دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 11903
تاریخ انتشار: 1400/12/02 12:18

معرفی تجهیزات صنعتی ساختمان

در ساختمان های مسکونی، تجاری و کارخانجات از تعدادی محصولات صنعتی پرکاربرد استفاده می شود که در این مقاله به معرفی تعدادی از این محصولات صنعتی می پردازیم.

انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ عبارت است از دستگاهی که از مجموعه چند پمپ آب که به صورت موازی به هم اتصال دارند، ساخته شده ‌است. کاربرد اصلی بوستر پمپ شبیه پمپ آب است، با این تفاوت که از چندین پمپ آب در آن استفاده می گردد و با فشار بیشتری آب را منتقل و به ارتفاع ‌های بالاتر می رساند.

بوستر پمپ آتش نشانی و بوستر پمپ پنتاکس به دلایلی همانند هزینه نگهداری کم و با صرفه بودن، جایگاه مهمی در صنعت دارند و در نتیجه در اغلب مجتمع های مسکونی، مراکز بزرگ تفریحی، اداری و مسکونی استفاده می شود.  بوستر پمپ آتش نشانی شامل حداقل دوالکتروپمپ است که از آن در سیستم های اطفا حریق استفاده می ‌شود. طبق با مقررات ایمنی اعمال شده به ساختمان های طویلی که چنین سیستمی را در ساختار خود نداشته باشند، جواز ساخت داده نمی‌ شود.  در ساخت بعضی بوستر پمپ ها از پی ال سی استفاده می شود.

بوستر پمپ پنتاکس

شرکت پمپ آب پنتاکس از معروف ترین برندها در زمینه پمپ است. بوستر پمپ پنتاکس در مکان های مختلفی بخصوص در ساختمان های بلند پرکاربرد است. در بوستر پمپ ها در حالت معمول، چندین پمپ به صورت موازی مونتاژ می شود. این موضوع در نهایت منجر به افزایش فشار آب در مصارف مختلف می شود. بوستر پمپ پنتاکس دارای مصارف مختلفی در آبرسانی، آبیاری و آتش نشانی دارند.

 

تجهیزات استخر

تجهیزات استخر آن دسته لوازمی است که به منظور ساخت، نگهداری و تمیز نگهداشتن استخر، سونا و یا جکوزی از آن استفاده می شود. در مراکز رفاهی و تفریحی، ساخت و ساز استخرها به منظور ارائه امکانات بیشتر همچون راحتی شناگران از این تجهیزات استفاده می ‌شود. تجهیزات و لوازم استخر بسته به اندازه استخر و هدف ساخت آن متفاوت خواهد بود، البته به هر حال وسایلی که در ساخت استخرها بکار گرفته می‌شود، دارای اشتراکاتی نیز هست. تجهیزات استخر به دو نوع تجهیزات اصلی و تجهیزات لوازم جانبی استخر تقسیم بندی می ‌شود. تجهیزات اصلی شامل آن دسته از ابزارهایی هست که باید به صورت الزام در ساخت استخر بکار رود، اما تجهیزات جانبی شامل آن دسته ابزارهایی است که هر شخصی بسته به سلیقه و نوع کارکرد استخر، از آن استفاده می کند.

 

فیلتر شنی استخر

از پرکاربردترین سیستم های فیلترها در زمینه آلودگی آب، فیلترهای شنی هستند. این فیلترها قادر به حذف ذرات معلق موجود در آبی که به قطر 50 میکرون هستند، نیز می باشند. اما به جهت حذف مواد رنگی آب، ذرات رنگی و طعم آب باید بلافاصله پس از فیلتر شنی استخر، از فیلترهای کربنی استفاده شود. دستگاه فیلتر شنی استخر را می توان از بهترین سیستم ها و در عین حال رایج ترین انتخاب ها به منظور شفافیت و تصفیه آب استخر دانست. لایه های مختلف فیلتر شنی اندازه های متفاوت سیلیسی را دارا هستند. یک صفحه جداگانه به نام صفحه نازل هم به کف نازل فیلتر شنی استخر اتصال یافته است که کارکرد این صفحه ممانعت از خروج سیلیس از فیلترهای شنی است.

پمپ تصفیه آب استخر

پمپ تصفیه استخر یکی از تجهیزات الزامی در استخرهاست. استفاده کردن از پمپ به منظور تصفیه استخر برای سیستم گردش آب استخر از ضروریات است. یک پمپ تصفیه آب استخر در واقع طی بازه های زمانی گوناگون از راکد ماندن آب در استخرها جلوگیری می کند. همچنین آب را از درون استخر به سمت فیلتر هدایت می کند و پس از تمیز شدن کامل آن و فیلتر هر نوع آلودگی، آب را دوباره به درون استخر پمپاژ می‌ کند. این سری از پمپ ها به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می شوند که برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می گردند.

کلرزن استخر

دستگاه کلرزن استخر یکی از مهم ترین تجهیزات در استخرهاست که از یک پمپ به منظور انتقال کلر و سیستمی برای کنترل کردن میزان تزریق کلر به آب استخر تشکیل می گردد. دستگاه کلرزن در اماکنی همچون استخرهای بزرگ، استخرهای خانگی و مخزن های آب شهری استفاده می شود. در این سیستم از قوی ترین ماده گندزدا در صنعت آب و فاضلاب استفاده می شود. مکانیسم دستگاه علاوه بر این که باعث می شود گازهای سمی در محیط منتشر نشود، ایمنی بیشتری نسبت به سیستم های دارای گازهای کلر یا ازن دارد. قدرت ضدعفونی کنندگی زیاد، ماندگاری طولانی مدت در آب و عدم تولید ترکیبات سرطان زا در آب منجر می شود که این ماده بهترین جایگزین گاز کلر به منظور تصفیه آب باشد.

انواع پمپ آب

پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش در انواع پمپ های گریز از مرکز مستغرق قرار دارند. پمپ های لجن کش در دو نوع پمپ های لجن کش سه فاز و پمپ های لجن کش تک فاز ارائه می شود. پمپ های لجن کش بسته به نیاز مشتری، از جنس بدنه های متفاوتی عرضه می شود. برای مثال عمده ترین کاربری محصولات، پمپ لجن کش چاه های آب است. از سایر کاربردهای این پمپ ها، می توان به انتقال، پمپاژ فاضلاب صنعتی، فاضلاب خانگی و دیگر سیالاتی که دارای ذرات معلق و ذرات جامد هستند، اشاره داشت.

پمپ کف کش

پمپ های کف کش از اجزای موتور پمپ های مستغرق سانتریفیوژ هستند که در دو نوع کف کش سه فاز و کف کش تک فاز ارائه می شوند. پمپ های کف کش تک فاز برای استفاده در مصارف خانگی تولید می شوند و نوع سه فاز آن نیز برای مصارف صنعتی یا کشاورزی طراحی می شود. کف کش های استیل، کف کش چدن و کف کش آلومینیومی از انواع پمپ های کف کش هستند. به عنوان مثال عمده ترین کاربری این محصولات، پمپ کف کش چاه آب است.

پمپ سیرکولاتور

کلمه سیرکوله به معنای گردانیدن است. منظور از پمپ های سیرکولاتور آن دسته از پمپ هایی است که وظیفه حرکت دادن یا گردانیدن آب سرد و یا گرم را در سیستم های تهویه مطبوع یا حرارت مرکزی ساختمان از محل تولید تا محل های تبادل حرارت در دستگاه های سرمایش و گرمایش عهده دارند. اصولا پمپ های سیرکولاتور، تنها به منظور گردش آب سیستم سرمایش و گرمایش در مدار این تجهیزات استفاده دارد. بنابراین در اصطلاح آب روی پروانه آن ها سوار است و نیازی به توانایی مکش آب از سطوح پایین تر نیست.

خرید تجهیزات صنعتی از پمپ خوب

شرکت پایا گسترش خورشید تابان با نام تجاری پمپ خوب یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده ایرانی در زمینه فروش، واردات و تولید ماشین آلات صنعتی بوده که بیش از 20 سال در این زمینه سابقه دارد. شرکت پایا گسترش خورشید تابان با نام تجاری پمپ خوب همواره سعی داشته بهترین کالاها را با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان عرضه کند. از جمله تجهیزات و کالاهای شرکت پمپ خوب می‌توان به سیستم‌های آبرسانی، آتش نشانی، تجهیزات استخر، سونا، جکوزی، پمپ آب، پمپ لجن کش، پمپ سیرکولاتور و تجهیزات جانبی پمپ اشاره کرد که شما می‌توانید بهترین برندها را از پمپ خوب تهیه کنید. برای خرید انواع پمپ و تجهیزات استخر به سایت pumpekhoob.com بروید و یا با شرکت پمپ خوب تماس بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48pnw3