جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 3790
تاریخ انتشار: 1400/07/27 13:53
مدیرعامل‌ سنگ‌آهن مرکزی بافق تاکید کرد

ضرورت تکمیل زنجیره صنایع فولادی و معدنی

مدیرعامل‌ سنگ‌آهن مرکزی بافق در جمع نخبگان و صنعتگران شاخص اندیشکده صفای استان یزد، با بیان اینکه مجموعه سنگ آهن مرکزی با قدمتی ۵۰ ساله، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کرده است، اظهار کرد: تکمیل زنجیره صنایع فولادی و معدنی از جمله رویکردهای جدی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران است.

به گزارش صمت رضا فلاح مبارکه، مشارکت بخش خصوصی در قالب اندیشکده‌های تخصصی را لازمه توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: بخش خصوصی در حقیقت مدیران میانی کشور هستند و تا زمانی که این بخش پویا و فعال نباشد هیچ دستاورد مهم و پایداری برای کشور حاصل نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی را از جمله اولویت‌های اجرایی سنگ آهن مرکزی ایران عنوان کرد و گفت: اقتصاد دستوری آفت توسعه کشور است و به هیچ وجه چاره برون‌روفت از مشکلات اقتصادی نیست.

فلاح حمایت از اندیشکده‌ها را موثرترین راهکار برای توسع اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: تصمیم‌سازی موثر باید از زبان اندیشکده‌ها برای مسئولان ارشد نظام تبیین و بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنوع‌بخشی به محصولات و گسترش محیط جغرافیایی را از جمله راهکارهای کارآمد برای توسعه صنعتی و معدنی عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی عمیق و تقویت زیرساخت‌های لازم در دستور کار سنگ آهن ایران است.

مدیرعامل شرکت‌ سنگ آهن مرکزی ایران کمبود خوراک و آب را دو چالش جدی این مجموعه معدنی و صنعتی دانست و بیان کرد: اندیشکده صفا باید به‌عنوان حلقه‌ای امین بین صنایع و معادن با مسئولان ارشد کشور برای رفع چالش‌ها اقدام کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rz564