شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 17021
تاریخ انتشار: 1401/03/07 00:35

قیمت ایمپلنت کامل

ایمپلنت کامل یکی از راه های بسیار مناسب برای افرادی است که اغلب دندان های خود را از دست داده اند و میخواهند ظاهری مناسب و طبیعی برای چهره خود درست کنند.

دندان های شکسته، پوسیده شده یا از دست رفته باعث می شوند به مرور استخوان فک بیمار از دسته رفته و تحلیل برود. ایمپلنت کامل روشی موثر برای جایگزینی دندان های شکسته و آسیب دیده است که مانند ریشه دندان عمل کرده و یک پایه ثابت و محکم می شود تا تاج دندان را به آن متصل کنند و زیبایی و عملکرد طبیعی دندان ها به دهان بازگردانده شود. قیمت ایمپلنت دندان کامل بسیار مناسب تر از ایمپلنت به صورت تکی است. زیرا نیازی به کاشت ایمپلنت به تعداد دندان های از دست رفته نیست و با کاشت 4 ، 6 و 8 ایمپلنت بسته به نیاز بیمار ایمپلنت کامل انجام می شود.

آشنایی با ایمپلنت کامل و مزیت های آن

منظور از ایمپلنت کامل جایگزینی دندان های از دست رفته یک فک یا دو فک با ایمپلنت است و یکی از انواع ایمپلنت دندان می باشد. معمولا از ایمپلنت کامل به جای یک دست دندان مصنوعی استفاده می شود و نام دیگر این درمان نیز اوردنچر می باشد. ایمپلنت کامل دارای مزیت های بسیار چشمگیری است که پزشکان توصیه می کنند از این روش به جای دندان مصنوعی استفاده کنید. مزیت های ایمپلنت کامل عبارتند از:

  1. زمانی که ایمپلنت کامل جایگزین دندان های کامل یک فک می شود در واقع یکپارچگی استخوانی حفظ شده و همچنین ارتفاع و حجم استخوان حفظ می شود. در این صورت خطر ریزش و از بین رفتن استخوان فک به شدت کاهش پیدا کرده و کیفیت استخوان فک به حد معقولی دست میابد.
  2. با استفاده از ایمپلنت کامل زیبایی، جوانی و طراوت چهره بیمار حفظ می شود . زیرا ایمپلنت کامل از ریزش استخوان به خوبی جلوگیری می کند و با حفظ ارتفاع و حجم استخوان فک باعث می شود ناحیه گونه، لب و لپ بیمار دچار تو رفتگی و عدم تناسب نشود. در صورتی که ایمپلنت کامل انجام شود ناحیه سوم پایین صورت زیبایی و ساختار خود را حفظ کرده و چروکیده یا تو رفته نخواهد شد.
  3. با ایمپلنت کامل به گفتار خود بهبود بخشیده و کیفیت تکلم را مانند قبل به دست می آورید. زمانی که ایمپلنت کامل می کنید بسیار بهتر و واضح تر می توانید صحبت کنید و کلمات را می توانید به خوبی تلفظ کنید. در این صورت اعتماد به نفس خود را مجدد حفظ کرده و به راحتی در مکان های عمومی حاضر می شوید. افرادی که دندان های از دست رفته خود را ترمیم نمی کنند و از سایر روش های درمانی استفاده می کنند ممکن است هنگام صحبت کردن صدای سوت زدن از دهان آن ها شنیده شود و یا کلمات را نادرست تلفظ کنند.
  4. زمانی که ایمپلنت کامل را جایگزین دندان های از دست رفته خود می کنید دیگر جویدن و خوردن مواد غذایی برایتان به حالت طبیعی بازگشته و مشکلات گوارشی شما از بین خواهد رفت. زیرا جویدن نادرست مواد غذایی ممکن است در دراز مدت موجب مشکلات گوارشی برای شما شود.
  5. و در نهایت ایمپلنت دندان کامل ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد و می توان از آن به عنوان یک ترمیم دائمی نام برد. اگر بهداشت دهان و دندان های خود را به خوبی رعایت کنید قطعا می توانید طول عمر دندان های ایمپلنت شده خود را تضمین کنید. برخی از افراد تا آخر عمر خود ایمپلنت را در دهان خود حفظ کرده زیرا نخ دندان و مسواک را به خوبی استفاده می کنند و سلامت دهان و دندان خود را تضمین می کنند.

چه افرادی نباید ایمپلنت کامل کنند؟

افرادی هستند که کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت کامل نیستند و توصیه می شود از روش های دیگری برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته خود را امتحان کنند. این دسته از افراد عبارتند از:

  1. افرادی که دارای سلامت عمومی بدن نیستند. اگر سلامت عمومی بدن بیمار دارای مشکل خاصی باشد بهتر است هرگز اقدام به کاشت ایمپلنت کامل نکنند زیرا این جراحی و یا حتی جراحی های دیگر برای افرادی که سلامت عمومی ندارند ممنوع است.
  2. افرادی که دچار بیماری های بدخیم هستند. برای مثال افرادی که دارای سرطان فعال هستند باید بدانند که این جراحی ممکن است مانند محرک عمل کند و باعث شود رشد سلول های سرطانی تشدید شود. در این صورت بیمار گزینه مناسبی برای ایمپلنت کامل نیست.
  3. افرادی که دارای بیماری های استخوانی هستند. بیماری های استخوانی مانند شکل شدید پوکی استخوان ، سندرم استخوان شکننده ، دیسپلازی فیبر باعث می شود نتیجه کاشت ایمپلنت کامل صحیح نباشد. این مشکلات به این علت است که استخوان دارای شرایط غیر طبیعی است و کیفیت استخوان بسیار پایین است. در واقع این دسته از افراد الیاف تشکیل دهنده استخوان فک آن ها از کیفیت غیر طبیعی برخوردار بوده است که گاهی باعث می شود منجر به لنگر انداختن ضعیف ایمپلنت یا نارسائی ایمپلنت دندان شود.
  4. افرادی که دارای مشکل های قلبی و عروقی هستند مانند انفارکتوس میوکارد یا مشکلات قلبی برای 6 ماه گذشته افراد پیش آمده است شرایط مناسبی برای ایمپلنت کامل ندارند. در صورت انجام ایمپلنت کامل در این شرایط ممکن است عفونت عمومی ایجاد شده و سلامت بیمار به خطر افتاده شود.
  5. افرادی که در حال انجام پرتو درمانی یا شیمی درمانی در نواحی مانند سر، گردن و صورت هستندگزینه مناسبی برای ایمپلنت کامل نیستند. زیرا این افراد برای انجام جراحی های نواحی که دقیقا نزدیک به ناحیه پرتودرمانی است ممنوع هستند و علت آن این است که این روند خون رسانی را به شدت کاهش داده و در نتیجه بهبودی بسیار ضعیف و دیر رخ می دهد. گاهی انجام جراحی ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای بیمار شیمی درمانی یا پرتودرمانی رقم بزند.
  6. افرادی که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری های ایمنی هستند مانند بیماری های ایمونولوژیک ، ایدز و بیمارانی که در حال پیوند عضو هستند نیز نباید از روش ایمپلنت کامل استفاده کنند زیرا ممکن است در پروسه درمان آن ها اختلال ایجاد شود.
  7. و در نهایت افرادی که داروهای خاص مانند داروهای بیس فسفونات که برای پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گیرد مصرف می کنند کاندید مناسبی برای ایمپلنت کامل نیستند. زیرا این داروها باعث کاهش جریان خون به استخوان ها می شوند. و البته داروهایی که سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند مانع موفقیت در کاشت ایمپلنت می شوند.

 

چه زمانی ایمپلنت کامل مناسب است؟

  1. در صورتی که تمام دندان های خود را از دست داده باشید و دندان طبیعی نداشته باشید بهتر است با روش ایمپلنت دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید زیرا بریج و دندان مصنوعی باعث مشکلات استخوانی و لثه خواهد شد.
  2. در صورتی که چندین دندان از دست رفته باشد یا آسیب شدید دیده باشد بهتر است به جای ترمیم و هزینه های هنگفتی که بعد از مدتی ممکن است درمان های دیگری نیاز داشته باشد با ایمپلنت کامل دندان های خود را بازگردانید و سلامت دندان ها را حفظ کنید.
  3. در صورتی که عادت به رعایت بهداشت کامل دهان و دندان دارید بهتر است از ایمپلنت دندان کامل استفاده کنید. زیرا رعایت بهداشت در بلند مدت باعث می شود سلامت دندان های حفظ شود و در راستای آن سلامت گوارش و اعتماد به نفس شما حفظ و تقویت شود.
  4. و مهم ترین نکته عدم استعمال دخانیات است. در صورتی که انواع دخانیات را استفاده و مصرف نمیکنید گزینه مناسبی هستید زیرا دخانیات باعث عدم موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان می شود.
  5. افرادی هستند که دچار برخی بیماری ها مانند دیابت هستند که آن را توسط متخصصین مربوطه کنترل می کنند این دسته از بیماران نیز در صورت از دست دادن چند دندان می توانند از روش ایمپلنت کامل استفاده کنند.

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xqlbl