جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 16683
تاریخ انتشار: 1401/02/31 00:54

همه چیز در مورد انتخاب و خرید انواع چادر مسافرتی مناسب را بدانید

اگر شما هم قصد دارید با ماشین شخصی و به همراه خانواده یا دوستانتان به سفر بروید؛ باید فکری برای مکان استراحت خود داشته باشید. چادر مسافرتی مکانی ایمن و مناسب برای شما به وجود می‌آورد.

 با کمک این چادرها به راحتی می‌توانید در میانه راه، استراحت کنید و اگر در جایی ماندگار شدید، بدون نگرانی، محلی امن در برابر سرما، نور آفتاب، باران، طوفان و حیوانات فراهم کنید. برای خرید چادر مسافرتی می‌توانید انواع مختلفی از آن را با توجه به نیاز خود، از فروشگاه‌های آنلاین معتبر و یا به صورت حضوری تهیه کنید.

انواع  مدل‌های چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی با توجه به نیاز مشتری و کاربردهای متفاوت در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. این چادرها از نظر ساختار و نحوه نصب در سه دسته فنری، عصایی و اتوماتیک وجود دارند. امروزه مدل‌های گوناگونی از این نمونه چادرهای مسافرتی در بازار عرضه می‌شود که مشتریان زیادی دارند. برای آنکه خرید بهتری داشته باشید؛ بهتر است انواع چادر مسافرتی را از نظر ظاهر بشناسید و با توجه به سلیقه و کاربرد آن، نسبت به خرید اقدام کنید.

 

چادر گنبدی

چادرهای گنبدی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های چادرهای مسافرتی به شمار می‌روند. احتمالا انواع آن را در بوستان‌ها، پارک‌ها و مسافرت‌ها دیده‌اید. این چادرها دارای سقفی گنبدی (نیم دایره) شکل هستند که باعث می‌شوند؛ ارتفاع چادر در کناره‌ها نسبت به مرکز آن کمتر باشد. همچنین طراحی این مدل مانع از جمع شدن باران در سر چادر می‌شود و آن را در باران نیز قابل استفاده می‌کند. با این حال چادر مسافرتی گنبدی، به دلیل وزن کمی که دارد؛ در مقابل باد و طوفان‌های شدید، استقامت زیادی ندارد. این نمونه از چادرهای مسافرتی سبک هستند؛ به راحتی حمل می‌شوند و نصب آسانی دارند.

چادر ژئودزیک

چادرهای ژئودزیک، چادرهایی هستند که با توجه به علم ریاضی و اصطلاح ژئودزیک طراحی شده‌اند. این چادرها بسیار شبیه به چادرهای گنبدی هستند. با این تفاوت که ژئودزیک میله‌های بزرگی دارد که به صورت ضربدر بر روی هم قرار گرفته‌اند و باعث پخش فشار بر روی کل سازه می‌شوند. این طراحی بی‌نظیر، استقامت چادر مسافرتی ژئودزیک را در برابر بادهای شدید و طوفان افزایش داده است و شما می‌توانید با تهیه آن برای کوهنوردی و کمپینگ‌ها، از محل استراحت خود، مطمئن باشید. این چادرها با توجه به این که سقف بلندی دارند؛ برای استفاده‌ی گروهی مناسب نیستند و همچنین ممکن است وزن بیشتری نسبت به سایر چادرهای مخصوص کوهنوردی داشته باشند.

چادر مسافرتی تونلی

اگر قصد سفر دارید؛ بهترین انتخاب شما برای تهیه چادر مسافرتی، نمونه تونلی آن است. این چادرها توسط میله‌های منحنی ایجاد شده‌اند که ساختاری شبیه تونل را نشان می‌دهد و فضای زیادی را در اختیار افراد می‌گذارد. چادرهای مسافرتی تونلی در مقابل باد و طوفان از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و اغلب برای برگزاری اردوها، برپا می‌شوند. همچین به دلیل فضای باز این چادرها می‌توانید بدون دغدغه کمبود جا، وسایلتان را درون آن قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که نصب چادرهای تونلی اغلب بیش از حد معمول طول می‌کشد و در هنگام برپایی آن بایستی از همسفران خود کمک بگیرید.

چادرهای خیمه‌ای

چادر مسافرتی خیمه‌ای را با نام‌های چادر گرده ماهی و خط الراسی نیز می‌شناسند. این چادرها از مدل‌های کوچک تک نفره تا ظرفیت‌های بالا در بازار وجود دارند. چادرهای خیمه‌ای نصب راحتی دارند و با تیری افقی در امتداد آن، سرپا می‌شوند. این چادرها که از دیرباز به عنوان پناهگاهی مطمئن به حساب می‌آیند؛ توسط طناب‌هایی به زمین محکم می‌شوند و استقامت بالایی از خود در برابر باد و طوفان نشان می‌دهند. چادر خط الراسی شیب تندی دارد و از جمع شدن باران یا برف بر روی سقف خود جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با تهیه این مدل چادر، از آن برای تورهای پرجمعیت نیز استفاده کنید.

 

چادر مسافرتی بادی

چادرهای بادی نمونه‌ای جدید از چادرهای مسافرتی هستند که تعداد آن‌ها در مرکزهای فروش بسیار کم است. این چادرها به دلیل وزن بالایی که دارند؛ برای محیط‌هایی که نیازمند حمل طولانی هستند؛ انتخاب خوبی به شمار نمی‌روند. همچنین به دلیل ساختار و جنس آن‌ها، کمتر کسی نسبت به خرید این نمونه از چادر مسافرتی پیش قدم می‌شود. با این حال، چادرهای بادی به راحتی و با کمک یک پمپ باد در عرض چند دقیقه، باد می‌شوند و مقاومت خوبی در برابر نور آفتاب، سرما و بارش برف و باران از خود نشان می‌دهند.

چادر مسافرتی بوفالو

یکی دیگر از انواع چادرهای مسافرتی، مدل بوفالو است. در طراحی این چادر از خانه و سرپناه کوچ‌نشینان الهام رفته شده است و حالتی شبیه به خیمه دارد. این چادرها وزن کمی دارند و به راحتی نصب می‌شوند. همچنین حجم بسته‌بندی آنها کم است و به راحتی در صندوق عقب خودرو یا حتی کوله‌های کوهنوردی قرار می‌گیرند. چادر مسافرتی بوفالو ضدآب است و در برابر باران، باد، طوفان و گرمای شدید استقامت خوبی دارد.

چادرهای کوله پشتی

چادرهای مسافرتی کوله‌پشتی، از محبوب‌ترین نمونه‌های چادر برای کمپینگ‌های حرفه‌ای و کوهنوردی به شمار می‌رود. این چادرها به دلیل وزن و حجم کمی که دارند؛ به آسانی درون کوله‌پشتی قرار می‌گیرند. همچنین حمل آن‌ها برای مسافت‌های طولانی به راحتی انجام می‌شود. این چادرها که به طور معمول در ظرفیت‌های تک نفره یا دو نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ عایق مناسبی در برابر گرما و سرما نیز محسوب می‌شوند.

هنگام خرید چادر مسافرتی به چه نکاتی توجه کنم؟

برای آن که بتوانید بهترین خرید را در هنگام تهیه چادر مسافرتی داشته باشید؛ باید نکاتی را رعایت کنید که در آینده، از بروز هر مشکلی جلوگیری کند. در ابتدا باید هدف خود را از خرید مشخص کنید. در ادامه می‌توانید با توجه به موارد زیر، بهترین نمونه از انواع چادرهای مسافرتی را تهیه کنید.

  • به جنس و کیفیت چادر توجه کنید. بهتر است جنس پارچه چادر شما، ضدآب باشد و به راحت تمیز شود.
  • در هنگام خرید، به وزن و حجم چادر دقت داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید.
  • ظرفیت چادر مسافرتی مناسب، باید با توجه به تعداد نفرات و در نظر گرفتن فضایی برای وسایل انتخاب شود.
  • نحوه برپایی و جمع شدن چادر به شما کمک می‌کند تا سفری راحت‌تر داشته باشید.
  • پنجره‌های روی چادر، کار تهویه را انجام می‌دهند. در صورتی که بسته شوند از ورود باران و گردوغبار جلوگیری می‌کنند.

از کجا چادر مسافرتی تهیه کنم؟

چادرهای مسافرتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و مخاطبان زیادی دارند. اگر شما هم قصد خرید این چادرها را دارید؛ بهتر است به وب‌سایت اورجینال اینتکس مراجعه کنید. اورجینال اینتکس انواع چادرهای مسافرتی را در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌کند. همچنین با توجه به نیاز شما، قیمت مناسبی برای هر چادر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خرید از آن، محصولی با کیفیت تهیه کنید و از آن اطمینان داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kewdq