سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 92677
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/06/04 12:03

دلایل رونق خرید و فروش لپ تاپ استوک چیست ؟

خرید لپ تاپ استوک با توجه به شرایط فعلی بازار و نوسانات دلار، کاملا جایگزین لپ تاپ نو و آکبند شده است.
دلایل رونق خرید و فروش لپ تاپ استوک چیست ؟

خرید لپ تاپ استوک با توجه به شرایط فعلی بازار و نوسانات دلار، کاملا جایگزین لپ تاپ نو و آکبند شده است. عدم وارداتی کافی و نابسامانی وضعیت ارز، از مهمترین دلایل اقبال مشتریان به تهیه کالاهای استوک بوده است. بدون شک برای هر فردی، الویت خرید دستگاه نو است، اما در صورتی که شرایط موجب شده است تا به فکر خرید لپ تاپ استوک باشید، با رعایت چند نکته ساده و کاربردی، می توانید خرید درست و مناسبی را تجربه کنید.

کامپیوتر و لپ‌تاپ استوک چیست؟

استوک در زبان لاتین و تعریفی که در کشورهای خارجی دارد با بازار ایران متفاوت است. در زبان انگلیسی استوک به معنی کالا موجود و ذخیره شده در انبار است. به دلیل شرایط و خدمات مشتریان ویژه فروشگاه های خارجی، مشتری امکان مرجوع کردن کالا را در طی مدت معینی داشته و این محصولات پس از بازگشت به انبار، با لیبل استوک و قیمت پایین تری به فروش می رسند. اما در ایران بسیاری از لپ تاپ های دست دوم و کارکرده را تحت لیبل استوک به فروش می رسانند.

پس از انتقال این لپ تاپ ها به انبار و بازگشت به چرخه فروش، فروشندگان با درجه بندی کیفی این محصولات آن ها را به فروش می رسانند. گرید بندی به ترتیب A - A+ یا A++ ظاهر و باطن دستگاه را مشخص کرده و روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارند.

بسیاری از مدل های استوک، فروش های جمعی یا نوسازی شرکت ها و ارگان های بزرگ خارجی هستند که ممکن است تصمیم به تعویض سیستم های خود بگیرند. در این شرایط، این لپ تاپ ها از طریق کانال هایی مانند شارجه و دبی به بازار ایران وارد می شوند.

لپ تاپ استوک چیست ؟

در خرید لپ تاپ استوک چه گزینه هایی را بررسی کنیم ؟

هرچند که قیمت مقرون به صرفه در مقابل مشخصات سخت افزاری و کارایی می تواند هر فردی را وسوسه خرید لپ تاپ استوک کند، اما بهتر است چند نکته ساده و کاربردی را موقع فراموش نکنید :

تست سلامت لپ تاپ

یک لپ تاپ هرچقدر هم تمیز و عالی باشد، لازمه آن سالم بودن سخت افزار و قطعات داخلی آن است. در صورتی که خرید حضوری دارید، از فروشنده بخواهید تا نرم افزار های تست لپ تاپ از جمله پردازنده، رم و هارد و گرافیک را برای شما اجرا کند. با مشاهده نتیجه این تست ها می توانید از سلامت و کارکرد لپ تاپ، کاملا مطمئن شوید.

تست مانیتور لپ تاپ استوک

مورد بعدی تست مانیتور لپ تاپ استوک است. گزینه ای که خرابی یا اشکال در آن، بعدا هزینه های زیادی را به دوش شما خواهد گذاشت. به کمک نرم افزارهایی مانند ‏Eizo Monitor Test می توانید رنگ های مختلف را روی صفحه اجرا کرده و از وجود پیکسل سوخته یا هاله روی صفحه مطلع شوید. همچنین سایت هایی مانند CheckPixels به صورت آنلاین این تست را برای شما انجام می دهند. همچنین در صورت خرید لپ تاپ لمسی از سالم بودن تاچ اسکرین آن کاملا مطمئن شوید.

تست باتری لپ تاپ

پیشنهاد می کنیم با نصب و اجرای نرم افزار BATExpert می توانید وضعیت کلی باتری از جمله سلامت آن را بررسی کنید. همچنین در مهلت تستی که از فروشنده می گیرید، زمان کامل شارژ شدن باتری را در نظر بگیرید. همچنین پس از فول شارژ شدن، یک فیلم پخش کرده و منتظر بمانید و ببینید که یک فیلم 1 ساعتی را چندبار می توانید پخش کنید. در صورتی که مشکلی مشاهده کردید، موضوع را فورا با فروشنده در میان بگذارید.

تست پورت و اتصالات لپ تاپ

در این مرحله، باید به دقت پورت ها واتصالات لپ تاپ استوک را استپ به استپ چک کنید. با استفاده از یک فلش مموری، ابتدا پورت های USB را بررسی کنید. در صورت در دسترس بودن کابل HDMI حتما این بخش را نیز چک کنید، زیرا خرابی اچ دی ام آی می تواند ریشه در خرابی کارت گرافیک شما داشته باشد.

تست لپ تاپ استوک

فن و داغی لپ تاپ

اگر پس از روشن کردن لپ تاپ، صدای عجیب و غریبی از دستگاه می شنوید، احتمالا مشکل از خرابی فن می باشد. البته در صورتی که لپ تاپ سرویس شود، احتمال قطع شدن این صدا زیاد است. همچنین کثیفی داخل مادربرد نیز می تواند موجب ایجاد این صدا و داغ کردن غیرمعمول لپ تاپ شود.

این تست ها، مهمترین چیزی است که در خرید لپ تاپ استوک باید به آن توجه کنید. در صورتی که از دیوار یا شیپور اقدام به خرید می کنید، حتما از فروشنده مهلت تست بخواهید تا از سالم بودن لپ تاپ مطمئن شوید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aa5eg