پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 98920
تاریخ انتشار: 1402/09/22 13:15

آموزش شبکه کردن چندین دستگاه با روش های مختلف

در برخی مواقع نیاز است تا برای جابجایی اطلاعات بر روی سیستم‌های مختلف اقدام به شبکه کردن آنها جهت اتصالشان به یکدیگر کنید. البته روش‌های دیگری را نیز می‌توانید برای انتقال اطلاعات به کار بگیرید که از آن جمله می‌توانیم به استفاده از هارد و فلش اشاره نماییم.
آموزش شبکه کردن چندین دستگاه با روش های مختلف

در برخی مواقع نیاز است تا برای جابجایی اطلاعات بر روی سیستم‌های مختلف اقدام به شبکه کردن آنها جهت اتصالشان به یکدیگر کنید. البته روش‌های دیگری را نیز می‌توانید برای انتقال اطلاعات به کار بگیرید که از آن جمله می‌توانیم به استفاده از هارد و فلش اشاره نماییم. اما در مواقعی که حجم دیتای مبادله‌ای زیاد است بهتر است به جای استفاده از فلش یا هارد کامپیوترها را به صورت شبکه‌ای به هم متصل کنید تا روند انتقال اطلاعات بسیار راحت‌تر انجام شود. روش‌های مختلفی را می‌توانید برای شبکه کردن کامپیوترها و اتصالشان به یکدیگر مورد استفاده قرار دهید. ما در این مقاله قصد آموزش شبکه کردن چندین دستگاه با روش‌های مختلف به شما را داریم. پس اگر شما هم تمایل به یادگیری نحوه شبکه کردن سیستم‌های مختلف به یکدیگر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

روش‌های مختلف شبکه کردن دستگاه‌ها به یکدیگر

در این بخش از مقاله قصد داریم روش‌هایی که برای شبکه کردن چندین دستگاه می‌توانید مورد استفاده قرار دهید را برای شما معرفی نماییم تا به تناسب شرایط خود بتوانید روش مناسب انجام این کار را آموزش دیده و آن را به کار بگیرید:

استفاده از کابل LAN

چنانچه شما از کابل LAN برای شبکه کردن کامپیوترها به هم استفاده کنید، یک شبکه LAN یا محلی ایجاد خواهید نمود. برای انجام این کار شما نیاز به یک سری پیش نیازها دارید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پورت Ethernet که روی مادربرد وجود دارد.
  • کابل کراس (البته کارت‌های شبکه در حال حاضر کابل‌های استریت را هم ساپورت می‌کنند.)

شبکه کردن کامپیوترها با استفاده از کابل LAN بسیار آسان و راحت است و شما اگر بتوانید یک آموزش درست در این زمینه ببینید، به راحتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. بنابراین چنانچه شما تمایل دارید نحوه استفاده از کابل LAN برای شبکه کردن کامپیوترها به یکدیگر را بیاموزید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله " شبکه کردن چند کامپیوتر با کابل lan " بزنید. ما در این مقاله به صورت قدم به قدم نحوه انجام این کار را به شما آموزش داده‌ایم.

استفاده از مودم وایرلس جهت شبکه کردن دستگاه‌ها به صورت بی سیم

روش دیگری که می‌توانید برای شبکه کردن کامپیوترها مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک مودم وایرلس می‌باشد. در واقع اصلی‌ترین چیزی که در این روش شما به آن نیاز دارید یک مودم اکسس پوینت است. کامپیوترهایی که با استفاده از مودم وایرلس با یکدیگر شبکه شده‌اند، از ارتباط بسیار کارآمدی برخوردار خواهند بود. اگر شما هم دوست دارید نحوه استفاده از مودم وایرلس برای شبکه کردن دستگاه‌ها به صورت بی سیم به یکدیگر را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله " شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم وایرلس " بزنید. ما در این مقاله به صورت قدم به قدم نحوه انجام این کار را به شما آموزش داده‌ایم تا به راحتی بتوانید این کار را خودتان انجام دهید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه گزاف به شبکه کاران برای انجام این کار نداشته باشید.

روش Ad-Hoc جهت شبکه کردن کامپیوترها

می‌توانید از طریق روش Ad-Hoc نیز برای شبکه کردن کامپیوترها اقدام کنید. در مواقعی که شما دو کامپیوتر یا بیشتر برای شبکه کردن در اختیار دارید، می‌توانید از روش Ad-Hoc برای شبکه کردن آنها به یکدیگر استفاده کنید. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که شما به تعداد کامپیوترهایی که قصد شبکه کردن آنها را دارید می‌بایست کارت شبکه مجهز به قابلیت وای فای در اختیار داشته باشید. البته اگر قصد شبکه کردن چند لپ‌تاپ به یکدیگر را دارید، کار شما کمی راحت‌تر است. چرا که تقریباً همه لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به کارت شبکه‌هایی مجهز هستند که قابلیت وای فای در آنها تعریف شده است. اما اگر قصد شبکه کردن کامپیوترهای رومیزی که فاقد کارت شبکه مجهز به وای فای هستند را دارید، می‌بایست اقدام به خرید یک کارت وای فای برای آنها کنید.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره استفاده از روش Ad-Hoc جهت شبکه کردن کامپیوترها میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

 

بروز مشکل در شبکه‌های کامپیوتری امری اجتناب ناپذیر است و تقریباً در همه شبکه‌های کامپیوتری مشکلات متعددی پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. در چنین مواقعی دریافت یک پشتیبانی صحیح می‌تواند به کاربران کمک کند که به راحتی اقدام به عیب‌یابی شبکه برای رفع مشکل کنند. پیشنهاد ما به شما این است که مجموعه رایانه کمک را به عنوان پشتیبان شبکه خود انتخاب نمایید تا بتوانید بهترین خدمات را از راه دور و در تایم بسیار کوتاهی دریافت نمایید. تعرفه‌های مجموعه رایانه کمک بسیار مناسب و اقتصادی می‌باشد.

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما نحوه شبکه کردن دستگاه‌های مختلف به یکدیگر را به طرق گوناگون آموزش دهیم. شما به تناسب شرایط خود و امکاناتی که در اختیار دارید می‌توانید از هر یک از این روش‌ها برای شبکه کردن کامپیوترها استفاده نمایید. در اصل شبکه کردن کامپیوترها می‌تواند در بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها چاره ساز باشد و انجام کارهای مختلف در صورت شبکه شدن کامپیوترها بسیار راحت‌تر صورت خواهد پذیرفت. مثلاً اگر شما بخواهید یک فایل حجیم و سنگین را به یک کامپیوتر دیگر منتقل کنید، در صورتی که کامپیوترها به صورت شبکه ای به هم متصل شده باشند، انجام این کار به راحتی میسر خواهد شد. اما اگر در غیر این صورت شما نیاز به یک فلش یا هارد با ظرفیت بسیار بالا دارید و عملیات کپی کردن فایل‌ها به این لوازم جانبی و انتقال آنها به کامپیوتر مقصد نیز زمان بر خواهد بود.

شما معمولا برای شبکه کردن کامپیوترها به یکدیگر از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید روش شما راحت‌تر و کاربردی‌تر می‌باشد و در مقاله به آن اشاره ای نشده، ممنون می‌شویم آن را در بخش کامنت برای ما و بقیه کاربران توضیح دهید.

اگر سوالی درباره هر یک از روش های بالا برای شبکه کردن دستگاه های مختلف به یکدیگر داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

آلت تصاویر:

  1. آموزش شبکه کردن چندین دستگاه با روش های مختلف رایانه کمک
  2. استفاده از کابل LAN جهت شبکه کردن کامپیوترها - خدمات کامپیوتری تلفنی
  3. روش Ad-Hoc جهت شبکه کردن کامپیوترها - مشاوره کامپیوتری تلفنی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wjkpr