دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 99703
تاریخ انتشار: 1402/10/09 06:50

پله پیما با باریکترین ریل آلومینیومی در ایران ساخته شد

به جهت استفاده ی مفید از حداکثر فضای پله پس از نصب بالابر پله، بارکترین ریل آلومینیومی برای این دستگاه طراحی گردیده است.
پله پیما با باریکترین ریل آلومینیومی در ایران ساخته شد

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده صندلی بالابر پله گفت: به جهت در دسترس بودن هرچه بیشتر فضای پله برای ساکنان منزل و سهولت تردد افراد در پله ها، با طراحی و ساخت باریکترین ریل آلومینیومی پله پیمای مسیر مستقیم، حداکثر فضای راه پله همچنان قابل استفاده باقی می ماند.صندلی بالابر پله آلفاتک

علاوه بر باریک بودن ریل پله پیما و تاشو بودن صندلی، قسمت جاپایی و دسته ها، شرکت بالابر پله آلفاتک با ساخت دستگاهی که صندلی آن به آسانی در عرض سه ثانیه جدا و دوباره در سه ثانیه در سرجای خود نصب می شود، امکان جابجایی وسایل بزرگ منزل از قبیل مبلمان، یخچال و کمد ها را به راحتی امکان پذیر کرده است. لذا خللی در دسترسی افراد و همسایگان به طبقات بالاتر ساختمان ایجاد نمی شود.

همچنین این ریل آلومینیومی ویژه به واسطه ی پوشش آنادایزشده ی سطح آن، ماندگاری بالایی در شرایط رطوبتی بالا دارد و در مقابل سایش قطعات و خوردگی مکانیکی بسیار مقاوم است. لذا خصوصا برای شهرهای شمالی و جنوبی کشور که زنگ زدن قطعات فلزی ناشی از شرجی بودن هوا بیش از جاهای دیگر مطرح است، این ویژگی ریل یک مولفه ی مهم محسوب می شود.

رنگ نقره ای روشن و ظرافت ناشی از آلومینیومی بودن این ریل بالابر پله تاثیر زیادی بر دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان دارد. همچنین رنگ صندلی و پایه های ریل دستگاه همخوانی با رنگ آلومینیومی قطعات دارد.

همچنین وسایل روی این ریل و مکانیزم دستگاه به صورتی طراحی شده است که قطعات متحرک در معرض دید یا دستکاری کودکان و عابرین نباشد. از جمله ی این موارد می توان به قطعات چرخدنده ها، شانه ی ریل، سیم ها و ترمینال های برقی را می توان نام برد. لذا خطرات ناشی از این قبیل حوادث به صفر رسیده است.

به گفته ی مهندس قائدی فر، عملکرد این دستگاه به صورتی است که شخص دارای ضعف عضلانی به صورت مستقل و بدون نیاز به کمک دیگران می تواند پله ها را تنها به وسیله ی چند دکمه روی ریموت کنترل طی کند و در انتهای مسیر پله از صندلی پله پیما پیاده شود و وارد منزل خود شود. صندلی دستگاه در پاگرد بالا می تواند 90 درجه بچرخد تا سرنشین دقیقا روی سطح صاف پیاده شود و در این حالت پشتی صندلی به عنوان یک محافظ، پشت کمر فرد را در بر گرفته است. سیستم حرکتی دستگاه به واسطه ی درگیری دائم چرخدنده وشانه های روی ریل، ایمن ترین نوع سیستم محرکه بالابر پله در دنیا شناخته می شود و سامانه های تشخیص مانع خودکار در زمان وجود موانع فیزیکی احتمالی وارد عمل شده و موتور الکتریکی را از حرکت متوقف می کند.

این فعال صنعتی و عضو انجمن آسانسور و پله برقی بیان کرد با ساخت و تولید پله پیما حالت ایستاده، افرادی که به واسطه ی ضعف جسمانی مایل به نشستن و برخاستن از روی صندلی نیستند، می توانند به صورت ایستاده روی یک سکوی تعبیه شده به عنوان جاپایی قرار بگیرند و با زدن دکمه، مسیر پله را طی کنند. سرعت این دستگاه به گونه ای تعیین شده است که برای افراد با درجه های مختلف ضعف جسمانی استاندارد و ایمن باشد. همچنین به واسطه داشتن کمربند ایمنی و دسته های صندلی که در دو سمت سرنشین قرار دارد، بیشترین میزان تعادل برای فرد ایجاد گردیده است.

نصب به موقع پله پیما قبل از بحرانی شدن آسیب به عضلات و زانوها می تواند از نیاز فرد به جراحی های های سنگین جلوگیری کند. پیشتر از این، آنچه که به عنوان یک دغدغه ی اساسی برای افراد دچار زانودرد و کمردرد در خانه های دارای پله و فاقد آسانسور مطرح بود، با تغییرات ایجاد شده حل فصل می گردد و رضایتمندی و همراهی سایر اعضای ساختمان را برای نصب پله پیما در پی دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48ajqa