چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 18394
تاریخ انتشار: 1401/04/28 03:03

بهترین گوشی برای استفاده روزمره چه خصوصیاتی دارد؟

خصوصیات بهترین گوشی برای استفاده روزمره چیست؟ اکثر مردم این روزها نمی توانند زندگی بدون گوشی هوشمند را تصور کنند. تلفن هوشمند شما ارتباط شما با دنیای دیجیتال و اغلب دنیای فیزیکی است. خواه بخواهید تصاویر را با خانواده به اشتراک بگذارید، وب و رسانه های اجتماعی را مرور کنید یا کسب و کار خود را از راه دور اداره کنید، احتمالاً یک گوشی هوشمند بخشی ضروری از این فرآیند است. برای خرید بهترین گوشی ارزان و همچنین بهترین گوشی میان رده می توانید راهنمای خرید نظرکده را بخوانید.

خصوصیات بهترین گوشی برای استفاده روزمره چیست؟ اکثر مردم این روزها نمی توانند زندگی بدون گوشی هوشمند را تصور کنند. تلفن هوشمند شما ارتباط شما با دنیای دیجیتال و اغلب دنیای فیزیکی است. خواه بخواهید تصاویر را با خانواده به اشتراک بگذارید، وب و رسانه های اجتماعی را مرور کنید یا کسب و کار خود را از راه دور اداره کنید، احتمالاً یک گوشی هوشمند بخشی ضروری از این فرآیند است. برای خرید بهترین گوشی ارزان و همچنین بهترین گوشی میان رده می توانید راهنمای خرید نظرکده را بخوانید.

اولین گوشی‌های هوشمند در سال 1992 پدیدار شدند و از آن زمان به قدری عادی شده‌اند که احتمالاً از ملاقات با یک فرد بزرگسال بدون گوشی گیج می‌شوید. طبق تحقیقات  منابع معتبر اروپایی، 85٪ از بزرگسالان در صاحب یک گوشی هوشمند هستند، در حالی که 97٪ صاحب برخی از آنها هستند. از تلفن همراه اگر به دنبال خرید اولین گوشی هوشمند یا بهترین گوشی برای استفاده روزمره هستید، برای شروع این سوالات را از خود بپرسید.

انتخاب بهترین گوشی برای استفاده روزمره

در ابتدا باید مشخص کنید که از گوشی خود چه انتظاری دارید و چه استفاده های در طول روز انجام می دهید. بنابراین قبل از انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای استفاده روزمره و روزانه خود ابتدا سوال های زیر را از خود بپرسید.

چگونه می خواهید از گوشی خود استفاده کنید؟

برای انتخاب بهترین گوشی برای انجام کارهای روزانه با این سوال شروع کنید که چگونه می خواهید از گوشی هوشمند استفاده کنید. برخی از کاربران نیازهای نسبتاً کمی دارند، مانند مرور وب و رسانه های اجتماعی. گیمرها و کسانی که از تلفن خود برای اهداف چندرسانه ای یا تجاری استفاده می کنند ممکن است به دستگاه قدرتمندتری نیاز داشته باشند.

چهار مشخصات اصلی (تکنولوژی برای مشخصات) که باید هنگام انتخاب بهترین گوشی متناسب با نیاز های خود به آن توجه کنید عبارتند از:

  • صفحه نمایش: اندازه صفحه نمایش چندین جنبه از قابلیت استفاده را دیکته می کند. برخی صفحه نمایش بزرگ یا نمایشگر بزرگتر را ترجیح می دهند. دیگران چیزی کوچک و سبک را ترجیح می دهند که در جیب قرار گیرد. فقط به اندازه صفحه نمایش توجه نکنید. همچنین به وضوح تصویر که منجر به کیفیت تصویر می شود نگاه کنید. رزولوشن‌های بالاتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر منجر به کیفیت تصویر و ویدیو بهتر می‌شود.
  • پردازنده: واحد پردازش مرکزی (CPU) مغزی است که دستگاه شما را نیرو می دهد و به شما دیکته می کند که در هر ثانیه چند پردازش را می تواند انجام دهد. بازار پردازنده های گوشی های هوشمند پیچیده است، اما به طور کلی، پردازنده ای با هسته های بیشتر و سرعت پردازش بالاتر که بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود، سریعتر است.
  • RAM : RAM مخفف Random Access Memory است. رم یک نوع ذخیره سازی فعال است که به تلفن شما توانایی انجام همزمان بیشتر را می دهد. اگر به طور مکرر برنامه تعویض می کنید و می خواهید یک تجربه سریع داشته باشید، گوشی با رم زیاد می خواهید. گیمرها و کاربران سنگین چند رسانه ای نیز ممکن است از رم بیشتری بهره مند شوند. جدیدترین گوشی ها برای استفاده اولیه از وب، پخش ویدئو و بازی های سبک به 4 گیگابایت رم نیاز دارند. کاربران قدرتمند حداقل 12 گیگابایت رم می خواهند.
  • فضای ذخیره سازی: حافظه داخلی گوشی شما معادل یک هارد دیسک در لپ تاپ یا رایانه رومیزی است. فضای ذخیره‌سازی بیشتر به این معنی است که می‌توانید همزمان فیلم‌ها، آهنگ‌ها، ویدیوها، بازی‌ها و سایر فایل‌های بیشتری را نگهداری کنید. بسیاری از تلفن‌ها با استفاده از MicroUSB فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا را ارائه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با فضای ذخیره‌سازی که از جعبه خارج می‌کنید، رفع می‌شوند. در حالی که فضای ذخیره سازی ابری به شما امکان دسترسی به بسیاری از آن فایل ها را بدون از بین بردن فضای ذخیره سازی گوشی شما می دهد، فضای ذخیره سازی بیشتر معمولاً بهتر است.

درست مانند هر خرید دیگری، اغلب هنگام انتخاب گوشی هوشمند، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. جدیدترین گوشی‌های رده بالا سریع‌تر هستند و عملکرد بهتری نسبت به تلفن‌های قدیمی با مشخصات پایین‌تر دارند. اما بسیاری از مردم به بهترین و سریع‌ترین نیازی ندارند و می‌توانند با انتخاب یک دستگاه میان‌رده به‌جای آخرین گوشی پرچم‌دار، پول کمی را پس انداز کنند. بودجه و استفاده برنامه ریزی شده از تلفن شما باید راهنمای انتخاب شما باشد.

برای خرید بهترین گوشی برای استفاده روزانه آیا به برند یا اکوسیستم وفادار هستید؟

برخی از مردم با اپل مانند دین رفتار می کنند و از خرید یک گوشی اندرویدی یا هر چیزی که توسط گوگل، مایکروسافت، آمازون یا سایر برندهای فناوری ساخته شده است مخالفت می کنند. دیگران با دستگاه‌های آمازون یا گوگل در سراسر خانه تثبیت شده‌اند و ترجیح می‌دهند دستگاه‌هایی از همان شرکت داشته باشند که از نزدیک با هم ادغام و کار می‌کنند.

دو سیستم عامل اصلی برای گوشی های هوشمند iOS اپل و اندروید گوگل هستند.iOS در آیفون و آیپد یافت می شود. اندروید بر روی گوشی ها و تبلت های ساخت گوگل، سامسونگ، ال جی، موتورولا و سایر سازندگان نصب می شود.

ممکن است برای آیفون‌های اپل هزینه بیشتری بپردازید، اما معمولاً بسیار کاربرپسند هستند و به خوبی پشتیبانی می‌شوند. تلفن های اندرویدی ممکن است هزینه کمتری داشته باشند و سفارشی سازی بیشتری ارائه دهند. گوشی های دیگر مانند آمازون فایر فون و مایکروسافت ویندوز فون متوقف شده اند. اکثر مردم با اپل یا اندروید بهترین وضعیت را دارند.

آیا کاربران دیگر از گوشی مورد نظر رضایت دارند؟

بسیاری از ما برای خرید اینترنتی و یا حضوری ابتدا نظرات و تجربه خرید کاربران مختلف را می خوانیم. استفاده از تجربه دیگران به ما کمک می کند که کمتر دچار اشتباه بشویم. پس باید دنبال مرجعی باشد تا بتوانید نظرات خریداران واقعی را مطالعه بفرمایید. سایت نظرکده مرجع اصلی ثبت نظرات و تجربه کاربران در زمینه سایت های فروشگاهی و خدماتی و همچنین محصولات مختلف از جمله گوشی های هوشمند است. پس بهتر است قبل از انتخاب بهترین گوشی برای استفاده روزمره نظرات کاربران را بخوانید.

 

جمع بندی: چگونه بهترین گوشی هوشمند برای استفاده روزمره را انتخاب کنیم

 

برای انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای استفاده روزمره و روزانه باید ابتدا سوالاتی از خود بپرسید که هدف از خرید گوشی جدید چیست. در بالا مواردی را بیان کردیم که در ابتدای کار باید از خود بپرسید. یک مورد دیگر هم باید توجه کنید این است که نظر کاربران در مورد خرید گوشی هوشمند را باید بخوانید. این نظرات و تجربه خرید کمک زیادی در انتخاب شما خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8gem