یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 103583
تاریخ انتشار: 1402/11/08 08:30

سرآسیایی: نوبت قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا رسیده است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نوبت قهرمانی ایران در جام ملت‌ها است و امیدوارم با سرمربیگری قلعه نویی این اتفاق رخ دهد.
سرآسیایی: نوبت قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا رسیده است

مجتبی سرآسیایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص روند تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: ملاک و معیار برای تیم ملی ۳ بازی ابتدایی نیست. بازی‌ها اصلا آسان نیست و بسیار هم سنگین است. همه تیم‌ها با شرایط خاص خود وارد مسابقات می‌شود و رویاهای بزرگی در سر دارند.

وی افزود: پیشتر گفته‌ام بهتر است این واقعیت را قبول کنیم که از آسیا عقب افتاده‌ایم. باید به حد آن‌ها برسیم و پیشرفت کنیم چون چند کشور حساب خود را جدا کرده‌اند و جلو رفته‌اند.

دستیار سابق امیر قلعه‌نویی در تیم گل گهر عنوان کرد: کادرفنی‌ تیم ملی بسیار قوی است. امیر قلعه نویی مربی توانمندی است. بازیکنان‌مان هم بسیار قابل و توانا هستند اما راه‌مان راه سختی است. امیدوارم و خیلی خوش‌بین هستم که اتفاق خوبی برای ایران عزیزمان بیفتد.

سرآسیایی در مورد ناکامی ژاپن و کره مقابل تیم‌های کوچک اظهار داشت: شرایط در تورنمنت‌ها اینگونه‌ است. تیم‌های بزرگ ممکن است بلغزند اما این تیم‌ها در مراحل حذفی عیار خود را نشان می‌دهند. معیار بازی‌های گروهی نیست اما باید بدانیم تیم‌هایی که کوچک می دانیم هم با برنامه هستند چون فوتبال پیشرفت کرده. آن‌ها با دفاع فشرده و ضد حمله مقابل بزرگان موفق می شوند.

وی در پایان گفت: ژاپن و کره جنوبی سختی‌های بازی مقابل تیم های کوچکتر را تجربه کرده‌اند. نمی‌توانیم مدعیان را نام ببریم اما شانس بزرگ قهرمانی از نظر من ایران است. از نظر فنی و تاکتیکی تیم خوبی داریم و نوابغ خوبی هم در تیم بازی می‌کنند. به نظرم نوبت قهرمانی ما است. دوست دارم این اتفاق با مربی ایرانی و با نام قلعه‌نویی برای ایران بیفتد.

منبع:برنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kx8ad