شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 17985
تاریخ انتشار: 1401/04/11 23:41
در نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران تشریح شد

بخش خصوصی و دستیابی به اهداف توسعه

گروه صنعت: نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با رویکرد توسعه کارآفرینی و بررسی چالش‌های کسب‌وکار با حضور کارآفرینان مطرح کشور و همچنین نمایندگان مجلس در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این همایش به چالش‌های پیش‌روی کارآفرینان و ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از این چالش‌ها پرداخته شد. کارآفرینان در این همایش تاکید کردند که برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور باید سهم بخش خصوصی در این زمینه افزایش یابد.

رئیس هیات‌مدیره کانون کارآفرینی استان تهران در نخستین همایش کانون کارآفرینی این استان گفت: دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور منوط به افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور است.

به‌گزارش روابط‌عمومی کانون کارآفرینی استان تهران، علی نقیب با اشاره نقش اهمیت بیشتر کارآفرینان دانشگاهی در مقایسه با دیگر کارآفرینان اظهارکرد: در راستای کارآفرینی، نیاز به توسعه نسل جدیدی از کارآفرینان داریم که قادر به شناخت و کسب مزیت از فرصت‌های کسب‌وکار در حوزه زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها هستند. کارآفرینی محدود به حوزه اقتصادی نیست و نیازمند بسترسازی حاکمیتی است.

کارآفرینی نیازمند فضای باثبات

همچنین علینقی مشایخی، استاد دانشگاه در نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران افزود: دولت از طریق اعمال خط‌مشی در وزارتخانه‌ها و موسسات و وضع قوانین کارآمد، ایجاد گسترش روابط با خارج از کشور و منطقه، حمایت از فعالان و کارآفرینان در حوزه سیاسی و اقتصادی می‌تواند موجب شکوفایی کارآفرینی و خلق ارزش‌آفرینی و نوآوری شود.

وی با اشاره به ادامه حیات کسب‌وکار هر کارآفرینی در ایران برای ادامه حیات خاطرنشان کرد: هر کارآفرینی در ایران نیازمند شناخت فرصت‌ها و گسترش روابط خود با کشورهای منطقه  و فضای با ثبات اقتصادی و سیاسی است.

قوه قضاییه و کارت بازرگانی کارآفرین

سیده‌فاطمه مقیمی، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی در این همایش گفت: ما هنوز مطالبه‌گری را نیاموخته‌ایم و فقط از شرایط گلایه‌مند هستیم و خواستار تدوین قوانین و ایجاد شرایط و روابط درست نیستیم.

وی گفت: اشتغالزایی با کارآفرینی متفاوت است در کارآفرینی خلق اثری را می‌بینیم که در جامعه اثرگذار است و ارزش‌آفرینی می‌کند.

توجه به موانع فرهنگی و معرفتی

در ادامه این همایش، عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان درباره کارآفرینی گفت: امروز کشور ما ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای کارآفرینی دارد. آن‌گونه نیست که در سال ۱۴۰۱ فقط به فکر این باشیم که کارآفرینی فقط در مکان‌های اداری است.

این عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه امروز ما استعدادهای قابل‌توجهی در کشور داریم و صنعت و اقتصاد ما در حال پیشرفت است، بیان کرد: باید زمینه را برای بهره‌مندی جامعه از کسب‌وکار و کارآفرینی آماده کنیم و مجلس هم حمایت خودش را اعلام می‌کند.

رفع دغدغه کارآفرینان

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای مناسب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش‌افزوده به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: اما به‌دلیل عدم‌پیش‌بینی شاخص اقتصادی، تورم و... افراد سرمایه خود را به سرمایه پایدار تبدیل و از کشور خارج می‌شوند.

زنگنه امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: باید بستر سرمایه‌گذاری در کشور را به‌درستی فراهم کنیم، تا کارآفرینان بتوانند با کمترین دغدغه بیشترین اثربخشی را در عرصه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و... فراهم

 کنند. دولت در ایجاد این بستر و حمایت و مشوق‌های لازم نقشی اثرگذار دارد.

مجلس به‌دنبال حل مشکلات

عباس جهانگیرزاده، نماینده مردم پارس‌آباد و نایب‌رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با تاکید بر اینکه مجلس به‌دنبال این است که چالش‌های پیش‌روی کارآفرینان را حل کند، بیان کرد: همت خود را برای کمک به آنها گذاشته‌ایم.

ضرورت ارائه راهکاری مدون

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور و دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز با طرح این پیشنهاد که کانون انجمن کارآفرینان استان تهران باید به ارائه یک راهکار مدون برسد، خاطرنشان کرد: باید در برنامه توسعه هفتم یک شعار را سرلوحه خود قرار دهند، در این صورت مجلس نیز در چارچوب قانون‌گذاری از هیچ کمکی برای رفع چالش‌ها و مشکلات آنها دریغ نخواهد کرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8p5j