بازالت استفاده آن در ساختمان سازی مانند نمای بیرونی، استفاده در سرویس بهداشتی و یا دکوراسیون داخلی می باشد. روز به روز طرفداران این سنگ زیاد می شود؛ به این دلیل می باشد که این سنگ علاوه بر شیک بودن، کاربردی بودن این سبک است. یکی از دلیل هایی که از سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند چون طیف رنگ های آن طوسی تا مشکی می باشد.

استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون

سبک مدرن در دکوراسیون یعنی لوکس و شیک بودن و در عین سادگی کاربردی بودن. به دلیل سادگی که دارد همیشه مد است و هیچوقت از مد نمی افتد. استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، طوسی روشن تا تیره و... باعث شده تا بتوان هر رنگی را بصورت کامل با آن ست کرد. کاربرد متریال طبیعی مانند سنگ و چوب در این سبک مدرن باعث شده دکوراسیون داخلی بسیار دلچسب شود.

دلایل استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون

کاربرد سنگ بازالت در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن بسیار به چشم می خورد که می تواند دلیل های زیادی داشته باشد:

 

  • طیف رنگی خنثی: بازالت در طیفی از رنگ های طوسی تا مشکی می باشد که در سبک مدرن بسیار پرکاربرد است. از این سنگ در تی وی وال، دیوار لابی، کف و دیوار آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، راه پله ها، شومینه و... استفاده می شود.
  • بدون نقش بودن و سادگی: بر خلاف سنگ های دیگر، هیچ خطوط و نقشی روی  سنگ بازالت وجود ندارد، سنگی تقریبا یکنواخت از نظر بافت و رنگ می باشد. در سبک های مدرن استفاده از این متریال بسیار به چشم می خورد.
  • داشتن قیمت مناسب: قیمت سنگ بازالت به این دلیل مناسب می باشد چون به طور گسترده ای در کشور ما وجود دارد و همین موضوع به تنهایی باعث می شود که قیمت آن نسبت به برخی سنگ های دیگر مخصوصا سنگ وارداتی بسیار مناسب تر باشد. همین موضوع می تواند باعث شود که از این سنگ در فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد.
  • استحکام و دوام بالا: همانطور که گفته شد سبک مدرن، سبکی می باشد که  همیشه مد است و سال های زیادی می توان بدون خستگی و دلزدگی از این سبک در منزل و محل کار استفاده کرد. استفاده از سنگی که به مرور زمان  در مقابل رطوبت، دما، موادهای اسیدی و... زیبایی خودشان را از دست ندهند، لازم و ضروری می باشد. ما به شما در این زمینه سنگ بازالت را پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین انتخاب ها در سبک مدرن می باشد.

 

برای خرید سنگ نما قیمت به لینک https://iranianplateaubasalt.com/خرید-سنگ-بازالت/  مراجعه فرمایید.

 

 

آشنایی با سنگ بازالت ماکو

ماکو نام یک شهرستانی در شمال استان آذربایجان غربی می باشد که دارای معادن سنگ بازالت است. همچنین بهترین و معروف ترین سنگ بازالت در ایران، در این شهر می باشد. سنگ های بازالت در اثر فعالیت های آتش نشانی در سال های طولانی در این منطقه شکل گرفته اند.

سنگ بازالت ماکو یکی از بهترین سنگ های بازالت می باشد که مقاومت زیادی در برابر یخبندان و سرما دارد و به همین دلیل برای شهرهای سرد و خشک بسیار مناسب می باشد. این سنگ ماکو طوسی رنگ است و همین موجب انتخاب طراحان ساختمان برای داشتن نما با طرح های امروزی و مدرن است.

انواع سنگ بازالت ماکو

سنگ بازالت به صورت صفحه تخت و بزرگ که به آن اسلب گفته می شود برای استفاده در تی وی وال ها، دیوار نشیمن یا پذیرایی، لابی هتل ها و آپارتمان ها و...

بازالت بصورت تایل در حمام، استخر، آشپزخانه و...

سنگ بازالت به صورت مکعب های کوچک در تزئینات ساختمان، حیاط، کفپوش پیاده رو و...

 

کاربرد سنگ بازالت آتشفشانی

 

سنگ های آتشفشانی امروزه در زندگی ما بسیار کاربرد دارند به گونه ای که شاید متوجه استاده از آن ها در زندگی روزمره خود نباشید:

 

  1. یکی از کاربردهای بسیار سنگ آتشفشانی، استفاده آن ها در تصفیه آب می باشد. سنگ های آتشفشانی با بافت های ویژه ای که دارند باعث جداسازی ضایعات درون آب می شوند و از طرفی دیگر به سبب خاصیت ضد باکتری که دارند مانع رشد باکتری در آب می شود و علاوه بر همه این ها از تجمع جالبک ها در آب جلوگیری می کنند؛ برای همین استفاده از سنگ آتشفشانی در حوض ها و آب نماها بسیار رایج شده است.

 

  1. امروز جایگاه طب سنتی در زندگی افراد جا باز کرده است و راه برای ورود سنگ های آتشفشانی نیز راحت تر شده است. از سنگ های آتشفشانی برای درمان و کاهش استرس ، همچنین برای تسکین درد های عضلانی استفاده می شود. این روش درمانی در مناطقی که آب گرم دارند و نزدیک آتشفشان ها می باشند رونق زیادی کسب کرده است.

 

  1. سنگ های آتشفشانی در رنگ های زیادی وجود دارد و بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و به یکی از جذاب ترین طراحی های داخلی تالارها، هتل ها، ساخت آبنما و آکواریوم شده است. علاوه بر زیبایی، خیال طراحان بابت شکستگی، پوسیدگی یا آسیب دیدن در اثر رطوبت راحت تر کرده است زیرا سنگ بازالت آتشفشانی بسیار مقاوم می باشند.

 

  1. سنگ های آتشفشانی عاوه بر زیبایی که دارند، به سبب خاصیت هایی که دارند نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. خاصیت هایی که دارند: ضد آفت بودن آن ها، جذب رطوبت و اکسیژن رسانی خاک را می توان به آن اشاره کرد برای همین استفاده در کشاورزی بسیار مرسوم شده است. باغداران و کشاورزان زیادی برای جلوگیری از هدر رفتن آب در مزارع و باغ خود از این سنگ ها استفاده می کنند و دیگر نگران حمله حشرات و آفت ها به محصولات خود نمی باشند.

 

  1. یکی از کاربردهای مفید سنگ بازالت، استفاده از سنگ پا در ایران است، سنگ پا علاوه بر لایه برداری پوست باعث آرامش و  تسکین دردهای عصبی می شود، سنگ های آتشفشانی در ساخت زیورآلات نیز استفاده می شود.

 

برای خرید انواع سنگ بازالت به شرکت فلات ایران مراجعه فرمایید.

۰۹۱۲۲۷۸۴۹۶۰

کارخانه:

۰۹۱۲۱۲۴۴۹۶۰

۰۲۱۵۲۲۴۷۴۹

منبع: Iranianplateaubasalt.com

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nrywk