جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 5702
تاریخ انتشار: 1400/08/23 13:31

حمایت ایران‌خودرو از رانندگان تاکسی

با امضای تفاهمنامه میان شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، خرید قطعات اصلی و دریافت خدمات استاندارد از تمامی فروشگاه‌های ایساکو و نمایندگی‌های ایران‌خودرو با بهره‌مندی از تسهیلات بدون بهره «ایساکو کارت» برای دارندگان تاکسی فراهم شد.

این تفاهمنامه که با حضور سیدرضا مفیدی مدیرعامل شرکت ایساکو، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک رسالت به امضا رسید، امکان استفاده از تسهیلات «ایساکو کارت» را برای تمامی رانندگان تاکسی فراهم آورد.

خدمات ایساکو کارت

در راستای این برنامه، امکان خرید قطعات و لوازم یدکی و همچنین دریافت خدمات تعمیرگاهی به صورت اقساطی و بدون کارمزد، برای تمامی رانندگان تاکسی در سراسر کشور با استفاده از «ایساکو کارت» ایجاد شده است. به‌گزارش ایساکو، در این تسهیلات رانندگان تاکسی می‌توانند، با استفاده از ایساکو کارت از مبلغ ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال در فروشگاه‌های مجاز ایساکو خرید اعتباری بدون کارمزد انجام دهند. رانندگان تاکسی دارای ایساکوکارت می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مرکزی ایساکو در تهران و فروشگاه‌های معرفی‌شده در سایر شهرها و استان‌ها علاوه بر خرید اعتباری، از ۶ درصد تخفیف نسبت به نرخ فروش مشتری نهایی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، «ایساکو کارت» رانندگان تاکسی یک کارت اعتباری تا سقف حداکثر ۳۰۰ میلیون ریالی با بهره‌مندی از زیرساخت، بانک رسالت است که برای خرید قطعات و دریافت خدمات از شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و امکان تقسیط مبلغ خرید تا ۶ ماه با ۳ ماه تنفس، در نظر گرفته‌شده تا دسترسی دارندگان تاکسی به قطعات اصلی ایساکو بیش‌ازپیش تسهیل شود. از جمله امکانات این کارت می‌توان به قابلیت تکرار اخذ تسهیلات (دو مرتبه در سال) فقط با یک مرتبه اعتبارسنجی، شروع بازپرداخت اقساط بعد از نخستین تراکنش، واریز ماهانه اقساط توسط مشتری به بانک بدون کارمزد، انجام مراحل بانکی و اعتبارسنجی توسط مشتری به صورت غیرحضوری (اعتبارسنجی توسط مرآت بانک رسالت) و... اشاره کرد.

گفتنی است در ۵ سال اخیر کارکنان برخی ادارات و نهادهای دولتی طرف قرارداد، همچون شرکت خدمات ارتباطی رایتل، پژوهشگاه قوه قضاییه، پلیس راهور، تعاونی مصرف فرودگاه‌های کشور، آبفای استان همدان، کشتیرانی والفجر و بسیاری از تعمیرکاران و یدکی‌فروشان خارج از شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو از امکانات این کارت بهره‌مند شده‌اند.

ملزم به واردات نیستیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به روند رو به رشد داخلی‌سازی و استفاده از توان داخلی اشاره کرد و گفت: سیاست ما استفاده از توان داخلی است. از زمانی که تولید قطعه‌ای در کشور آغاز می‌شود، ملزم به واردات نیستیم.

به‌گزارش ایکوپرس، فرشاد مقیمی با اظهار امیدواری از آینده صنعت خودرو، افزود: ایران‌خودرو در کنار داخلی‌سازی به کیفیت نیز توجه داشته و با رعایت استانداردهای کیفی و ایمنی به عقد قرارداد با قطعه‌سازان اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: خودرو تارا که جدیدترین محصول تولیدی ایران‌خودرو به شمار می‌رود، با حمایت و همکاری مجموعه قطعه‌سازی کشور توانست با بالاترین سطح داخلی‌سازی، تولید شود که خود یکی از نشانه‌های آینده درخشان صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور است. مقیمی با اشاره به توسعه محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو، این محصول را تحول جدید در صنعت خودرو کشور دانست و عنوان کرد: اقدامات اولیه برای تولید، نهایی شده و قطعه‌سازان در حال طراحی و ساخت قطعات موردنیاز این خودرو هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به استقبال قطعه‌سازان از نمایشگاه قطعات خودرو، خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان با وجود شرایط سخت تحریمی، با استفاده از نشان داخلی خود، قطعات موردنیاز خطوط تولید را تامین می‌کنند.

افزایش تیراژ تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: براساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هفته جاری تیراژ تولید روزانه ایران‌خودرو به بیش از ۲۵۰۰ خودرو خواهد رسید که نسبت به برنامه مصوب، روزانه ۲۰ درصد افزایش تیراژ خواهیم داشت.

مقیمی با اشاره به نتایج اصلاح نرخ خودرو و واقعی‌سازی آن و رفع این مانع بزرگ در تولید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خروج از زیان و حفظ حقوق ذی‌نفعان و مشتریان ایران‌خودرو را از نتایج این اقدام دانست و گفت: با فروش خودرو به نرخ واقعی و افزایش عرضه به بازار، قیمت‌های کاذب فعلی در بازار خودرو نیز تعدیل خواهد شد. وی افزود: از سوی دیگر، افزایش مقیاس تولید، سبب کاهش هزینه‌ها و بهای تمام‌شده تولید در بلندمدت خواهد شد که به نفع مشتریان خواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه از هفته جاری تیراژ تولید روزانه ایران‌خودرو از میانگین ۲ هزار خودرو به ۲۵۰۰ خودرو افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو مازاد بر تعهدات عرضه خواهیم کرد که سبب ایجاد آرامش بیشتر در بازار خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو در آستانه عبور از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید از ابتدای امسال قرار دارد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ای که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ‌شده، از هفته جاری تیراژ تولید روزانه را به بیش از ۲۵۰۰ خودرو افزایش یافت.

حذف سند در رهن فروش محصولات

مقیمی از حذف شرط سند در رهن در طرح‌های فروش ایران‌خودرو خبر داد و گفت: از این هفته به فروش خودرو با سند آزاد اقدام کردیم و مالکان خودروهای فروش رفته در طرح‌های گذشته نیز می‌توانند از طریق نمایندگی‌ها نسبت به فک رهن اسناد خودرو اقدام کنند. روش اجرای این طرح از طریق پیامک به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای طرح‌های متنوع فروش محصولات به صورت مستمر از این هفته خبر داد و گفت: روش‌های فروش به صورت تحویل ۴۵ و ۹۰ روزه در کنار طرح‌های پیش‌فروش یک‌ساله به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با دعوت مشتریان به آرامش و عدم‌شتابزدگی درباره تصمیم برای خرید خودرو از بازار با قیمت‌های کاذب، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد کاهش التهاب بازار خواهیم بود و مشتریان می‌توانند با خیالی آسوده نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

مقیمی افزایش سودآوری شرکت‌های خودروساز، رونق بازار بورس و حفظ منافع سهامداران را از دیگر نتایج رفع موانع حاصل از اصلاح قیمت‌ها دانست و افزود: در آینده با تامین نقدینگی کافی و بهبود شرایط مالی، اجرای پروژه‌های توسعه محصول در گروه صنعتی ایران‌خودرو سرعت بیشتری خواهند گرفت و شاهد طراحی و توسعه محصولات بهتر و باکیفیت بالاتر خواهیم بود. از جمله این پروژه‌ها، محصول K۱۲۵، خودرویی نیم‌شاسی و CUV با امکانات روز و ظاهر زیبا خواهد بود که تا پایان سال آینده آماده تولید انبوه می‌شود.

تنوع محصولات ایران‌خودرو با توان مهندسی بالا

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری، از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران‌خودرو خبر داد و گفت: از ظرفیت و توان فنی‌مهندسی این خودروساز برای ارتقای صنعت خودرو پاکستان استفاده خواهیم کرد.

عبدالرزاق داود پس از نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و بازدید از خطوط تولید و پروژه‌های در حال توسعه این شرکت، گفت: تنوع محصولات تولیدی در ایران‌خودرو، نشان از حضور نیروهای متخصص با توان مهندسی بالا و مدیریت درست است که به این نتیجه مناسب ختم شده است.

وی با اشاره به گام‌های ایران‌خودرو در ارتقای استانداردهای محصولات، گفت: دستیابی به استاندارد یورو ۵ با اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی جای تقدیر دارد.

عبدالرزاق داود از آمادگی پاکستان برای توسعه روابط با ایران‌خودرو خبر داد و با بیان اینکه در حال سیاست‌گذاری برای تولید خودرو ملی هستیم، گفت: اقدامات لازم برای توسعه صنعت خودرو در حال انجام است.

وی با استقبال از ورود ایران‌خودرو و سازندگان به بازار پاکستان، برای میزبانی از تیم‌های فنی‌مهندسی برای همکاری با صنعت تولید قطعات پاکستان اعلام آمادگی کرد.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری، با اشاره به توانمندی‌های موجود ایران‌خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور خودرو، گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت خودرو ایران، حاصل تلاش و کوشش‌های مهندسان این حوزه است. مرکز تحقیقات ایران‌خودرو پایه اصلی تمامی پیشرفت‌ها و فناوری‌هاست که بازدید از آن سبب شگفتی بود.

عبدالرزاق داود میزان پیشرفت صنعت خودرو هر کشور را عاملی در شناخت سطح توسعه هر کشور دانست و گفت: تولید خودرو نشان‌دهنده تمام جنبه‌ها و توانمندی مهندسان یک کشور بوده و خودرویی که به صورت بومی طراحی و تولید می‌شود، نمایانگر قدرت صنعتی آن کشور است.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو و محصول تارا، گفت: این خودرو از کیفیت و طراحی زیبایی برخوردار است.

این مقام پاکستانی، مرکز تحقیقات را پایه اصلی تمامی پیشرفت‌های ایران‌خودرو در حوزه طراحی محصول و موتور دانست و با بیان اینکه در بازدید از این مرکز شگفت‌زده شدم، تصریح کرد: ایران‌خودرو باعث افتخار ایران و مردم پاکستان است.

آمادگی ایران‌خودرو برای همکاری با پاکستان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این دیدار گفت: با توجه به داشتن زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف طراحی و تولید خودرو، قطعه‌سازی و توسعه و تولید انواع موتور، آماده همکاری در حوزه تحقیق و توسعه و انتقال دانش فنی به کشور پاکستان هستیم. مقیمی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو انواع خودرو سواری، تجاری و وانت و کراس‌اوور طراحی و تولید می‌شود که می‌توانیم پاسخگوی نیاز بازار پاکستان باشیم. 

وی افزود: ایران‌خودرو درباره تولید خودروهای دوگانه‌سوز سواری و باری و خودروهای با فرمان راست آماده همکاری و عقد قرارداد با طرف پاکستانی است. او با بیان اینکه در پاکستان موتور با حجم کم موردتوجه است، افزود: در مجموعه ایران‌خودرو طراحی و تولید موتور سه سیلندر با مصرف کم با استفاده از توان مهندسی داخلی در حال انجام است.

مقیمی به آمادگی ایران‌خودرو برای راه‌اندازی خط تولید خودرو و قطعه‌سازی در کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به توان ایران‌خودرو در تولید خودرو و ارتقای صنعت قطعه، آماده همکاری در مرحله نخست در قالب مونتاژ و در مرحله بعد تولید خودرو و قطعه هستیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: آماده انتقال تجربیات در قالب همکاری مشترک با کشور دوست و برادر پاکستان هستیم و اگر این همکاری صورت گیرد، شاهد توسعه صنعت در دو کشور خواهیم بود.

برنامه‌های متنوع برای ایجاد تعادل در بازار

بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو از اجرای برنامه‌های متنوع فروش محصولات خبر داد و گفت: در راستای کنترل بهتر بازار و عرضه خودرو به مشتریان واقعی، فروش‌های مستمر ۴۵ و ۹۰ روزه محصولات ایران‌خودرو با سند آزاد آغاز شده است. رحمانی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو فراتر از تعهدات به مشتریان را به فروش خواهیم گذاشت، تاکید کرد: با افزایش عرضه، به‌دنبال ایجاد تعادل در بازار خودرو هستیم. وی، اصلاح قیمت‌ها را عاملی برای افزایش تولید خودروهای پرطرفدار دانست و گفت: به‌زودی شاهد کاهش التهابات بازار و عرضه خودرو با قیمت‌های کاذب توسط واسطه‌گران خواهیم بود.

رحمانی از رفع محدودیت سند در رهن فروش محصولات خبر داد و گفت: خودروهای مربوط به فروش و تعهدات قبلی نیز با تسویه‌حساب مشتریان، فک رهن می‌شوند. معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو درباره چگونگی آزادسازی سند خودرو، گفت: مشتریان پس از دریافت پیامک از سوی ایران‌خودرو، با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو، برای پرداخت مبلغ ترهین اقدام کرده و سپس از طریق نمایندگی مربوط، سند فک رهن شده خودرو را دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: فک رهن اسناد محصولات مربوط به فروش‌های گذشته، از هفته آینده اجرایی خواهد شد و مشتریان می‌توانند نسبت به دریافت اسناد خود اقدام کنند. معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، گفت: با اجرای دقیق برنامه‌های فروش و عرضه منطقی خودرو با نرخ مصوب، به‌زودی شاهد آرامش خاطر مشتریان، کاهش خرید هیجانی از بازار با قیمت‌های غیرواقعی و حذف واسطه‌گران خواهیم بود.

خبر خوش برای سهامداران

معاون اقتصادی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش ۱۶۳۱ درصدی سهام ایران‌خودرو دیزل با رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت خبر داد. شهاب‌الدین شمس گفت: برمبنای تصمیم سهامداران ایران‌خودرو دیزل، سرمایه این شرکت از ۴.۹۸۹ میلیارد ریال به ۳۶.۳۶۱ میلیارد ریال افزایش یافت. وی اضافه کرد: براساس تصمیمات این مجمع، در مرحله نخست از مبلغ ۴.۹۸۹ میلیارد ریال به ۳۶.۳۶۱ میلیارد ریال (حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و مرحله دوم از ۳۶.۳۶۱ میلیارد ریال به ۸۶.۳۶۱ میلیارد ریال (حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اجرا خواهد شد.

شمس از آغاز اجرای مرحله نخست این افزایش سرمایه خبر داد و گفت: پس از دریافت مجوز ثبت از سازمان بورس و اوراق بهادار و ثبت شرکت‌ها، اعمال خواهد شد؛ مرحله دوم نیز بلافاصله پس از ثبت سرمایه با برگزاری جلسه هیات‌مدیره و انجام تشریفات قانونی اجرایی خواهد شد.

معاون اقتصادی ایران‌خودرو این اقدام را عاملی برای اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شرکت ایران‌خودرو دیزل دانست و گفت: عملکرد ۶ ماه امسال ایران‌خودرو دیزل، حکایت از رشد سودآوری و خروج از زیاندهی این شرکت دارد که افزایش سرمایه مصوب نیز عاملی در جهت بهبود و افزایش ارزش بازار و همچنین سودآوری این سهم ارزیابی می‌شود. وی تصریح کرد: ایران‌خودرو دیزل در ۶ ماه نخست امسال به ۲.۷۶۳ میلیارد سود دست یافته و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در وضعیت زیان ۳.۴۸۹ میلیارد ریال قرار داشته است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27ayv2