یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 109052
تاریخ انتشار: 1403/02/05 08:20

نصب شیشه سکوریت برای ساختمان

تامین جلوه‌های بصری در کنار جنبه‌های کاربردی نماهای ساختمانی در عصر مدرن امروز، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، این امکان را برای صاحبین پروژه‌های مختلف فراهم ساخته که بتوانند با استفاده از جدیدترین متریال‌ها، جلوه‌های بصری را در نمای بیرونی و دکور داخلی ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و نمایشگاه‌ها فراهم سازند.
نصب شیشه سکوریت برای ساختمان

تامین جلوه‌های بصری در کنار جنبه‌های کاربردی نماهای ساختمانی در عصر مدرن امروز، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، این امکان را برای صاحبین پروژه‌های مختلف فراهم ساخته که بتوانند با استفاده از جدیدترین متریال‌ها، جلوه‌های بصری را در نمای بیرونی و دکور داخلی ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و نمایشگاه‌ها فراهم سازند.

شیشه سکوریت یکی از متریال‌های جدید در صنعت ساختمان است که به‌صورت گسترده در راستای ایجاد جلوه بصری زیبا، ایمن و کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیشه بالکن یکی از کاربردهای رایج شیشه سکوریت است. نصب این نوع شیشه برای بالکن قابلیت‌ها و مزایای بسیاری به همراه دارد. با ما همراه باشید تا ضمن بررسی اهمیت استفاده از شیشه بالکن، راجع‌به نصب شیشه سکوریت برای این فضا صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از شیشه سکوریت برای بالکن

در اکثر ساختمان‌های امروزی، فضایی به‌عنوان بالکن یا تراس طراحی می‌شود که برای افراد جذابیت‌های زیادی دارد. برای این‌که بتوان به استفاده بهینه‌ای از فضای بالکن رسید، باید شرایط لازم برای ایمن‌سازی آن را فراهم کرد. متریال‌های مختلفی برای ایمن‌سازی تراس وجود دارد؛ اما باتوجه‌به این‌که ممکن است در راستای تامین جنبه‌های کاربردی بالکن، جلوه‌های بصری نمای ساختمان تحت‌تاثیر قرار بگیرد، انتخاب متریال مناسب اهمیت بیشتری می‌یابد.

شیشه سکوریت به‌واسطه قابلیت‌هایی که دارد، به‌عنوان یک شیشه ایمن برای بالکن انتخاب عاقلانه و ایده‌آلی به نظر می‌رسد. این نوع شیشه بالکن به‌دلیل فرایند تولید خاص و متفاوت آن، به ویژگی‌های خاصی از قبیل مقاومت بالا در برابر آسیب‌های محیطی، گرما و شوک ناگهانی، ضربه و فشار مجهز است. شیشه سکوریت طی عملیات‌های حرارتی و گرمایی در کوره‌های مخصوص تولید می‌شود و همین حرارت و گرمای زیاد و شوک ناگهانی به شیشه از طریق خنک‌کنندگی آن مقاومت زیادی به این متریال بخشیده است.

جهت خرید شیشه بالکن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://balkonsahand.com/glass-balcony.html

مزایای استفاده از شیشه سکوریت جهت شیشه بالکن

استفاده از این شیشه برای بالکن علاوه‌بر ایجاد ایمنی بالا، نمای ساختمان را نیز به‌هم نمی‌زند. شیشه بالکن در برابر باد، طوفان، حرارت و ضربه مقاومت بسیار زیادی دارد، در صورت شکستن هم، لبه‌های تیز و پرخطری ایجاد نمی‌کند. به‌علاوه این‌که این شیشه یک عایق صوتی و حرارتی فوق‌العاده است. تنوع در روش‌های نصب این نوع شیشه باعث شده که افراد بتوانند متناسب با نیاز کاربری خود، ابعاد و فضای بالکن شیشه مناسب را نصب کنند. درنهایت با استفاده از شیشه سکوریت برای بالکن می‌توانید در تمام طول سال از این فضای جذاب استفاده کنید.

از دیگر مزایای این نوع شیشه می‌توان به جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل فضا، ایجاد فضای مناسب برای نگهداری گیاهان با تفکیک فضا، بهره‌مندی از نور آفتاب در طول روز و ... اشاره کرد. شما می‌توانید در یک فضای روشن و دلباز یک محیط نشیمن جذاب، گلخانه و حتی آشپزخانه کثیف تدارک ببینید و حداکثر استفاده را از این محیط ایمن ببرید.

عملکرد شیشه بالکن

شیشه سکوریتی که در بالکن یا تراس استفاده می‌شود، به شکل‌های مختلفی نصب و اجرا می‌شود. شما می‌توانید از شیشه‌های ریلی یا همان شیشه‌ تاشو و جمع‌شو در بالکن استفاده کنید و در صورت لزوم به‌راحتی پنل‌های شیشه‌ای را در گوشه‌ای از کار جمع کنید. پنل‌های شیشه‌ای با استفاده از ریل به‌راحتی بازوبسته می‌شوند. این نوع پنل‌های ریلی نسبت‌به حالت‌های دیگر شیشه سکوریت بالکن جابه‌جایی بیشتری دارد؛ به‌همین خاطر، بهتر است که متعلقات سیستم شیشه تراس ریلی دوام و مقاومت بالایی داشته باشد. درکل مکانیزم نصب این شیشه‌ها به نحوی طراحی شده که بتوانید به‌راحتی پنجره‌ها را باز کرده و از هوای آزاد لذت ببرید.

در فصول سرد سال نیز می‌توانید از ورود هوای سرد به فضای داخل جلوگیری کنید؛ به‌همین خاطر، هنگام خرید این نوع از پنجره‌های بالکن به قابلیت حرکت یا ثابت بودن پنجره دقت کنید. مدل‌های مختلفی برای نصب شیشه تراس وجود دارد؛ اما پنجره‌های تاشو ریلی با وجود قابلیت‌هایی که دارند، انتخاب مناسب‌تری هستند. این نوع از پنجره‌ها به شما امکان می‌دهند که به‌صورت مستقل، پنل‌های شیشه‌ای را بازوبسته کنید.

قیمت شیشه بالکن

با وجود این‌که قیمت شیشه سکوریت تراس نسبت‌به سایر شیشه‌های عادی گران‌تر است؛ اما مزایا و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، در درازمدت صرفه اقتصادی دارد. استفاده از این نوع شیشه برای تراس یا بالکن، امکان ایجاد یک فضای لاکچری را برای شما فراهم می‌سازد. ضمن این‌که می‌توانید از مزایای آن در درازمدت بهره‌مند شوید. در حالت کلی، قیمت این متریال‌ها به فاکتورهای مختلفی ازجمله ابعاد شیشه تراس، مکانیزم نصب، یراق‌آلات و متعلقات پنجره، نوع فضای کار و میزان پیچیدگی نصب، برند تولیدکننده و فاکتورهایی از این قبیل بستگی دارد.

اگرچه قیمت به‌عنوان یک فاکتور مهم در خرید این متریال‌ها مطرح می‌شود؛ اما بهتر است قبل از این‌که قیمت را در اولویت قرار دهید، مرجعی را برای نصب شیشه تراس انتخاب کنید که از تیم حرفه‌ای در زمینه نصب برخوردار باشد و نصب پنجره را بدون هیچ نقص و با تضمین کیفیت انجام دهد. به‌این‌ترتیب دیگر دغدغه و نگرانی از بابت جزئیات جانبی پنجره نخواهید داشت.

نکته:

استفاده از شیشه سکوریت برای بالکن تنها یکی از کاربردهای این نوع شیشه است. شما می‌توانید علاوه‌بر نصب شیشه بالکن برای سایر کاربری‌های ساختمان نیز از این نوع شیشه‌ها استفاده کنید. این نوع شیشه در عین سادگی زیبایی خاصی دارد و در عصر مدرنیته امروز که افراد بیشتر پیرو سادگی هستند، مورد توجه قرار می‌گیرد. شیشه سکوریت یا شیشه میرال یک متریال پرکاربرد در دکوراسیون مدرن شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این نوع شیشه به‌عنوان محافظ پله، کلوزت‌ها، ‌پنجره‌های شیشه‌ای، آسانسورها، پوشش آلاچیق‌ها، پارتیشن و ... استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به استفاده از شیشه سکوریت برای بالکن صحبت کردیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادیم. شیشه سکوریت یا میرال نوع خاصی از شیشه است که به‌واسطه عملیات‌های حرارتی و مقاومتی حین تولید، بسیار مستحکم و ایمن است. استفاده از شیشه بالکن به شما امکان می‌دهد که از فضای تراس خود حداکثر استفاده را داشته باشید. نصب این پنجره‌ها به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد؛ به‌همین خاطر، بهتر است که یک تیم حرفه‌ای را برای نصب شیشه تراس انتخاب کنید. درنهایت استفاده از شیشه تراس بسیاری از دغدغه‌های شما را از بابت ایمنی، تعادل دمایی و نفوذ گرد و غبار به فضای داخل خانه مرتفع می‌سازد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39bzbq