شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 105047
تاریخ انتشار: 1402/12/05 08:15

درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معلمی از شغل‌های ایمن به‌خصوص برای بانوان است. سالیانه داوطلبان زیادی برای این رشته پرطرفدار داوطلب می‌شوند. چیزی که برای همه داوطلبان از اهمیت بالای برخوردار است؛ درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. حدنصاب بستگی به نمره سه نفر اول دارد. ۵۰ درصد حدنصاب نمره قبولی سه نفر اول، ملاک و حدنصاب قبولی محسوب می‌شود.
درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معلمی از شغل‌های ایمن به‌خصوص برای بانوان است. سالیانه داوطلبان زیادی برای این رشته پرطرفدار داوطلب می‌شوند. چیزی که برای همه داوطلبان از اهمیت بالای برخوردار است؛ درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. حدنصاب بستگی به نمره سه نفر اول دارد. ۵۰ درصد حدنصاب نمره قبولی سه نفر اول، ملاک و حدنصاب قبولی محسوب می‌شود.

می توانید منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش را از سایت www.ekut.ir  به راحتی خریداری کنید.

 بعد از گرفتن حد نصاب نمره افراد برای بررسی بیشتر و ارزیابی به صورت حضوری دعوت می‌شوند. بعد از گزینش در این مرحله نوبت به مصاحبه می‌رسد. در واقع مهم‌ترین بخش قبولی در استخدامی آموزش و پرورش را مصاحبه تشکیل می‌دهد.

 

درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جوانان علاقه وافری به معلمی دارند به‌همین سبب است که درصد و آمار شرکت‌کنندگان در این رشته بیشتر از سایر رشته‌ها خواهد بود و گزینش از بین تمام داوطلبان کار سختی است. معلمی به عنوان یک شغل محبوب در جامعه شناخته شده است. بعد از مصاحبه و قبولی در آن، دعوت به همکاری در این رشته می‌شوید.

 بعد از طی دوره آموزشی می‌توانند کار خود را شروع کنند. نکته مثبت در قبولی آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشتن حقوق و مزیت‌های دیگر این رشته است. اگر دوست دارید در مورد نحوه و ارزیابی درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پروش به طور دقیق بدانید تا انتهای این مقاله همراه با ما بمانید.

درصدهای لازم برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کدامند؟

دولت برای کسانی که دوست دارند آموزگار شوند دو روش را پیشنهاد می‌دهد. روش اول آنکه همه می‌دانیم و قدمت زیادی دارد. همه افراد بعد از قبولی و تحصیل در این رشته و در دانشگاه فرهنگیان ، همزمان نیز به کار می‌پردازند. در روش دوم آزمون آموزش و  پرورش است. افراد در این آزمون شرکت می‌کنند و بعد از اینکه حد نصاب نمره را اخذ کردند به مراحل بعدی استخدام  سه درصد بالاتر از حدنصاب راه می‌یابند.

درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای این دسته از افراد و داوطلبان بسیار مهم است. آنها دوست دارند قبل از آزمون در مورد درصد قبولی بیشتر بدانند؛ اما نمی‌توان به طور قطع گفت درصد قبولی چقدر است. همه چیز برمبنای درصد قبولی سه نفر اول آزمون دارد. بنابراین درصد قبولی بعد از بررسی دروس عمومی و تخصصی به صورت جداگانه مشخص می‌شود. این بخش پراز استرس و اضطراب برای داوطلبان است.

درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش معادل ۵۰ درصد نمره اکتسابی در این آزمون است. 40درصد دروس عمومی و ۶۰ درصد دروس عمومی برای استخدام شدن محاسبه می‌شود.  کسانی که نتوانند حدنصاب یعنی معادل ۵۰ درصد را کسب نکنند حذف می‌شوند. این افراد تنها می‌توانند نمرات نهایی خود را ببینند.

ایکات کامل ترین منابع آزمون آموزش و پرورش

نکته مهم در درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبان این موضوع را مدنظر داشته باشید که کسب درصد قبولی به منزله استخدام شما در آموزش و پرورش نیست. بلکه این موضوع به ترتیب نمره افضلی بستگی دارد. بعد از آنان دعوت حضوری و بعد دعوت به مصاحبه انجام می‌شود.

 داوطلبان رشته دبیری، مدرس و هنر آموز و غیره می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود. درصد قبولی در آزمون  استخدامی آموزش و پرورش را بعد از بررسی آزمون مشخص می‌کنند.

فرمول تعیین درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تمرکز بر روی آزمون نیازمند مطالعه و خواندن درست است. پیدا کردن منبع معتبر برای کتاب‌های مربوط به آزمون کمی دشوار است. پیشنهاد می‌کنیم از ایکات برای خرید کتاب نو و دست دوم دانشگاهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بگیرید. تسلط برروی دانش اولین قدم و شرط موفقیت در این راه است. فرمول تعیین درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این صورت است.

  • در نظر داشتن بیشترین نمره سه نفر اول در آزمون استخدامی مرحله اول است.
  • محاسبه ۵۰ درصد از نمره سه نفر اول آزمون استخدامی دومین مرحله  مشخص شدن درصد قبولی است.
  • با بررسی نمرات وزنی عمومی ک تخصصی نمره زیرحدنصاب را مشخص می‌کنند.
  • ۴۰ درصد نمرات عمومی و ۶۰ درصد نمرات تخصصی را مشخص می‌کنند.
  • غربال کردن افرادی که ۵۰ درصد از نمره قبولی را کسب کرده‌اند.

با یک مثال معادل ۵۰ درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را بیشتر توضیح می‌دهیم. تصور کنید میانگین نمره سه نفر اول آزمون ۸۰ شده است. شما باید ۵۰ درصد آن یعنی ۴۰ درصد را کسب کنید تا مجاز شوید.

  • نوبت تراز یا نمرات وزنی را به‌دست می‌آورند. نمره عمومی به دست آمده در را ۴۰ درصد و نمره تخصصی را در ۶۰ درصد ضرب می‌کنند.
  • در صورت قبولی، دعوت به مصاحبه می‌شوند. باید بدانید که ۷۰درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد قبولی برای مصاحبه است.

 

دعوت به مصاحبه

کسانی که دعوت به مصاحبه می‌شوند باید دارای سلامت عقلی، بینایی، بدون لکنت زبان و شنوایی باشند. سوالات شفاهی در مورد شخصی، اعتقادی و مذهبی و غیره پرسیده می‌شود. میزان آشنایی با فضای مجازی، تاریخ اسلام، مسائل روز و احکام اسلام و غیره پرسیده می‌شود.

 بعد از موفقیت در مورد این سوالات به مرحله بعدی یعنی مصاحبه تخصصی در مورد رشته و در مورد نحوه آموزش شکل می‌گیرد. محل مصاحبه بعد از آزمون اعلام می‌شود. البته افرادی که دارای سهمیه هستند درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتری دارند.

قبولی در مصاحبه پایان کار نیست. بعد از قبولی به مدت یکسال در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیری شهید رجایی آموزش لازم را می‌بینند. اگر این دوره را رها کنند موظف به پرداخت هزینه هستند. در صورتی که بخواهید در این آزمون موفق شوید نیاز به منابعی آموزشی معتبری دارید که در سایت ایکات منابع جامع آزمون استخدام آموزش و پرورش وجود دارد.


مصاحبه برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نتیجه نهایی

ما در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه تعیین درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را توضیح دادیم. اگر فکر می‌کنید شما هم به این موقعیت می‌رسید و قبول می‌شوید حتما ثبت نام کنید. برای این کار کافی است از سایت ایکات کتاب‌های لازم را خریداری کنید و با خواندن آنها جزوی از قبول شدگان باشید.

جالب‌تر اینکه این فرصت را دارید که کتاب‌های دست دوم خود را از طریق سایت ایکات به فروش برسانید. و همچنین  امکان خرید کتاب دانشگاهی نو و دست دوم در این سایت فراهم است. این سایت تمامی منابع که برای آزمون استخدامی  آموزش و پرورش نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش انواع کتاب‌های رمان عاشقانه، ترسناک، اجتماعی، آموزشی، روانشناسی و کتاب‌های انگلیسی را برای فروش دارد. فقط با چند کلیک ساده با تمامی کتاب‌های این سایت آشنا شوید و جهت خرید اقدام کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zjdvn