شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 37323
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/21 08:54

11 راه تحمل درد ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است.
11 راه تحمل درد ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است. برای انجام این درمان باید ابتدا یک پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان قرار بگیرد و اینکار به کمک یک جراحی توسط دندانپزشک انجام می شود. اگر میخواهید درباره درد و تحمل درد ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

به طور کلی از بابت درد جراحی ایمپلنت نیازی به نگرانی وجود ندارد و شما به علت بی حسی دردی احساس نخواهید کرد. به طور کلی درد ایمپلنت در دروه نقاهت و بهبودی رخ می دهد و در کمتر از یک هفته بهبود پیدا می کند.

12 راه برای تحمل درد ایمپلنت دندان

به طور کلی درد ایمپلنت دندان غیر قابل تحمل نمی باشد و با استفاده از موارد مختلفی می تواند این درد را تسکین داد.

1-مصرف مسکن و تحمل درد ایمپلنت

به طور کلی درد بعد از جراحی ایمپلنت دندان بعد از با مسکن ها قابل تسکین و کنترل است. توجه داشته باشید حتما از مسکن هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده کنید و از مصرف سر خود مسکن قوی خودداری کنید.

2- رعایت دستورالعمل های پزشک

به طور کلی مراقبت های لازم قبل و بعد ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت به شما اعلام خواهد شد. در نظر داشته باشید مراقبت هایی که توسط پزشک اعلام می شود به همه چیز اولویت دارد و تمام این دستورالعمل ها را با دقت رعایت کنید.

3- کاهش مصرف دخانیات و سیگار

سیگار و دخانیات یکی از عواملی است به عنوان یکی از دشمنان ایمپلنت شناخته می شود و می تواند سبب ایجاد عفونت ایمپلنت دندان شود. حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید و در صورت امکان مصرف آن را بعد از جراحی ایمپلنت قطع کنید.

4- رعایت مراقبت های دهان و دندان

ایمپلنت دندان نیز مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارد. مراقبت های دهان و دندان می تواند از روز عفونت جلوگیری کند. برای مسواک زدن برای جراحی بعد ایمپلنت به آرامی و با دقت اینکار را انجام دهید و محل زخم را تا چند روز مسواک نکنید.

5- استفاده از دهانشویه

در نظر داشته باشید درباره دهانشویه مخصوص ایمپلنت بعد جراحی با پزشک خود مشورت کنید و سعی کنید از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید. در روز های اولیه بعد جراحی دهانشویه را با ملایمت در دهان خود بچرخانید.

6- بالا نگه داشتن سر از بدن

ممکن است در هنگام دراز کشیدن فشار خون در سر افزایش پیدا کند و سبب افزایش درد یا خونریزی شود. سعی کنید در هنگام خواب یا دراز کشیدن سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید و حتما از بالش استفاده کنید.

7- استفاده از غذای مقوی، سرد و نرم

در روز های اولیه بعد جراحی تغذیه بسیار مهم است و در صورت فشار زیاد ممکن است سبب ایجاد درد و خونریزی شود. در روز های اولیه حتما از مواد غذایی نرم، ولرم و مقوی استفاده کنید. برخی مواد غذایی مناسب بعد از ایمپلنت دندان :

  1. سوپ
  2. آبمیوه طبیعی
  3. تخم مرغ آب پز
  4. پوره سیب زمینی
  5. جو دو سر
  6. لوبیا پخته
  7. میوه های نرم مانند موز، هلو، انبه و .......

8- استفاده از کمپرس یخ در تحمل درد ایمپلنت

کمپرس یخ می تواند در کاهش درد و تورم تاثیر بسیار زیادی داشته باشید. یخ را در یک کیسه و حوله قرار دهید و بر روی ناحیه قرار دهید و 10 دقیقه نگه دارید و سپس بردارید. در روز های اولیه اینکار را به صورت مداوم انجام دهید.

9- استراحت و عدم فعالیت بدنی سنگین

به طور کلی در روز های اولیه بعد از ایمپلنت دندان باید حتما از فعالیت جسمی سنگین تا 48 ساعت پرهیز کنید و در روز های اولیه استراحت بهترین کار برای شماست.

10 - قرقره آب نمک

قرقره آب نمک در روزهای اولیه می تواند به کاهش تورم کمک کنید و آب نمک خاصیت ضدعفونت طبیعی دارد. چند قاشق نمک را در یک لیوان آب ولرم بریزید و مانند دهانشویه قرقره کنید. در نظر داشته باشید اینکار را به آرامی انجام دهید.

11- عدم استفاده مواد قندی و نوشابه

مصرف برخی مواد غذایی بعد از ایمپلنت دندان می تواند دشمن ایمپلنت باشد. از مصرف غذایی قندی زیاد، اسیدی و سفت حتما پرهیز کنید.

علت درد بعد از ایمپلنت دندان چیست ؟

به طور دردهای ایمپلنت دندان به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند. درد ایمپلنت دندان در ساعات و روزهای اولیه جراحی طبیعی است و بخشی از دوره نقاهت است. علت درد در روزهای اولیه آسیب به لثه و استخوان است که بعد از چند روز تکسین پیدا می کند.

علت شایع درد های ایمپلنت غیر طبیعی  عفونت، فشار بیش از حد، آسیب به اعصاب و مشکلات سینوس است که معمولا به علت عدم مراقبت صحیح و مراجعه به پیش پزشک ناماهر رخ می دهد.

منبع : dental implant pain ، درد ایمپلنت دندان


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zkr6b