دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 19600
تاریخ انتشار: 1401/06/20 01:21
مشکلات زیرساختی و حمل‌ونقل در عراق ادامه دارد

زائران سفر خود را به تعویق بیندازند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ما همچنان درخواست داریم مردم به مرزها مراجعه نکنند

سید مجید میراحمدی درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور و تردد زائران، اظهار کرد: همچنان درخواست داریم که مردم به مرزها مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: طرف عراقی هم باتوجه به مشکلات زیرساختی درخواست دارد زائران به مرزها مراجعه نکنند. وضعیت آب هوا و گرما بر همه خدمات تاثیر گذاشته و عامل بسیار مهمی در تاخیر در خدماترسانی محسوب میشود. خواهش اکید این است که زوار برای حفظ سلامتی و امنیت جانی خود به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: در همه مرزها اوضاع در کنترل کامل است و وضعیت نگرانکننده نیست، اما اگر مردم به مرزها مراجعه کنند هم برای خود و هم برای ما دشواری ایجاد میکنند.

میراحمدی در پایان درباره وضعیت زائران ایرانی در عراق، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی زائران در عراق مسئله حملونقل است. امسال بهخاطر تنشهای داخلی عراق، شرایطی پیش آمده که وسایل نقلیه آنها نمیتوانند در مسیرهایی رفتوآمد کنند و ما برای انتقال زائران اتوبوس فرستادهایم. قیمتها چند برابر شده و مشکلات زیادی وجود دارد. مسئولان عراقی تلاش خود را انجام دادهاند، اما مشکلات همچنان پابرجا است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: شرایط بهگونهای نیست که زائران به مرزها مراجعه کنند، زیرا گرمای بالای ۵۰ درجه شرایط را سخت کرده است. وی تاکید کرد: زائران حتی اگر در میانه راه هستند، به شهرهای خود بازگردند و به شایعات در فضای مجازی درباره باز بودن مرزها توجه نکنند.

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساختهای مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای ششگانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به عراق مربوط به سال ۹۸ و نخستین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل میشد، اما امسال بنا بر آمار دستگاههای ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شدهاند.

براساس پیشبینیها حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند که افزایش تعداد زائر به بیش از ۴ میلیون را رقم خواهد زد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45agq9