چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 10507
تاریخ انتشار: 1400/10/21 11:57

نیمی از امریکایی‌ها خواستار لغو تحریم‌های ایران

نتایج نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در امریکا نشان می‌دهد بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و خواهان ادامه مذاکرات با ایران هستند.

به گزارش ایسنا، براساس نظرسنجی جدید موسسه مورنینگ کانسالت بیشتر رای‌دهندگان امریکایی همچنان حامی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هستند و از رفع تحریم‌های ایران برای ادامه مذاکرات با این کشور دفاع می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶ درصد شرکت‌کنندگان از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده‌اند، ۱۸ درصد از آنها نظری نداشتند و ۲۶ درصد نیز با آن مخالف بودند. براساس این نظرسنجی، با این حال اغلب رای‌دهندگان بر این باورند که یک توافق جدید با ایران ممکن است «مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای» نشود.

بنا بر گزارش وب‌سایت مورنینگ کانسالت، طبق این نظرسنجی حمایت دموکرات‌ها از برجام بیش از جمهوری‌خواهان است و رای‌دهندگان جمهوری‌خواه تقریبا بر سر اصل توافق اختلاف‌نظر دارند. 

در واقع آنها از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا در سال ۲۰۱۸ برای خروج یک‌جانبه از برجام حمایت می‌کنند.

براساس نتایج به‌دست آمده از این نظرسنجی، تقریبا از هر ۵ رای‌دهنده امریکایی ۴ نفر مدعی‌اند که نگران تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران هستند اما آنها بیشتر نسبت به تسلیحات کره شمالی و چین احساس نگرانی می‌کنند و در این زمینه، ایران در جایگاه سوم قرار دارد.

در عین حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد گزینه نظامی علیه ایران کمترین طرفدار را در میان رای‌دهندگان داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4da6q4