یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 102067
تاریخ انتشار: 1402/10/16 08:56

سئو سایت چه زمان به نتیجه می‌رسد و این نتیجه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر است. سئو اقداماتی است که موجب می‌شود تا ترافیک سایت شما افزایش یافته و جایگاه بهتری را در نتایج موتورهای جستجوگر کسب کنید.
سئو سایت چه زمان به نتیجه می‌رسد و این نتیجه به چه چیزهایی بستگی دارد؟

 سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر است. سئو اقداماتی است که موجب می‌شود تا ترافیک سایت شما افزایش یافته و جایگاه بهتری را در نتایج موتورهای جستجوگر کسب کنید. اکنون این سوال پیش می‌آید که چه عواملی بر موفقیت سئو سایت تاثیرگذار هستند و پس از چه مدت زمانی سئو سایت نتیجه می‌دهد؟ در ادامه پاسخ این سوال‌ها را در می‌یابید.

عوامل موثر بر موفقیت سئو سایت

عوامل مختلفی بر سئو سایت شما اثرگذار هستند و زمانی سئو سایت موفق می‌شود که مجموعه این عوامل در نظر گرفته شوند. از جمله عوامل تاثیرگذار بر موفقیت سئو سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار و معماری مناسب سایت
  • بهبود سرعت وبسایت
  • رفع مشکلات فنی سایت
  • استراتژی محتوا
  • بک لینک
  • رقابت و کلمات کلیدی
  • بودجه و منابع مالی
  • بهینه‌سازی تصاویر

ساختار و معماری مناسب سایت

اولین چیزی که کاربر پس از ورود به سایت شما می‌بیند، طراحی و ساختار سایت است. معماری سایت شما باید متناسب با نیاز کاربر باشد تا گوگل به آن رتبه بهتری بدهد. سایت شما باید دارای ویژگی پیمایش آسان باشد تا کاربر هر آنچه را که نیاز دارد، به آسانی پیدا کند. یک نکته مهم دیگر در طراحی سایت، سازگاری با موبایل است. درصد زیادی از کاربران برای وب‌گردی و جستجو در فضای اینترنت از موبایل استفاده می‌کنند و توجه به این موضوع در موفقیت سایت اهمیت زیادی دارد.

بهبود سرعت وبسایت

ابتدا باید این واقعیت را بدانید که کاربران معمولا وقت و حوصله زیادی ندارند و برای لود شدن سایت شما منتظر نمی‌مانند! پس ابتدا باید سرعت سایت خود را افزایش دهید. درواقع هرچه برای کیفیت محتوا یا دیگر موارد سایت خود تلاش کنید، اما سرعت لود شدن سایت پایین باشد، شانسی برای افزایش بازدید سایت خود نخواهید داشت.

رفع مشکلات فنی سایت

پیش از هر اقدام دیگری، مشکلات فنی سایت خود را رفع کنید. اگر سایت شما مشکلات فنی داشته باشد، هیچ شانسی برای قرارگیری در صفحات و رتبه‌های اول گوگل نخواهید داشت. زمانی که مشکلات فنی و خطاهای سایت شما برطرف شود، می‌توانید به سراغ دیگر بخش‌های برای سئو سایت بروید.

استراتژی محتوا

کیفیت محتوا یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل است. شما باید برای سایت خود استراتژی محتوایی اصولی و دقیق داشته باشید و محتوایی باکیفیت و متناسب با کلمات کلیدی خود تهیه کنید. در نظر داشته باشید که هرچه سایت شما از نظر دیگر اصول سئو عالی باشد، انتشار محتوای ضعیف یا متوسط، ترافیک شما را کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که هدف شما از تولید محتوا، پاسخ به نیاز کاربر است؛ پس محتوای خود را به گونه‌ای تهیه کنید که کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

بک لینک‌ها

بک لینک به معنای لینکی است که از دیگر سایت‌ها به سایت شما داده می‌شود و یکی معیارهای رتبه‌بندی گوگل است. درواقع هرچه لینک‌دهی از دیگر سایت‌ها به سایت شما افزایش یابد، اعتبار شما در گوگل بیشتر می‌شود. البته دقت داشته باشید که در این زمینه باید بسیار محتاط و صبور باشید. لینک‌های پولی و استفاده از روش‌های غیرقانونی سئو، موجب جریمه سایت شما توسط گوگل و حتی پنالتی شدن سایت می‌شود.

رقابت و کلمات کلیدی

فراموش نکنید که در فضای وب شما رقبای بسیار زیادی دارید و هدف از سئو سایت نیز موفقیت شما در این فضای رقابتی است. دقت داشته باشید تمامی کلمات کلیدی که محتوای شما بر اساس آن نوشته می‌شوند، یکسان نیستند. برخی از کلمات کلیدی در ماه هزاران بار جستجو می‌شوند و برخی دیگر شاید تنها ۴۰ بار در ماه جستجو شوند. در انتخاب کلمات کلیدی دقیق و حساس باشید و تلاش کنید تا به شیوه بهتری در مقایسه با رقبای خود عمل کنید.

بودجه و منابع مالی

یکی از نکات مهمی که بر سئو سایت تاثیرگذار است، بودجه شماست. تمامی فرایندهای سئو سایت از ابتدای طراحی سایت تا اجرای استراتژی‌های محتوایی، هزینه دارد. برای آنکه برنامه‌ریزی سئو سایت به طور دقیق اجرا شود، باید بودجه لازم را داشته باشید و منابع مالی را به موقع تامین کنید.

بهینه‌سازی تصاویر

علاوه بر محتوا، تصاویری که در میان محتوا قرار می‌گیرند نیز اهمیت زیادی دارند. یک تصویر خوب، بسیار گویاتر از چند صد کلمه خواهد بود. انتخاب تصاویر ارزشمند، از یک سو کاربر را به خواندن محتوای شما ترغیب می‌کند و از سوی دیگر موجب می‌شود تا وبسایت شما در جستجوی تصاویر گوگل نیز قرار بگیرد. اضافه کردن متن جایگزین (Alt Text) را نیز برای تصاویر فراموش نکنید.

مدت زمان مشاهده نتایج سئو سایت چقدر است؟

یکی از سوالاتی که همیشه درباره سئو سایت مطرح می‌شود، مدت زمان لازم برای موفقیت سئو و مشاهده نتایج حاصل از آن است. ابتدا باید بدانید که سئو سایت فرایندی به هم پیوسته از مجموعه اقداماتی است که توسط یک تیم سئو انجام می‌شود و مشاهده نتایج آن در چند روز و چند هفته امکان‌پذیر نیست!

بر اساس نظر برترین متخصصان سئو، می‌توان در بازه ۳ تا ۶ ماهه انتظار مشاهده نتایج سئو سایت را داشت. البته ممکن است که در ماه‌های اول ترافیک سایت شما کمی بهبود پیدا کند، اما نتایج مورد انتظار آن در ۶ ماه اول مشخص می‌شود. پس برای مشاهده نتایج صبور باشید تا رفته رفته ترافیک سایت شما افزایش یافته و به صفحه اول گوگل ارتقا پیدا کنید.

سرو مارکتینگ ارائه‌دهنده خدمات سئو سایت به شکل حرفه‌ای

همان‌طور که گفتیم موفقیت سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و نتایج آن پس از بازه زمانی چند ماهه مشخص می‌شود. خدمات سئو سایت مجموعه اقداماتی است که باید توسط یک تیم متخصص برای سایت شما انجام شود. در واقع شما زمانی می‌توانید انتظار افزایش ترافیک و بهبود جایگاه سایت خود در صفحات گوگل را داشته باشید که این کار را به متخصص سئو باتجربه و با سوابق موفق بسپارید.

تیم سرو مارکتینگ خدمات سئو سایت را از ابتدا تا انتها بر عهده می‌گیرد و به شما اطمینان می‌دهد که پس از مدت زمان مناسب، نتایج موفقیت‌آمیزی کسب خواهد شد. در سرو مارکتینگ بر خلاف دیگر شرکت‌ها، سئو سایت شما توسط مدیر مجموعه مدیریت می‌شود که دارای نمونه کارها و سوابق موفق بسیاری است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vjvlp