چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 10780
تاریخ انتشار: 1400/10/25 12:45

برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه در شهرآفتاب

دومین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، دوچرخه، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی از ۲۱ تا ۲۴ دی در محل نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار ‌شد.

علی بهرام‌نژاد، دبیر برگزاری نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار موتورسیکلت‌نیوز گفت: امسال قصد داشتیم رویداد بزرگ دیگری را برای صنعت موتورسیکلت و دوچرخه ایران رقم بزنیم. نمایشگاه امسال با افزایش متراژ و گسترش گروه‌کالایی و زیرگروه‌کالایی مواجه شد و از دوره قبل تا این دوره، حدود ۵۰۰۰ مترمربع افزایش در بخش داخلی این رویداد داشته است.

نایب رئیس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت اظهارکرد: امروز واردات بدنه موتورسیکلت عملا صرفه اقتصادی ندارد و به همین منظور، بخش مهمی از بدنه موتورهای تولیدی در کشور و توسط قطعه‌سازان داخلی تولید می‌شود.

حبیب‌الله محمودان در گفت‌وگو با پرشین‌خودرو با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات موتورسیکلت در نمایشگاه شهرآفتاب، اظهارکرد: برای اولین‌بار در نمایشگاه‌های موتورسیکلت و دوچرخه، ساخت و تولید حرفی برای گرفتن داشتیم و با استقبال خوب قطعه‌سازان برگزاری این نمایشگاه گام مثبتی در جهت ارتقای صنعت موتورسیکلت در کشور بود.

وی تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه قطعه‌سازانی که در حوزه طراحی و تولید قطعات موتورسیکلت تلاش‌های خوبی داشته و قطعات جدیدی را تولید کرده‌اند، محصولات‌شان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

تولید بدنه موتورسیکلت

محمودان با اشاره به اینکه رکن اصلی نمایشگاه امسال، قطعه‌سازی در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه بود، تاکید کرد: این نمایشگاه که پس از وقفه‌ای دو ساله برگزار شد با حضور شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه و مشارکت ۳۰ قطعه‌ساز در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه کشور پذیرای حضور بازدیدکنندگان بود.

نایب رئیس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت افزود: مهم‌ترین تفاوت برگزاری این دوره از نمایشگاه موتورسیکلت در مقایسه با دو سال گذشته، ایجاد خودباوری در صنعت موتورسیکلت کشور و جایگزینی بخش زیادی از قطعات ایرانی با قطعات وارداتی است.

محمودان معتقد است برای توسعه داخلی‌سازی و همکاری بیشتر قطعه‌سازان موتورسیکلت باید مکانیسمی وجود داشته باشد تا کارخانجات موتورسیکلت‌سازی، قطعات مورد‌نیاز را سفارش‌گذاری کنند و قطعه‌سازان داخلی تولید و تحویل کارخانجات دهند.

وی افزود: در حال حاضر، بخشی از این مکانیسم اجرایی شده، در حالی‌که چندان محکم و مدون نبوده است. بخش مهمی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه داخلی‌سازی قطعات موتورسیکلت براساس اجبار طبیعی و نیاز کشور در شرایط تحریمی بوده است.

این مقام صنفی در صنعت قطعه‌سازی موتورسیکلت در کشور با اشاره به لزوم تولید قوای محرکه موتورسیکلت برای خودکفایی در این صنعت، خاطرنشان کرد: چنانچه تاکنون انجین موتورسیکلت از سوی شرکت‌های بزرگی که متولی در این زمینه شدند، تولید شده بود، امروز صنعت موتورسیکلت ایران موفق به تولید موتورسیکلت ملی می‌شد. 

محمودان در پایان با تاکید بر اینکه تولید انجین موتور در کشور نیازمند متولی است، گفت: متاسفانه کسانی که مجوز تولید انجین موتورسیکلت را داشتند در این سال‌ها احساس مسئولیت نداشتند و به‌دلیل منفعت‌گرایی، تلاشی برای به نتیجه رسیدن این طرح و تولید انجین نکردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3eboa3