جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 99824
تاریخ انتشار: 1402/10/10 10:12

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟

آفریقای جنوبی از آن مقصدهای گردشگری است که تا به آن سفر نکنید،‌ متوجه نمی‌شوید که وقت چقدر تنگ است و زمان زیادی برای گردش در این کشور زیبا ندارید. کافی است گشتی در اینترنت بزنید تا ببینید که چقدر درباره سافاری، حیات وحش و مناطقی مثل کیپ تاون صحبت شده است.
بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟

آفریقای جنوبی از آن مقصدهای گردشگری است که تا به آن سفر نکنید،‌ متوجه نمی‌شوید که وقت چقدر تنگ است و زمان زیادی برای گردش در این کشور زیبا ندارید. کافی است گشتی در اینترنت بزنید تا ببینید که چقدر درباره سافاری، حیات وحش و مناطقی مثل کیپ تاون صحبت شده است. این یعنی آفریقای جنوبی با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

از شیرجه در اقیانوس گرفته تا پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه سرسبز، همه‌چیز برای تجربه‌ای لذت‌بخش از سفری هیجان‌انگیز به یکی از بکرترین مناطق جهان مهیا خواهد بود. اما بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟ در چه زمان‌هایی از سال، فستیوال‌ها و رویدادها در این منطقه برگزار می‌شود؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

آب و هوای آفریقای جنوبی

بگذارید قبل از هرچیز یک موضوع را روشن کنیم. تصور ما ایرانی‌ها از فصل و آب‌وهوا با آن چیزی که در بیشتر نقاط دنیا وجود دارد خیلی متفاوت است؛ پس بهتر است قبل از برنامه‌ریزی برای سفرتان حتماً جزئیات اقلیمی را بررسی کنید تا با موارد غیرقابل‌پیش‌بینی مواجه نشوید. 

آفریقای جنوبی سرزمینی است در نیمکره جنوبی و زیر خط استوا؛ در نتیجه، آب‌وهوای آن گرم و خشک است. بااین‌وجود، شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقاط این منطقه اقلیم مدیترانه‌ای دارند. میانگین دمای سالانه آفریقای جنوبی حدودا ۱۷.۵ درجه سانتی‌گراد و میزان بارش که نقش مهمی در دمای هوا ایفا می‌کند، سالانه ۴۶۹.۹ میلی‌متر است.

اگر از کسانی که با تور آفریقای جنوبی تجربه سفر به این منطقه را داشته‌اند بپرسید،‌ به شما خواهند گفت که سفر به آفریقای جنوبی برخلاف بسیاری دیگر از نقاط دنیا هیچ محدودیت خاصی ندارد. شما می‌توانید در تمامی ماه‌های سال به این سرزمین جادویی بروید و از تفریح در آن لذت ببرید. با‌این‌حال بد نیست بدانید که در هر زمان از سال باید انتظار چه چیزهایی را در آفریقا داشته باشید. اگر موافق باشید با بهار دل‌انگیزِ خودمان شروع کنیم.

آفریقای جنوبی در بهار

باتوجه به اینکه آفریقای جنوبی نسبت به کشور ما در نیمکره‌ای متفاوت از کره زمین قرار دارد، باید بدانید که فصل‌ها ۱۸۰ درجه باهم فرق دارند. پس در حالی که فصل بهار در ایران با سبز شدن درختان آغاز می‌شود، آفریقای جنوبی در بهار ما فصل پاییزش را تجربه می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید در طول تعطیلات نوروز یا به طور کلی در فصل بهار با تور به آفریقای جنوبی سفر کنید، دقت کنید که لباس مناسب فصل را همراه ببرید.

میانگین دما در این زمان بین ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است و رویدادهای متنوعی مثل تور دوچرخه‌سواری و چند فستیوال‌ موسیقی در کیپ تاون برگزار می‌شوند. پس اگر برای بهارتان برنامه خاصی ندارید، مسافرت به کیپ تاون را حتماً در نظر بگیرید. بازدید از اسکله ویکتوریا، سافاری در جنگل‌های باشکوه و تله‌کابین سواری هم در فصل بهار پیشنهاد می‌شود.

آفریقای جنوبی در تابستان

برخلاف تصور رایج، آب و هوای آفریقای جنوبی در تابستان سرد است. دلیل این موضوع هم قرارگیری این منطقه در نیمکره جنوبی کره زمین است. در نتیجه، زمانی که ما تابستان گرمی را سپری می‌کنیم، آب و هوای آفریقای جنوبی در سردترین حالت ممکن خود قرار دارد.

سرمای هوا در این فصل باعث تعطیلی سافاری و تفریحات آبی می‌شود؛ در نتیجه، مقصد اصلی گردشگران در طول تابستان، کیپ تاون است. باتوجه به کاهش تعداد گردشگران در فصل تابستان، هزینه اقامت شما به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و به‌راحتی می‌توانید در هتل‌های لوکس اقامت کنید و از سفرتان لذت ببرید.

آفریقای جنوبی در پاییز

اگر هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید. پاییز ما که درواقع، بهار آفریقای جنوبی است، یکی از بهترین فصل‌های سفر به این کشور شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. دمای هوای آفریقای جنوبی در طول پاییز، ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و بارش‌ باران‌های مدیترانه‌ای به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

اگر دوست دارید از تفریحات و فعالیت‌های گردشگری منحصربه‌فرد کیپ تاون بیشترین استفاده را بکنید، بهترین زمان سفر برای شما پاییز است. بازگشایی فعالیت‌ها و بازی‌های آبی، امکان استراحت در سواحل تمیز و پیاده‌روی و پیمایش در دل طبیعت خارق‌العاده آفریقای جنوبی، همه و همه در پاییز اتفاق می‌افتد!

آفریقای جنوبی در زمستان

با ورود به فصل زمستان و سرد شدن هوا در ایران، دمای هوا در بسیاری از نقاط آفریقا بسیار گرم و تا حدودی غیرقابل تحمل است؛ اما مناطق گردشگری این کشور بهترین و مطلوب‌ترین دمای هوا را دارند و اوج ورود گردشگران به این کشور همین فصل است. علاوه‌بر این، فستیوال‌ها و رویدادهای محلی و بین‌المللی، مثل فستیوال موسیقی و غذا هم در این فصل برگزار می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای تماشای حیات وحش

بارش باران در ماه‌های آگوست و سپتامبر کاهش پیدا می‌کند و حیوانات برای جست‌وجوی آب و غذا از خلوتشان بیرون می‌آیند. چه از این بهتر؟ اگر دوست دارید حیات وحش آفریقای جنوبی را از نزدیک ببینید و با حیوانات نادر این اقلیم عکس بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سفرتان را در این بازه زمانی برنامه ریزی کنید. در ماه نوامبر، درختان بسیار سرسبز و پرشاخ‌وبرگ می‌شوند و همین موضوع، تماشای حیات وحش را برای شما سخت می‌کند. باوجود این، زیباترین و رنگارنگ‌ترین پرندگان آفریقایی را در این ماه می‌توانید ببینید. 

احتمالاً در مستندهای حیات‌وحش، تصویر هزاران ماهی ساردین مهاجر را با حضور افتخاری کوسه‌ها یا دلفین‌ها دیده‌‌اید. می‌خواهید این بار در طول سفرتان به آفریقای جنوبی، این منظره خارق‌العاده را از نزدیک ببینید؟ اگر جوابتان مثبت است، بهترین زمان سفر آفریقای جنوبی برای شما ماه‌های جون و جولای است. اگر از طرفداران پنگوئن‌ها هستید، خبر خوش اینکه این موجودات بامزه در طول سال در ساحل بولدرز در نزدیکی کیپ تاون حضور دارند؛ اما در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به سواحل می‌آیند و با جوجه‌های خود بازی می‌کنند. 

می‌بینید؟ آفریقای جنوبی در هر زمانی از سال می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. به همین دلیل بود که در ابتدای این مطلب گفتیم که سفر به این کشور، هیچ محدودیتی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم بر اساس سلیقه شخصی خودتان بهترین زمان سفر برای رفتن به پارک های ملی آفریقای جنوبی را مشخص کنید.

سفر به آفریقای جنوبی با تورهای گردشگری الفبای سفر

آفریقای جنوبی سرزمینی است که در هر گوشه‌ای از آن زیبایی و شگفتی شما را فرامی‌خواند. مناظر طبیعی بکر، حیات وحش متنوع و فرهنگ سرزنده مردمانش همه و همه می‌توانند از هر مسافری دل ببرند؛ پس فرصت را غنیمت بشمارید و همراه با ما سفری به‌یادماندنی به این خطه رؤیایی داشته باشید. اگر برای خرید تور آفریقای جنوبی به دنبال آژانس گردشگری معتبری می‌گردید، ما به شما آژانس الفبای سفر را معرفی می‌کنیم.

آژانس مسافرتی الفبای سفر با برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای و اجرای تور آفریقای جنوبی، سفر شما را به تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی تبدیل خواهد کرد. کارشناسان باتجربه ما با توجه به علایق و بودجه شما، بهترین مسیر و برنامه را طراحی می‌کنند تا بتوانید بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. برای خرید تور آفریقای جنوبی و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

 


 


 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457z7o