دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 37168
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/20 08:01

راهنمای انتخاب دکتر روانشناس خوب در تهران

امروزه به دلیل افزایش سطح آگاهی و دانش افراد خیلی بیشتر از گذشته به اهمیت روانشناسی در حوزه های مختلف زندگی مانند سلامت جسم و روح،مسائل ذهنی ومشکلات زندگی و... پی بردند.
راهنمای انتخاب دکتر روانشناس خوب در تهران

امروزه به دلیل افزایش سطح آگاهی و دانش افراد خیلی بیشتر از گذشته به اهمیت روانشناسی در حوزه های مختلف زندگی مانند سلامت جسم و روح،مسائل ذهنی ومشکلات زندگی و... پی بردند. ما نیزدر این مقاله قصد داریم که شما را با مهمترین حوزه در زمینه ی سلامت روح و روان آشنا کرده و همچنین در انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران یا شهرهای دیگر ایران راهنمایی کنیم. به خصوص اگر تمایل دارید از فایل های سابلیمینال استفاده کنید حتما نیاز است که این فایل ها را از یک دکتر روانشناس خوب تهیه کنید تا با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دکتر روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دکتر روانشناس فردی متخصص و آموزش دیده در زمینه ی مغز و روان است که به افراد کمک می کند راه های سالمی برای مقابله با چالش های سلامت روان بیاموزند. روانشناسان فرآیندها و رفتارهای شناختی، عاطفی و اجتماعی افراد را مطالعه و به درمان آنها کمک می کنند ، آنها می توانند به افرادی که با شرایط خاص زندگی می کنند، مانند حالت افسردگی یا اضطراب، یا کسانی که دوران سختی را در زندگی سپری می کنند، مانند غم و اندوه از دست دادن عزیزانشان، کمک کنند. آنها سالها آموزش و تعلیم می گذرانند تا بتوانند طیف وسیعی از خدمات سلامت روانی را ارائه دهند یکی از اهداف اصلی آنها ارزیابی و درک افکار، احساسات و رفتار مشتریان است. آنها در این مورد به شرح زیر می پردازن:

  • شناسایی الگوهای رفتاری و عاطفی

  • تشخیص اختلالات روانشناختی بر اساس DSM-V

  • ارجاع دادن

  • ارائه برنامه های درمانی مناسب

ویژگی های یک دکتر روانشناس خوب

روانشناس متحبر باید درک درستی از ناهشیار داشته باشد.

به خصوص اگر قصد استفاده از فایل های سابلیمینال دارید باید به این نکته توجه کنید که دکتر روانشناس در درمان روانپویشی و روانکاوی تبحر داشته باشد و به پیچیدگی های ناهشیار تسلط کافی داشته باشد. اگر نمی دانید سابلیمینال چیست؟ در ادامه همین مقاله درباره آن توضیح داده ایم.

دکتر روانشناس خوب دانش به روزی دارد.

تعهد به یادگیری مادام العمر مشخصه یک دکتر روانشناس تواناست. توصیه های نامناسب یا تشخیص نادرست می تواند به شدت به مراجعه کننده آسیب برساند. روانشناسان باید خودآگاهی داشته باشند تا مناطقی را که نیاز به آموزش بیشتر دارند تشخیص دهند.

مشاوره خوب باید شنونده ی خوبی باشند.

شما به عنوان بیمار باید ببینید که روانشناس شما به دقت به صحبت های شما گوش میدهد و در هنگام صحبت تمام حواسش به شماست به طورمثال دائم با گوشی همراه خود کار نمیکند و رفتاری غیر حرفه ای از خود نشان نمیدهد.

مشاور خوب فرهنگ افرادی که در آن فعالیت می کند را می شناسد.

مثلا یک دکتر روانشناس خوب در تهران باید به مسایل و دغذغه های افراد آن شهر آگاهی دارد. مثلا دغدغه های مراجعی که در کشور دیگری زندگی می کند یا در یک روستای کوچک که همه افراد یکدیگر را می شناسند و یا در شهر بزرگ تهران زندگی می کنند می تواند تفاوت هایی داشته باشند که درمانگر باید از این تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی آگاهی داشته باشد.

دکتر روانشناس باید دارای توانایی در حل مسئله باشند.

آنها صبورانه منتظر می مانند تا مراجعه کننده صحبت کند، مشکلات را شناسایی کرده و سپس دلایل نارضایتی از شرایط را بیان کند. روانشناس خوب دائم روند درمان را ارزیابی می کند و بر اساس آن بررسی می کند که آیا روند درمان به درستی پیش می رود یا خیر. او در نهایت برهمین پایه ؛دائم تغییراتی را که باید در روند درمان شما انجام دهد مورد توجه و برسی قرار داده سپس یک طرح درمانی ایجاد کرده که مراحل بعدی درمان را مشخص می کند.

دکتر روانشناس خوب در شما احساس امنیت و راحتی ایجاد می کند

به احتمال زیاد ممکن است که در جلسات اول نتوانید به راحتی با روانشناس خود صحبت کنید و احساسات خود را بروز بدهید،یک روانشناس خوب میتواند این حس اطمینان و راحتی را به شماانتقال بدهد .زمانی که احساس می کنید با مشاورتان ارتباط برقرار کرده اید، نشان می دهد که مشاور واقعا باعث ایجاد صمیمیت مناسب و ایجاد حس امنیت و راحتی در شما نسبت به خود شده است.

مشاور خوب شما را قضاوت نمیکند

روانشناسان به مراجعان اطمینان می دهند که آزادانه افکار و احساسات خود را بدون قضاوت به اشتراک بگذارند و بدون تحت تاثییر قرار گرفتن نسیت به مسائلی که از شما میشنود به شما کمک کند که برمشکلات و مسائل غلبه کنید .

سابلیمینال چیست؟

سئوالی است که این روزها به دلیل علاقه مندی بیشتر به سابلیمینال بیشتر پرسیده می شود این است که سابلیمینال چیست؟ پاسخ ساده به این است که سابلیمینال به فایل های صوتی یا حتی ویدئویی گفته می شود که در آن پیام های زیر آستانه شنوایی و دیداری فرد وجود دارد. اولین استفاده ها از سابلیمینال مربوط به استفاده تبلیغاتی بود که در آگهی های تبلیغاتی برای ترغیب بینندگان و شنوندگان برای خرید و مصرف بیشتر محصول یا خدمات استفاده می شد. اما جدیدا از این پیام های سابلیمینال برای رشد و توسعه فردی، موفقیت در کار و زندگی عاطفی و حل مشکلات روانشناختی استفاده می شود.

سابلیمینال چطور تهیه می شود؟

درست کردن یک فایل حاوی پیام سابلیمینال بسیار ساده است و با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که قابل دسترس است هرکسی می تواند فایل سابلیمینال درست کند. پیام سابلیمینال معمولا در یک فایل صوتی موسیقایی قرار داده می شود. شنونده ظاهرا به یک موسیقی آرامبخش گوش می دهد ولی در واقع در پشت پرده، پیام های سابلیمینال در حال پخش هستند ولی چون زیر آستانه شنوایی فرد قرار دارند قابل شنیدن نیستند. مخاطب این پیام ها ناخودآگاه فرد است و قرار است روی ناهشیار او تاثیر بگذارند.

چگونه میتوانیم یک دکتر روانشناس خوب در تهران و یا شهرهای دیگر ایران پیدا کنیم ؟

باید این نکته را در نظر بگیرید که به علت اینکه تعداد روانشناسان در تهران بسیار زیاد شده است، قطعا انتخاب یک روانشناس متبحر کارساده ای نخواهد بود. پس در ابتدا حتما درمورد روانشناس موردنظرتان و رزومه ی او به خوبی تحقیق کنید، از تجربه ی افراد دیگر استفاده کنید و فاکتورهای گفته شده برای شناخت دکتر روانشناس خوب را مورد برسی قرار دهید تا از صرف بیهوده ی زمان و هزینه جلوگیری کنید. به خصوص اگر قصد استفاده از فایل های سابلیمینال داشته باشید این انتخاب اهمیت بیشتری پیدا می کند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wzr5r