جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 17032
تاریخ انتشار: 1401/03/07 10:15

آرزوی دوج کوین محقق شد

اعلام پذیرش دوج کوین توسط تسلا و اسپیس ایکس باعث رشد این میم کوین شد.

روز جمعه، زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از طریق توییتر اعلام کرد که Spacex به زودی میم کوین دوج را برای کالاهای خود خواهد پذیرفت، قیمت دوج کوین کمی رشد کرد. رئیس اسپیس‌ ایکس در توییتی نوشت: «کالاهای تسلا را می‌توان با DOGE خرید، به زودی کالاهای اسپیس‌ ایکس را نیز می‌توان خریداری کرد.»

علاوه بر این، ماسک گفت که اشتراک استارلینک اسپیسکس ممکن است «یک روزی» با دوج کوین قبال پرداخت باشد. وب سایت این شرکت توضیح می دهد که استارلینک «اینترنت پهن باند پرسرعت و کم تاخیر را حتی در نقاط دورافتاده و روستایی در سراسر جهان» ارائه می دهد.


پس از توییت ماسک در مورد پذیرش دوج کوین توسط اسپیس ایکس، قیمت میم کوین افزایش یافت. در زمان انتشار توییت، DOGE با قیمت ۰.۰۷۸۳۹۹ دلار به ازای هر سکه معامله می شد. به سرعت بیش از ۸ درصد افزایش یافت و به ۰.۰۸۴۹۲۷ دلار رسید. با این حال، میم کوین به زودی بیشتر سود خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمت ۰.۰۸۱۴۶۹ دلار معامله می شود.

تسلا پرداخت های دوج کوین را در ژانویه (دی ۱۴۰۰) برای برخی از کالاها آغاز کرده بود و این شرکت خودروهای الکتریکی در حال حاضر هیچ رمزارز دیگری را نمی پذیرد. این شرکت قبلا بیت کوین را برای محصولات می پذیرفت اما به دلیل نگرانی های زیست محیطی فعلا این امر متوقف شد. ماسک در ژوئن سال گذشته (خرداد ۱۴۰۰)، گفت که تسلا زمانی پذیرش بیت کوین را از سر می گیرد که استخراج کنندگان بتوانند ۵۰ درصد مصرف انرژی خود را از انرژی های پاک تامین کنند. با این حال، او هنوز به این موضوع بازنگری نکرده است.

 
منبع: آکادمی هلاکویی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ek7q9