دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 107668
تاریخ انتشار: 1403/01/18 06:57

خرید ملک در ترکیه با قوانین {2024}

شما میتونید برای خرید ملک در ترکیه با مشاوران متخصص تراوک در تماس باشید
خرید ملک در ترکیه با قوانین {2024}

در سال‌‌های اخیر خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان افزایش چشم‌گیری داشته‌است. پرواز مستقیم، فاصله نزدیک ترکیه به ایران، آب‌وهوای مطبوع و امکان اخذ اقامت این کشور، ازجمله دلایلی هستند که ایرانیان را به خرید خانه در ترکیه سوق داده‌است؛ از سویی دیگر هزینه خرید خانه در ترکیه نسبت‌به ایران معقول‌تر است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری با خرید خانه در ترکیه به فکر سرمایه‌گذاری، در کنار تفریح و گرفتن اقامت ترکیه هستند. در این مطلب قصد داریم مروری به قوانین 2024 درباره خرید زمین در ترکیه داشته باشیم.

مروری بر قوانین 2024 برای خرید ملک در کشور ترکیه

تفاوتی ندارد که به فکر خرید خانه در آلانیا هستید یا می‌خواهید اقدام به خرید آپارتمان در استانبول کنید؛ درهرصورت، باید قوانین کشور ترکیه را برای خرید ملک رعایت کنید. در این قسمت قوانین سال 2024 را درباره خرید ملک در ترکیه، مرور خواهیم کرد:

  • به‌عنوان یک فرد خارجی شما تنها حق خرید حداکثر 30 هکتار از املاک کشور ترکیه را خواهید داشت.
  • فرد موردنظر باید حتما متولد کشور‌های مجاز به خرید ملک در کشور ترکیه باشد. درغیراین‌صورت، نمی‌تواند زمین یا خانه‌ای را خریداری کند. خوشبختانه کشور ایران جزو کشور‌های مجاز بوده و ایرانیان می‌توانند در ترکیه هر نوع ملکی را مطابق با قانون خریداری کنند.
  • زمین‌ها یا خانه‌های خریداری‌شده، به‌هیچ‌عنوان نباید در مناطق امنیتی کشور ترکیه واقع شده باشند؛ درغیراین‌صورت، قرارداد خرید، باطل اعلام خواهد شد.
  • برای خرید ملک باید بدانید که یک فرد خارجی تنها ده درصد از هر شهر کشور ترکیه را می‌تواند خریداری کند.
  • اگر زمینی را به قصد ساخت ملک خریداری می‌کنید، باید حتما در طول دوسال اقدام به ساخت کنید.
  • بعد از خرید ملک در ترکیه و جهت انتقال سند حتما به دفاتر رسمی یعنی اداره تاپو یا نوتر مراجعه کنید.
  • درصورتی‌که، قصد گرفتن اقامت ترکیه را دارید باید حتما ملکی با قیمت بالای 400 هزار دلار خریداری کنید. بعد از خرید ملک می‌توانید با کمک وکلای معتبر، برای درخواست شهروندی اقدام کنید.
  • درصورتی‌که، قصد دریافت شهروندی را دارید، باید از یک فرد ترک، زمین را خریداری کنید. درغیراین‌صورت، هرچند خرید ملک قانونی باشد، اما در روند اخذ اقامت دچار مشکل خواهید شد.
  • اگر ملکی به قیمت 200 تا 400 هزار دلار را خریداری کنید، به شما اقامت دو ساله ترکیه داده خواهد شد. این اقامت هر دو سال یک بار نیاز به تمدید دارد. درصورتی‌که، 5 سال از اعطای این اقامت گذشته باشد، فرد می‌تواند درخواست اقامت دائم ترکیه دهد. با این شیوه خرید ملک در ترکیه، هیچ پاسپورتی دریافت نمی‌کنید و شهروند ترکیه محسوب نمی‌شوید؛ صرفا در این حالت به شما اقامت بلندمدت داده می‌شود.

چه مدارکی برای خرید ملک در کشور ترکیه لازم است؟

برای خرید ملک باید مدارکی نظیر ترجمه رسمی پاسپورت، کد مالیاتی ترکیه، دو قطعه عکس 4*6 را به‌همراه داشته باشید؛ علاوه‌براین، لازم است تا در بانک زراعت ترکیه هم حساب باز کنید. افتتاح حساب در این بانک برای انتقال مبلغ به فروشنده ضرورت دارد. برای این که خرید ملک را طبق روال قانونی و بدون هیچ‌گونه دردسری پیش ببرید، می‌توانید به مجموعه تراوک اعتماد کنید. تراوک یکی از معتبرترین مجموعه‌‌های حال حاضر برای خرید ملک در کشور ترکیه و ساخت خانه در این کشور است. این مجموعه دارای بیش از 10 سال سابقه کاری درخشان در حوزه خرید ملک در ترکیه و ساخت‌وساز است. کارشناسان این مجموعه از انتخاب ملک تا ساخت‌وساز و اخذ اقامت در کنار مشتریان خود خواهند بود. این مجموعه خدمات رایگانی ازجمله ترانسفر فرودگاهی، بازدید و اقامت در کشور ترکیه را برای مشتریان خود فراهم آورده‌است؛ به‌این‌ترتیب مشتریان می‌توانند با خیال راحت این روند پیچیده را کاملا قانونی طی کنند.

مروری بر شرایط گرفتن شهروندی ترکیه

در بسیاری از موارد هدف افراد از خرید آپارتمان در استانبول و یا خرید خانه در آلانیا، گرفتن شهروندی ترکیه است. با‌توجه‌به این موضوع در این بخش به‌شکل اختصاصی راجع‌به شرایط اخذ شهروندی در ترکیه صحبت خواهیم کرد:

  • برای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه، شما باید خرید خانه را به‌شکل نقدی انجام دهید.
  • همان‌طورکه اشاره شد، مالک ملک باید حتما یک فرد ترک باشد. ازسویی‌دیگر، لازم است تا روی ملک هیچ‌گونه در خواست شهروندی از قبل داده نشده‌ باشد.
  • درصورتی‌که، ملکی را برای اخذ شهروندی خریداری کردید تا سه سال نمی‌توانید آن را بفروشید.
  • ضرورتی برای خرید یک ملک با ارزش 400 هزار دلار نیست؛ بلکه شما می‌توانید چند ملک را با ارزش جمعی 400 هزار دلار خریداری کنید. در بسیاری از موارد افراد چند ملک خریداری کرده و صرفا در یکی از آن‌ها سکونت دارند. سایر ملک‌ها را می‌توان اجاره داد و درآمد غیرفعال کسب کرد.

کلام آخر

اگر به‌دنبال خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی این کشور هستید، باید با جدیدترین قوانین در این زمینه آشنا باشید. در این مطلب راجع‌به قوانین 2024 برای خرید ملک در کشور ترکیه صحبت کردیم. برای خرید مطمئن و آسوده می‌توانید به مجموعه تراوک مراجعه کنید. این مجموعه دارای ده سال سابقه کار در حوزه خرید و ساخت‌وساز ملک در ترکیه است. با کمک این مجموعه می‌توانید مسیر اخذ شهروندی ترکیه را از طریق خرید ملک، به‌آسانی طی کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wjybd