یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 19824
تاریخ انتشار: 1401/07/06 05:49

آیا بدنسازی رشد قد را می سوزاند ؟

از مهمترین بخش های تمرین بدن سازی کار با وزن می باشد.

از مهمترین بخش های تمرین بدن سازی کار با وزن می باشد. اگر در برنامه تمرینی خود تمرینات با وزنه را اضافه کنید زودتر به اهداف خود می رسید. همیشه این سوال برای افرادی که در سنین رشد هستند و علاقه به انجام تمرینات بدنسازی دارند پیش می آید که آیا بدنسازی رشد قد را میسوزاند؟ در ادامه مقاله اطلاعاتی راجع به آن ارائه می شود. نوجوانان باید تمرینات اسکات را زیر نظر مربیان حرفه ای انجام دهند و در غیر این صورت بر ستون فقرات آن ها فشار وارد می شود و از آنجایی که آن ها در سنین رشد هستند موجب تاثیرات منفی در رشد قد آن ها می شود.

آیا بدنسازی رشد قد را می سوزاند ؟

آیا بدنسازی افزایش قد را میسوزاند؟

طبق مطالعات انجام گرفته در دانشگاه واشنگتن و کانزاس افزایش ترشح هورمون تستوسترون ارتباط مستقیمی با تمرینات با وزنه دارد. طبق گفته پزشکان در صورتی که ورزشکاران تغذیه مناسب داشته باشند و تمرینات ورزشی را به درستی انجام دهند قد آن ها رشد می کند و در غیر این صورت با نداشتن برنامه غذایی مناسب احتمال توقف رشد قد در این افراد وجود دارد. با توجه به این موضوع دکتر Avery Faigenbaum  معتقد است که افراد در مورد کوتاهی قد در بزرگسالان و کودکان و ارتباط آن با تمرینات با وزنه اشتباه می کنند. البته امکان دارد محققان فقط بر روی گروه محدودی از ورزشکاران تحقق کرده باشند یا فقط یک ورزش را مد نظر قرار داده باشند. سایت مستر قد  اطلاعات کاملی در خصوص افزایش قد ارائه داده است. 

ارتباط بدنسازی با رشد قد 

در راستا با سوال آیا بدنسازی رشد قد را میسوزاند؟ گفته می شود که تعدادی از مربیان فیتنس بر این باورند که بدنسازی رشد قد را نمی سوزاند و محققان هیچ تحقیق معتبری مبنی بر سوزاند رشد قدر با وزنه برداری ارائه نداده اند. در واقع اگر ورزشکاران از وسایل ورزشی به درستی استفاده کنند و تمرینات مقاومتی را به طور صحیح انجام دهند و در محیط مناسب قرار گیرند تمرینات ورزشی و بدنسازی برای آن ها بدون ضرر خواهد بود. در سال ۲۰۱۰ نتایجی از تحقیقات بدست آمد و طبق این نتایج تمرینات ورزشی و بدنسازی بر روی رشد قد کودکان تاثیر منفی ندارد و این یک باور کاملا غلط است. در واقع طبق نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ به دست آمد بدن نسازی برای کودکان مضر نبوده برای آن ها فواید بسیار زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مستر قد مراجعه کنید. 

نکته: شما برای اینکه هم زمان با بدنسازی، رشد قد داشته باشید باید به رژیم غذایی خود توجه کنید! اگر نمیدانید برای رشد قد چه بخورید، نگران نباشید! به مقاله برای افزایش قد چه بخوریم مستر قد مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

آیا بدنسازی قد را می سوزاند ؟

فواید بدنسازی برای بدن 

اگر کودکان در سنین رشد به سراغ بدنسازی بروند ضمن اینکه رشد قد آن ها متوقف نمی شود فواید بسیار زیادی برای آن ها دارد. افزایش شاخص و قدرت استحکام استخوان، افزایش تعادل، افزایش علاقه به تناسب اندام و عزت نفس، کاهش فشارهای عصبی، تنظیم فشار خون، افزایش سوخت و ساز بدن، ترشح هورمون های عضله ساز و چربی سوز، کاهش میزان آسیب های بدنی مرتبط با ورزش برای شکستگی و… اشاره کرد. طبق نتایجی که محققان از بررسی رابطه تمرینات بدنسازی با رشد قد بدست آورده اند تمرینات بدنسازی باعث افزایش قد افراد می شود و در مقایسه با سایر تمرینات ورزشی تمرینات بدنسازی بر روی چگالی استخوان ها و رشد قد اثرات مثبت بیشتری دارند. همچنین گفته می شود اثرات تستوسترون بر چگالی رشد استخوان مثبت است. به طور کلی تمرینات با وزنه تاثیر مثبت و موثری بر ترشح هورمون تستوسترون دارد. برای اطلاعات بیشتر به سایت مستر قد مراجعه کنید. 

توجه: شما برای اینکه رشد قد داشته باشید باید با راه های افزایش قد آشنا شوید! اگر نمیدانید با چه راهی میتوان رشد قد داشت نگران نباشید! به مقاله روش های بلند شدن قد مستر قد مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

چه زمانی بدنسازی رشد قد را می سوزاند 

طبق باور محققان تمرینات درست و اصولی بدنسازی بر روی رشد استخوان ها و تراکم استخوان ها تاثیرات مثبتی می گذارد. در واقع اگر فرم صحیح حرکات بدنسازی به درستی رعایت شود و ورزشکاران و بدنسازان قصد طی راه صد ساله را در یک شب نداشته باشند می توانند از مزایای رشد استخوان و تراکم آن با تمرینات بدنسازی بهره مند شوند. بنابراین سعی کنید بدن خود را در موقعیت و مکان درست به چالش بکشید. در صورتی که تمرینات ورزشی و بدنسازی متناسب با سن و سال ورزشکاران نباشد ورزشکاران شاهد اثر منفی  تمرینات بدنسازی بر روی صفحات رشد می شوند. ورزشکاران نباید از وزنه های سنگین برای انجام تمرینات بدنسازی استفاده کنند و اگر تمامی اصول و قواعد بدنسازی را رعایت کنند تمرینات بدنسازی باعث کوتاه شدن قد آن ها و متوقف شدن رشد قد آن ها نمی شود. در این راستا اگر تصمیم به افزایش قد دارید می توانید به سایت افزایش قد مستر قد مراجعه کنید. 

نتیجه گیری و پیشنهاد آخر

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم آیا بدنسازی رشد قد را می سوزاند یا خیر! امیدواریم پاسخ خود را گرفته باشید.

اگر هنوز در ذهن شما سوالی باقی مانده است، حتما در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا پاسخ شما را بدهیم! همچنین شما میتوانید به سایت مستر قد مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع: سایت رشد قد مستر قد | MRGHAD.IR

 

برچسب ها : افزایش قد,سلامتی,سبک زندگی,زندگی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45aggq