شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 95766
نویسنده: سهیل مافی
تاریخ انتشار: 1402/07/30 11:23
گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

قدرت واقعی استقلال را همه دیدند / از این بازی لذت بردم

سعید مراغه چیان؛ بازیکن اسبق باشگاه استقلال اظهار کرد: از نمایش تیم بسیار راضی هستم و در نیمه دوم قدرت واقعی استقلال را همگان مشاهده کردند. بی تردید یکی از بهترین نمایش‌های استقلال در چند سال اخیر را نظاره‌گر بودیم. البته نباید از بازی خوب و حساب شده تیم هوادار هم به راحتی عبور کنیم. به آقای فکری و کادر همراه او، بابت ساختن چنین تیم هماهنگ و جنگنده‌ای بایستی تبریک گفت.
قدرت واقعی استقلال را همه دیدند / از این بازی لذت بردم

آبی های پایتخت با غلبه بر تیم هوادار، اختلاف امتیازی خود با رقیب سنتی را حفظ کردند. استقلال بازی را خوب آغاز نکرد و در همان شروع کار، دو گل از حریف دریافت کرد. در ادامه کوین یامگا یکی از گل های خورده را جبران کرد تا امیدها برای بازگشت به بازی افزایش پیدا کند.

شاگردان جواد نکونام در نیمه دوم عملکرد خیلی خوبی داشتند و با ارائه یک فوتبال تهاجمی ورق بازی را به سود خود بازگرداندند. مهرداد محمدی مرد اول این بازی بود و با ثمر رساندن دو گل، نقش به سزایی در پیروزی دراماتیک تیمش ایفا کرد.

استقلال پس از این پیروزی شیرین و مهم، روز جمعه برابر تیم آلومینیوم صف آرایی خواهد کرد. اراکی ها در این فصل در قواره یک پدیده ظاهر شدند و در حال حاضر در رتبه چهارم جدول قرار دارند. گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط استقلال، گفت و گویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

محمدی-استقلال-هوادار

قدرت واقعی استقلال را همگان دیدند

سعید مراغه چیان درباره پیروزی خانگی استقلال برابر تیم هوادار گفت: استقلال شروع خوبی در این بازی نداشت و اشتباهات متعدد خط دفاعی منجر به دریافت دو گل زودهنگام شد. خط دفاعی استقلال در ۱۵ دقیقه ابتدایی متزلزل نشان داد اما در ادامه عملکرد خوبی را ناظر بودیم و بازیکنان ما با تمرکز بیشتری بازی کردند. در سیستم ۲-۵-۳ خط میانی باید کمک حال مدافعان باشد و در کارهای تدافعی موثر و پویا عمل کند.

او ادامه داد: در مجموع از نمایش تیم بسیار راضی هستم و در نیمه دوم قدرت واقعی استقلال را همگان مشاهده کردند. بی تردید یکی از بهترین نمایش های استقلال در چند سال اخیر را نظاره‌گر بودیم. البته نباید از بازی خوب و حساب شده تیم هوادار هم به راحتی عبور کنیم. به آقای فکری و کادر همراه او، بابت ساختن چنین تیم هماهنگ و جنگنده‌ای بایستی تبریک گفت. هردو تیم یک فوتبال جذاب و تماشاگرپسند را ارائه دادند و با تمام وجود در زمین برای پیروزی جنگیدند.

هواداران-استقلال

تاثیر حضور هواداران در ورزشگاه

مراغه چیان در رابطه با حضور هواداران استقلال در این بازی بیان کرد: از نظر من یکی از دلایل اصلی جذابیت بازی، حضور پرشور هواداران در ورزشگاه بود. وجود تماشاگران در استادیوم همواره یک نیروی محرکه برای بازیکن محسوب می شود. بازیکنان با حضور این عزیزان، روحیه دوچندانی پیدا می کنند و تمام توان خود را به کار می گیرند تا باعث شادی و خرسندی دل این مردم شوند. امیدوارم این روند ادامه دار باشد و حضور همیشگی بانوان را در ورزشگاه ها داشته باشیم.

وی افزود: پس از گل دوم استقلال، من کاملا نسبت به برد اطمینان پیدا کردم و خیالم از این بابت راحت بود. استقلال روند خیلی خوبی در نیمه دوم پیدا کرده بود و در ۴۵ دقیقه دوم، بازیکنان برای کسب ۳ امتیاز بازی پا به زمین گذاشته بودند. پس از گل دوم، استقلال در امر توپ گیری و تلسط بر میانه میدان عالی کرد و نبردهای یک در مقابل یک را پیروز شد.

جلالی-استقلال11

این بازیکن تفاوت‌ها را رقم زد

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: میل به پیروزی در تک‌تک بازیکنان استقلال مشاهده می‌شد و در نهایت روی یکی از همین حملات، محمدی کار را تمام کرد. این بازی از معدود دفعاتی بود که استقلال در تمامی خطوط عملکرد قابل قبولی داشت. فاصله کم بین خطوط به تصاحب توپ توسط تیم میزبان کمک زیادی کرد و این مسئله در نهایت به سود ما تمام شد.

بازیکن پیشین آبی های پایتخت ضمن تمجید از کادر فنی درباره تعویض‌های استقلال در نیمه دوم اظهار کرد: ابوالفضل جلالی و مهدی‌پور ریتم بازی استقلال را در نیمه دوم تندتر کرده و در تهاجمی شدن تیم تاثیر زیادی داشتند. تعویض‌های جواد نکونام در این بازی عالی بود و روند کلی استقلال را در زمین دگرگون کرد. جلالی برخلاف سلمانی، سمت چپ استقلال را با آمدنش به میدان، پویا کرد و جان تازه ای به فاز تهاجمی تیم بخشید.

استقلال-تیمی

مفسر فوتبال ادامه داد: دلیل نیمکت نشینی این بازیکن و همین طور صالح حردانی را درک نمی کنم. شرایط کلی استقلال با ورود این بازیکنان به زمین خیلی متفاوت شد و هوادار در ۲۰ دقیقه پایانی تحت فشار سنگینی قرار گرفت. جلالی بار دیگر شایستگی های خود را به اثبات رساند و من از این بابت خوشحال هستم. در نیمه اول بازی نسبتا ضعیفی را از جانب جعفر سلمانی شاهد بودیم و ارسال های او غالبا نصیب مدافعان و دروازه بان حریف شد.

مراغه چیان افزود: شوت از راه دور یکی از حلقه های مفقوده استقلال در فصول گذشته به شمار می‌رود. غالب هافبک های استقلال در سالیان گذشته، شوت زن نبوده و از این بابت، تماشای بازی های استقلال برای من کمی سخت بود. خوشبختانه در این بازی شوت های خوبی روانه دروازه حریف شد و در یکی از همین تلاش ها، گل سوم استقلال به ثمر رسید.

رضاوند-استقلال

شانس خوبی برای قهرمانی داریم

او در ادامه به گسترش نیوز گفت: اکثر تیم های لیگ برتر برابر استقلال فوتبالی بسته و تدافعی ارائه می کنند؛ در چنین شرایطی، اقدام به شوت زنی از فواصل دور می تواند بهترین راهکار برای گلزنی باشد. کادرفنی استقلال باید روی این مسئله و همین طور کارهای ترکیبی در خط حمله حسابی کار کند تا شاهد از دست رفتن امتیاز نباشیم. سانتر از جناحین، تاکتیک خوبی است اما همیشه جوابگو نیست؛ بنابراین به روش های دیگری برای گلزنی نیاز است که شوت از پشت محوطه جریمه، یکی از این شیوه ها به حساب می آید.

مراغه چیان در خصوص شانس قهرمانی استقلال در این فصل به گسترش نیوز گفت: استقلال با ادامه این روند و انجام بازی های هجومی و تماشاگرپسند، یکی از شانس های قطعی برای قهرمانی در لیگ محسوب می شود. پرسپولیس و سپاهان نیز تیم های خوب و باکیفیتی هستند و مهره های قابلی در ترکیب خود دارند؛ لذا رقابت با این تیم ها کار دشواری است و نیاز به ممارست بیشتری در طول فصل حس می شود اما من شانس خوبی برای استقلال برای کسب جام قهرمانی قائل هستم.

محمدی-استقلال

جانشین باشو در استقلال

او در رابطه با درخشش مهرداد محمدی برابر هوادار عنوان کرد: مهرداد محمدی بخشی از قابلیت های خود را مقابل هوادار نشان داد و با به ثمر رساندن دو گل زیبا، تاثیرگذاری بالایی در این مسابقه داشت. او از هردو جناح زمین به خوبی حرکت می کند و به راحتی بازیکن مقابل خود را با کمک تکنیک بالای خود از میان برمی‌دارد. او با ادامه این روند می‌تواند جای مهدی قایدی را در استقلال به خوبی پر کند.

این ملی پوش اسبق در پیوند با بازی بعدی استقلال با آلومینیوم اراک مطرح کرد: آلومینیوم تیم بسیار خوب و روی فرمی است و با عملکرد خوب خود در این فصل، جایگاه چهارم جدول را در اختیار دارد. این رتبه خوب، بیانگر کیفیت خوب و قابل ملاحظه این تیم است.

تیم-ملی

امیدوارم طلسم تیم ملی بشکند

پیشکسوت و کارشناس فوتبال افزود: از این حیث استقلال برابر این تیم باید کم اشتباه و هوشیار کار کند و اشتباهات فردی خود را به حداقل برساند تا همانند بازی با هوادار، دچار غافلگیری نشود. به عقیده من اسقلال با همان انرژی و کیفیت نیمه دوم برابر هوادار، می‌تواند ۳ امتیاز بازی را تصاحب کند.

سعید مراغه‌چیان در پایان اضافه کرد: درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات چهارجانبه اردن و آخرین شرایط ملی پوشان اذعان کرد: دو بازی خوب و دلچسب را در این تورنمت چهارجانبه شاهد بودیم و در دیدار پایانی با ارائه یک بازی برتر، به عنوان قهرمانی دست پیدا کردیم. کار سختی در جام ملت های آسیا خواهیم داشت و باید با تمام قوا در این رقابت‌ها حاضر شویم. حضور تیم هایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا کار را برای ما بسیار دشوار خواهد کرد. برای تیم ملی در ادامه مسیر خود آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم پس از مدت ها قهرمان آسیا شویم.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rz6zz