پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 37812
تاریخ انتشار: 1401/12/27 12:32

مراحل درخواست برای مهاجرت تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۳

یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به کشور استرالیا، روش تحصیلی است.
مراحل درخواست برای مهاجرت تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۳

مراحل درخواست برای مهاجرت تحصیلی استرالیا در سال ۲۲۳

یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به کشور استرالیا، روش تحصیلی است. شرایط مطلوب تحصیل در استرالیا برای دانشجویان خارجی، سطح بالای کیفیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، برنامه‌های متنوع جذب محصلان خارجی و غیره، همگی از جمله دلایلی است که این کشور را برای تحصیل مناسب کرده است.

استرالیا هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی است که با هدف تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهانی به این کشور مهاجرت می‌کنند. البته این کشور اخیراً برخی تغییرات را در شرایط مهاجرت تحصیلی اعمال کرده که قبل از اقدام برای تحصیل در استرالیا باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

در ادامه این موارد را بررسی کرده و بیشتر درباره مراحل مهاجرت تحصیلی توضیح می‌دهیم.

چرا تحصیل در استرالیا ؟

استرالیا در بین سایر کشورهای پیشرفته جهان به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. از جمله دلایل محبوبیت، امکان تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی است. همچنین این کشور اگرچه در مقیاس جهانی کشوری گران برای زندگی است، اما نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان هزینه زندگی پایین‌تر است. این مسئله درباره شهریه دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در استرالیا آن است که دانشجویان در طول تحصیل، مجاز به کار دانشجویی هستند. در نتیجه می‌توان برای جبران بخشی از مخارج زندگی، از این روش کمک گرفت.

مزیت اساسی و مهم دیگری که درباره تحصیل در این کشور می‌توان بیان کرد، سیستم آموزشی قوی و تنوع رشته‌های تحصیلی در استرالیا است.

محصلان و دانشجویان در استرالیا غالباً به تحقیق در حوزه علوم مختلف تشویق شده و از این راه دانش بالایی در حوزه تحصیلی خود خواهند داشت.

مراحل مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای آن که بتوانید روند درخواست مهاجرت و تحصیل در استرالیا را به شکل موفقیت‌آمیز طی کنید، باید مراحل اصلی این کار را بشناسید. اما قبل از مراحل اصلی، باید زبان خود را تقویت کنید. مانند اغلب روش‌های مهاجرتی، برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا بسیار مهم است که قبل از هر کاری روی دانش و مهارت زبان انگلیسی خود کار کنید.

معمولاً داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، جزو مراحل اساسی پذیرش از دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی است. پس از این مرحله، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انتخاب دانشگاه

برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا معمولاً گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرند. در این مرحله باید براساس رشته تحصیلی مورد نظر در بین دانشگاه‌های استرالیا جستجو کرده و بهترین دانشگاه با شرایط پذیرش مطلوب‌تر را انتخاب کنید.

  1. دریافت پذیرش از دانشگاه

پس از انتخاب دانشگاه، برای تحصیل در استرالیا باید از دانشگاه مربوطه پذیرش بگیرید. برای این کار می‌توانید از طریق وب سایت دانشگاه با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و ضمن بررسی شرایط پذیرش، مدارک لازم را برای آن‌ها ارسال کنید. در صورت پذیرش، دانشگاه به شما اطلاع خواهد داد.

  1. ارتباط با استاد مربوطه در دانشگاه

برای تسریع روند پذیرش، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل اساتید دانشگاه مربوطه (معمولاً در وب سایت دانشگاه قید شده) با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید با نشان دادن علاقه و زمینه تحصیلی خود به این اساتید، احتمال پذیرش را بالا ببرید.

  1. دریافت توصیه‌نامه

نوشتن توصیه‌نامه توسط اساتید محل قبلی تحصیل شما نیز می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که روند اخذ پذیرش تحصیلی شما را سرعت ببخشد.

  1. تهیه رزومه تحصیلی

رزومه و سابقه تحصیلی، از جمله مواردی که است که برای تحصیل در استرالیا به آن نیاز پیدا خواهید کرد. یک روزمه حرفه‌ای شامل تمام اطلاعات شخصی و تماس، سوابق دقیق تحصیلی، سوابق شغلی، فهرست مهارت‌های دانشجو، سوابق شرکت در دوره‌ها و سمینارهای تخصصی و غیره است.

  1. نوشتن انگیزه‌نامه

در کنار رزومه تحصیلی، بهتر است یک انگیزه‌نامه برای هدف از تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید. انگیزه‌نامه میزان علاقه برای تحصیل در استرالیا و حوزه‌هایی که دوست دارید در آن تحصیل و فعالیت کنید را نشان می‌دهد.

  1. ترجمه ریزنمرات از دانشگاه قبلی

یکی از مدارک اصلی برای تحصیل در استرالیا ارائه ریزنمرات بصورت ترجمه شده است. توجه داشته باشید که این گواهی در صورتی اعتبار دارد که مهر رسمی وزارت علوم و تحقیقات روی آن درج شده باشد.

  1. تکمیل فرم‌های درخواست رسمی در وب سایت دانشگاه مورد نظر

معمولاً دانشگاه‌های بین‌المللی استرالیا زمان‌های خاصی را برای پذیرش دانشجویان خارجی در سال تعیین می‌کنند. زمان پذیرش در وب سایت دانشگاه اعلام شده و در این مدت باید نسبت به تکمیل فرم‌های درخواست اقدام کنید.

  1. تکمیل و ارسال مدارک

در این مرحله، تمام مدارکی که دانشگاه از شما خواسته را تهیه و تکمیل کرده و در وب سایت دانشگاه آپلود می‌کنید. توجه داشته باشید که هرگونه نقص یا اشتباه در مدارک می‌تواند منجر به رد درخواست شود.

  1. پیگیری نتیجه درخواست پذیرش

در این مرحله، می‌توانید از طریق ایمیل درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

انواع ویزا برای تحصیل در استرالیا

بعد از تکمیل مراحل فوق و دریافت پذیرش برای تحصیل در استرالیا باید مراحل دیگری برای رفتن به این کشور را آغاز کنید. قبل از هر چیز، باید برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کرده و وقت مصاحبه در سفارت بگیرید.

پس از دریافت ویزا، بلیط و مدارک سفر را تهیه کرده و برای رفتن به استرالیا آماده شوید. انواع مختلف ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • ویزای ساب‌کلاس 407 (ویزای تحصیلی بازدیدکننده)؛ برای افرادی که مدت کوتاهی (تا 12 ماه) با اهداف آموزشی به استرالیا می‌روند.

  • ساب‌کلاس 886 (ویزای دانشجویی)؛ برای افرادی که بطور تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر در استرالیا تحصیل می‌کنند.

  • ساب‌کلاس 485 (ویزای کارآموزی): برای افرادی که در یک برنامه یا دوره آموزشی در استرالیا شرکت می‌کنند.

جمع‌بندی نهایی

اگر می‌خواهید برای تحصیل در استرالیا به این کشور بروید، لازم است بدانید که درخواست برای این کار مراحلی دارد که باید به درستی طی شوند.

به همین دلیل، در این مطلب ضمن بررسی دلایل محبوبیت تحصیل در استرالیا سعی کردیم تا مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی را بررسی کنیم. همچنین دیدیم که با چه ویزاهایی می‌توانید برای تحصیل به استرالیا بروید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lwax6