سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 109288
تاریخ انتشار: 1403/02/10 04:50

طلا یا سکه طلا؟ سرمایه گذاری در خواهر خوانده های زرین!

برخلاف ارزها و سهام که ارزش آنها می تواند به سرعت در نوسان باشد، طلا تمایل دارد ارزش خود را در بلندمدت حفظ کند. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران، طلا را راهی برای حفظ قدرت خرید خود در مواجهه با تورم و بحران های مالی می دانند.
طلا یا سکه طلا؟ سرمایه گذاری در خواهر خوانده های زرین!

برخلاف ارزها و سهام که ارزش آنها می تواند به سرعت در نوسان باشد، طلا تمایل دارد ارزش خود را در بلندمدت حفظ کند. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران، طلا را راهی برای حفظ قدرت خرید خود در مواجهه با تورم و بحران های مالی می دانند.

  • سرمایه گذاری در طلا برای مقابله با تورم

طلا اغلب به عنوان وسیله ای موثر برای مقابله با تورم در نظر گرفته می‌شود. زمانی که قیمت ها افزایش می‌یابد و ارزش پول کاسته می‌شود، طلا به طور کلی قدرت خرید خود را حفظ می‌کند. به گفته کارشناسان با سرمایه گذاری در طلا می‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و از خود در برابر اثرات مضر تورم محافظت کنید.

  • با طلای سرمایه گذاری پرتفوی خود را متنوع کنید

طلا یک فرصت عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری شما است. با افزودن طلا به پرتفویی که از قبل شامل سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی ها است، سرمایه گذاران می توانند ریسک را کاهش داده و ثبات کلی سبد خود را افزایش دهند. طلا از لحاظ تاریخی همبستگی پایینی را با سایر طبقات دارایی نشان داده است و آن را به یک روش سرمایه گذاری مطمئن تبدیل کرده است.

  • طلا، محصولی قابل دسترسی و به راحتی قابل نگهداری است

خرید و فروش طلا اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. چه بخواهید طلای فیزیکی را به صورت شمش یا سکه طلا خریداری کنید یا در محصولات سرمایه گذاری مبتنی بر طلا سرمایه گذاری کنید، گزینه های زیادی در دسترس است. اگر قصد خرید انواع سکه های بانکی را دارید، ما در وب سایت رسمی "بورس سکه نیری"، خرید و فروش سکه طلا را تسهیل می‌کنیم و به سرمایه گذاران اجازه می دهیم به سرعت و به راحتی به این بازار دسترسی داشته باشند.

وقتی صحبت از ذخیره سازی می شود، طلا را می توان به روش های مختلفی ذخیره کرد. بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند آن را در مکانی امن، در خانه یا در اماکن تخصصی مانند صندوق امانات نگهداری کنند.

  • سکه طلا را برای سهولت انتقال آن انتخاب کنید

سکه طلا همچنین به دلیل سهولت انتقال آن با اولویت بیشتر انتخاب می‌شود. برخلاف سایر دارایی ها، می توان آن را به راحتی از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد. به عنوان یک فلز گرانبها بادوام، سکه طلا را می توان برای چندین دهه بدون خراب شدن نگهداری کرد. این باعث می شود که این روش محبوبی برای انتقال ثروت به نسل های آینده باشد.

  • خرید و فروش آسان سکه نسبت به طلا

بر خلاف مشکلات خرید و فروش انواع طلا، سکه های رایج در کشور در زمان خرید و فروش نوسان کمتری در قیمت دارند! مثال قیمت سکه امامی یا سکه بهار آزادی می‌تواند با اختلاف ناچیزی در خرید و فروش همزمان (در یک روز) معامله شود. همچنین نداشتن هزینه اجرت (نسبت به طلا) امتیاز مثبت دیگری برای ترجیح دادن سکه نسبت به طلا می‌باشد.

در پایان، اگر قصد خرید و فروش طلا و یا سکه طلا دارید، حتما به مراکزی مراجعه نمایید که از قبل نسبت به اصالت و همچنین دارا بودن مجوز های مربوطه از بانک و یا اتحادیه آن فروشگاه مطمئن شده باشید. در خصوص سکه های بانکی حتما به هولوگرام و کارت سکه دقت نمایید!

"نویسنده: حسین میرا"


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pw7go