چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 96355
تاریخ انتشار: 1402/08/09 10:29

سنگ با پرداخت بوش همر و بوش همرچرمی

سنگ‌ها یکی از مصالح ساختمانی اساسی از گذشته تاکنون بوده‌اند و نقش حیاتی در ساخت سازه‌ ها دارند. استفاده از آنها از خانه‌های ساده گرفته تا شگفتی‌های معماری جهانی را شامل می‌شود.
سنگ با پرداخت بوش همر و بوش همرچرمی

سنگ‌ها یکی از مصالح ساختمانی اساسی از گذشته تاکنون  بوده‌اند و نقش حیاتی در ساخت سازه‌ ها دارند. استفاده از آنها از خانه‌های ساده گرفته تا شگفتی‌های معماری جهانی را شامل می‌شود. از تمدن های باستانی تا دوران مدرن، انتخاب سنگ مناسب، در تضمین طول عمر و استحکام ساختمان ها بسیار مهم بوده است. سنگ های ساختمانی باتوجه به ویژگی های ذاتی و پرداخت انجام شده بر روی آنها، قابل استفاده در کاربرد های مختلف هستند. در این مقاله به سنگ های با فرآوری بوش همر و بوش همرچرمی در ساختمان سازی، انواع آنها، ویژگی و اهمیت آنها می پردازیم.

 

سنگ بوش همر چیست؟

استحکام، دوام و جذابیت زیبایی شناختی سنگ ها، آنها را به یکی از اجزای ضروری ساخت و ساز ساختمان تبدیل کرده است. سنگ هایی قابلیت انجام پرداخت بوش همر را دارند که از مقاومت بالایی برخوردار باشند و در طی فرآیند بوش همر شدن، نشکنند یا آسیب نبینند. فرآوری بوش همر با ایجاد بافت متفاوت بر روی سطح سنگ، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

در گذشته اغلب سنگ های ساختمانی با پرداخت صیقلی و جلا داده شده تولید می شدند. اما همانطور که در عکس میبینید، سنگ بوش همر دارای بافتی زبر ومات است. حفره و سوراخ های ایجاد شده برروی سطح سنگ، با ایجاد اصطکاک مانع از لغزندگی سطح سنگ میشوند و ویژگی های متفاوتی نسبت به فرآوری صیقلی ایجاد میکند.

 

 

معایب سنگ بوش همر

یکی از معایب سنگ بوش همر، بخصوص درمورد سنگ های با تم رنگی روشن، جذب لکه و کثیفی به خود است. حفره های سطح سنگ میتوانند در برگیرنده آلودگی ها باشند، ضمن اینکه به راحتی تمیز نمیشوند. برای برطرف شدن این مسئله، برای اولین بار سنگبری پارس به تولید سنگ های با پرداخت بوش همر چرمی اقدام نمود واکنون این مجموعه یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ بوش همرچرمی در جهان است.

 

سنگ بوش همرچرمی چیست؟

بوش همرچرمی همه ی خصوصیات سنگ با پرداخت بوش همر را دارد و علاوه بر آن دارای ویژگی هایی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. همانطور که بیان شد، بوش همرچرمی پس از استقبال زیاد از سنگ های بوش همر و برای برطرف کردن مشکلات سنگ بوش همر، تولید شد. فرآوری بوش همر چرمی بر روی سنگ های مرمریت، کریستال، گرانیت، شبه گرانیت و ... قابل انجام است.

 

 

انواع سنگ های بوش همرچرمی

از جمله رایج ترین سنگ های تولید شده با پرداخت بوش همرچرمی عبارتند از:

 

در سنگبری پارس، سنگ ها پس از بوش همرچرمی شدن، با فرآوری خاص دیگر همچون اتوبانی یا شیاری ترکیب و تولید می شوند. استفاده از این فرآوری ها در کنار سنگ بوش همرچرمی، زیبایی منحصر به فردی ایجاد میکند که مشابه آن هیچ کجا دیده نخواهد شد.

 

مزایا و ویژگی های سنگ بوش همر چرمی

سنگ های بوش همرچرمی به دلایل زیر در ساخت و ساز ساختمان اهمیت زیادی دارند:

  • دوام و طول عمر بالا: سنگ ها، بخصوص سنگ های بوش همرچرمی، به دلیل دوام و طول عمر بالای خود محبوب هستند و این اطمینان را می دهند که سازه های ساخته شده با آنها می توانند در مدت زمان طولانی آسیب نبینند و دچار مشکل نشوند.

 

  • استحکام و مقاومت بالا: سنگ های طبیعی با پرداخت بوش همرچرمی دارای استحکام و مقاومت فشاری قابل توجهی هستند که آنها را برای قرار گرفتن درقسمت مختلف مانند کفپوش، نما، دیوارها و سایر عناصر سازه ایده آل می کند. همانطور که بیان شد، سنگی از پرداخت بوش همر سالم بیرون می آید که مقاومت و استحکام زیادی داشته باشد.

 

  • جذب آب پایین: در سنگبری پارس سنگ هایی بوش همرچرمی میشوند که علاوه بر داشتن استحکام بالا، جذب آب پایینی داشته باشند. این ویژگی، استقاده از سنگ در کاربردهای مختلف و همچنین در محیط های با شرایط آب و هوایی گوناگون را امکان پذیر می سازد.

 

 

  • جذابیت ظاهری و زیبایی شناسی: سنگ ها تنوع زیادی از رنگ ها، بافت ها و الگوها را ارائه می دهند. سنگ های با پرداخت بوش همرچرمی معماران و سازندگان را قادر می سازند تا طرح های بصری منحصر به فردی ایجاد کنند که جذابیت کلی ساختمان را بهبود می بخشد. پس از لمس سنگ با پرداخت بوش همر چرمی، با توجه به بوش همر شدن سنگ، انتظار ما زبری سطح آن است اما بدلیل چرمی شدن، بافتی نرم و چرمی را احساس خواهیم کرد.

 

  • سطح غیر لغزنده و دارای اصطکاک: سنگ های بوش همر چرمی بدلیل انجام پرداخت بوش همر، دارای حفره وسوراخ های ریزی هستند که میتوانند ایجاد اصطکاک کنند. این ویژگی برای سنگ هایی که در کف، محیط های مرطوب و ... استفاده می شوند، اهمیت بیشتری دارد.

 

  • انعکاس نور بدلیل چرمی شدن: چرمی شدن سنگ پس از فرآیند بوش همر، باعث ایجاد بافت جذابی شده که قابلیت انعکاس نور در شب را دارد.

 

  • جرم پذیری پایین وسهولت در شست وشو: سنگ های بوش همر چرمی جرم پذیری پایینی دارند. این سنگ ها لکه و کثیفی را به خود جذب نکرده و در صورت کثیف شدن، با یک دستمال و مقداری آب، به راحتی تمیز میشوند.

 

  • تطبیق پذیری: سنگ های بوش همرچرمی تولید شده در سنگبری پارس، در کاربردهای بیرونی و داخلی، از روکش و نما گرفته تا کفپوش، میز و عناصر تزئینی استفاده می شوند. قابل استفاده در کنار سایر متریال هستند و به تطبیق پذیری معماری کمک می کنند.

 

  • نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند: پس از نصب صحیح، سنگ های بوش همرچرمی معمولاً به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و هزینه های نگهداری طولانی مدت را برای صاحبان ساختمان کاهش می دهد.

 

  • مقاومت در برابر آتش: سنگ های طبیعی، به طور طبیعی در برابر آتش مقاوم هستند و به گسترش آتش کمک نکرده و ایمنی ساختمان را تقویت می کنند.

 

  • عایق صدا: برخی از سنگ ها مانند سنگ مرمریت و گرانیت دارای خاصیت عایق صوتی هستند که آنها را برای کنترل صدا در سازه ها ارزشمند می سازد.

 

  • پایداری محیطی: سنگ ها موادی هستند که از نظر زیست محیطی پایدارند. این متریال از دل طبیعیت گرفته شده و شامل حداقل فرآیندهای تولید انرژی بر می باشند.

 

  • سفارشی‌سازی: این متریال ساختمانی دارای ابعاد و اندازه های گوناگون از جمله اسلب و تایل هست که بسته به نوع طراحی و بودجه مورد نظر خود میتوان از هریک استفاده نمود. سنگ‌ها را می‌توان برای مطابقت با طراحی و معماری سازه، به شکل دلخواه برش داد که این ویژگی امکان سفارشی‌سازی در طرح‌های ساختمان را فراهم می‌کند.

 

 

 

کاربرد سنگ های با فرآوری بوش همرچرمی

سنگ های با پرداخت بوش همر چرمی با توجه به جنس و خصوصیات ذاتی سنگ مورد نظر، در کاربردهای مختلف قابل استفاده اند.

  • نما و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان
  • کفپوش قسمت های داخلی و بیرون از ساختمان
  • محوطه سازی باغ، ویلا، تالار، هتل، رستوران و ...
  • کف و دیوار های حیاط، روف گاردن، پارکینگ و ...
  • اطراف استخر، حمام، سرویس بهداشتی و محیط های درمعرض رطوبت
  • اطراف آسانسور، شومینه، تزئینات و دکوراتیو و ...

 

 

 

سنگ پارس

گروه کارخانجات و معادن سنگ پارس با به کارگیری جدیدترین دستگاه ها، به تولید سنگ های ساختمانی با فرآوری های خاص پرداخته است. همانطور که بیان شد، یکی از این فرآوری های خاص، بوش همرچرمی است. در این مجموعه با هدف تامین سنگ ساختمانی برای معماری و طراحی های مدرن، سنگ هایی با ویژگی های منحصر به فرد تولید و در بازار های جهانی عرضه میشود. برای مشاهده سنگ های ساختمانی با فرآوری های جدید، دریافت مشاوره تخصصی رایگان و یا کسب اطلاعات بیشتر از مجموعه، به سایت سنگبری پارس به نشانی    Www.Parsstone-Co.Comمراجعه نمایید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d7p7q