دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 90460
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/04/31 10:03

راهنمای انتخاب روانشناس خوب

روانشناس یک متخصص سلامت روان است که برای درمان مشکلات روحی و روانی افراد تلاش می کند. یک روانشناس خوب سعی می‌کند تا به فرد افسرده و بیمار روحی و روانی مشاوره دهد، بدین ترتیب می‌تواند در حل مشکلات از راه درست و اصولی به افراد کمک کند. اما چگونه باید بهترین روانشناس را پیدا کنیم؟ شاید انتخاب روانشناس خوب با وجود روانشناسان ماهر سخت بنظر برسد اما ما شما را در انتخاب روانشناس خوب با بیان ویژگی های روانشناسان خوب یاری می کنیم.
راهنمای انتخاب روانشناس خوب

روانشناس یک متخصص سلامت روان است که برای درمان مشکلات روحی و روانی افراد تلاش می کند. یک روانشناس خوب سعی می‌کند تا به فرد افسرده و بیمار روحی و روانی مشاوره دهد، بدین ترتیب می‌تواند در حل مشکلات از راه درست و اصولی به افراد کمک کند. اما چگونه باید بهترین روانشناس را پیدا کنیم؟ شاید انتخاب روانشناس خوب با وجود روانشناسان ماهر سخت بنظر برسد اما ما شما را در انتخاب روانشناس خوب با بیان ویژگی های روانشناسان خوب، یاری می کنیم.

انتخاب روانشناس خوب

چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

باید به روانشناس مراجعه کنید اگر دارای این مشکلات هستید:

  • افت عملکرد شغلی و تحصیلی
  • عدم کنترل احساسات
  • اختلال خوابیدن 
  • اختلالات خوردن
  • مشکل در شروع و حفظ رابطه
  • تجربه تروما و ضربه روانی
  • لذت نبردن از کارها و سرگرمی هایی که در گذشته لذت بخش بودند. 
  • اتفاقات ناخوشایند بی پایان 
  • ابتلا به مشکلات جسمی
  • روی آوردن به روابط بی‌ معنی و مواد مخدر و الکل

در طی چند دهه اخیر بسیاری از ما از اسم روانشناس واهمه داریم و از مراجعه به روانشناس گریزان هستیم. اما روح و روان انسان به اندازه جسم او ارزشمند است. از طرفی باید این اختلالات بصورت حرفه ای درمان شوند بنابراین بهتر است به جای اجبار، دوستان و آشنایانمان را به مرجاعه به روانشناس تشویق کنیم.

روانشناس خوب

ویژگی های یک روانشناس خوب چیست؟

ما ضروری‌ترین ویژگی‌هایی را که یک روانشناس خوب باید داشته باشد را بررسی کرده ایم که شامل این موارد است:

1. یک روانشناس خوب مهارت های ارتباطی و تحلیلی قوی دارد: یک روانشناس خوب زمان زیادی را برای برداشت های خود و درک تجربیات افراد می گذارد و روش های جدید درباره مشکلات را آموزش می دهند. روانشناس باید داده هایی را در مورد فرد یا خانواده او جمع آوری کند و برای درمان استفاده کند.

3. یک روانشناس خوب توانایی شنوایی و درک عمیق دارد: روانشناسان بخوبی برای بیماران خود توصیه های مفیدی را حتی با اصرارکردن پیشنهاد می دهند. یک روانشناس خوب صبورانه منتظر میماند تا مشتری صحبت خود را باز کند، مشکلات خود را بیان کند.

4. یک روانشناس خوب اطلاعات به روز دارد و اشتیاق به یادگیری و بروز کردن اطلاعات خود دارد: تعهد به یادگیری مادام العمر مشخصه یک روانشناس خوب است. باتوجه به اینکه ایده‌ها و رویکردهای درمانی روانشناسی جدید به طور مداوم به روز می شود، روانشناسان باید با شرکت در سمینارها، مطالعات فراوان علم و دانش خود را بروز نگه دارد.

5. یک روانشناس خوب با بیمار همدلی و یکدلی دارد: یکی از مهمترین ویژگی های یک روانشناس، همدلی است. یک روانشناس خوب با همدلی می‌تواند با سختی‌ها و مشکلات شما از قبیل احساسی، ذهنی یا جسمی ارتباط برقرار کند. 

7. یک روانشناس خوب امانتدار و قابل اعتماد است: یک روانشناس خوب باید احساس قابل اعتماد بودن را به افراد منتقل کند تا بیمار با او احساس راحتی کند و اطلاعات مهمی را برای روانشناس به اشتراک بگذارد.

8. روانشناس خوب باید با بیمار متحد باشد و دلسوز بیمار باشد: روانشناس خوب با همکاری بیمار مشاوره را پیش می برد. اتحاد با بیمار در مورد درک و نظر او از یک مفهوم یا استراتژی خاص و همچنین پرسیدن هدف های او برای بررسی وضعیت فعلی فرد که مفید خواهد بود و چه چیزی نخواهد بود.

9. روانشناس خوب باید فرمول بندی دقیق برای هر بیمار ارائه دهد: روانشناسان با کمک روشی به نام فرمول بندی موردی، درمان را برای هر مراجعه کننده خاص انجام می دهند. روانشناس خوب باید برداشت‌های خود را با مراجعان به اشتراک بگذارد تا از طریق آگاهی از عوامل مؤثر در مشکلات، بازخوردی در مورد دقت به دست آورد.

10. روانشناس خوب باید دارای یک برنامه درمانی منسجم باشد: یک برنامه درمانی شامل اهداف کلی و یک منطق روشن در مورد روش هایی است که برای دستیابی به آنها استفاده می شود که البته هر روانشناس خوب رویکردهای متفاوتی برای درمان یک مشکل دارد. 

12. روانشناس خوب باید به طور منظم پیشرفت بیمار را بررسی کند: برای روانشناسان مهم است که به طور منظم با مراجعه کننده در مورد عملکرد روزانه و وضعیت عاطفی او چک کنند.

راهنمای انتخاب روانشناس خوب

  1. پرسش از دوستان و آشنایان یا بررسی در اینترنت: برای یافتن بهترین روانشناس ساده ترین راه، جستجو در اینترنت است. شما همچنین می توانید از دوستان و آشنایان خود بپرسید تا مشاور و روانشناس به شما معرفی کنند. دوستان، همکاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز منبع خوبی برای بررسی روانشناس خوب هستند. 
  2. توجه به صحت رزومه روانشناس: مرحله دوم به این ترتیب است که رزومه فردی که در مرحله قبل پیدا کردید، باید بصورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. بایستی در بررسی رزومه روانشناس از درست و واقعی بودن رزومه اطمینان کامل حاصل کنید.
  3. اطمینان از تخصص فرد: روانشناس خوب فردی است که در کار خود تخصص و مهارت داشته باشد. باید از این موضوع اطمینان داشته باشید که آیا دکتر روانشناس قادر است مشکل من را به بهترین شکل درمان کند. 
  4. جلسه مشاوره: پس از انتخاب روانشناس خوب باید با ایشان تماس بگیرید و یک جلسه حضوری یا آنلاین یا تلفنی برای مشاوره روانشناسی بگذارید.
  5. قبل از مشاوره هدف خود را تعیین کنید: تحقیقات نشان می دهد که وقتی شما و روانشناس، در جهت اهداف یکسانی کار می کنید، روند درمان بهتر پیش خواهد رفت.
  6. شروع مشاوره روانشناسی: در صورتیکه تخصص، تجربه و نوع شخصیت روانشناس موردتایید شما قرار گرفت، فرایند مشاوره را شروع کنید. 

 

مشاوره روانشناسی آنلاین

سایت شادی دوباره؛ راهنمایی برای انتخاب روانشناس خوب

شادی دوباره با هدف رفع دغدغه‌ افراد در زمینه روانشناسی زوج درمانی، طرح واره درمانی، مشاوره اختلال شخصیت، مشاوره تحصیلی و شغلی، کودک و نوجوان، ترک اعتیاد و سایر زمینه ها بستری فراهم کرده است تا هر یک از افراد براساس نیاز خود، روانشناس خوب را انتخاب کنند.

برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته رایگان می توانید با شماره 02191690472 تماس بگیرید و یا یک پیامک با عنوان مشاوره به شماره 09022275403 ارسال نمایید. درصورتی که نیاز دارید که مشاوره جامع و در سریع ترین زمان دلخواه شما انجام شود، می توانید از منو دریافت مشاوره سایت شادی دوباره اقدام به مشاوره روانشناسی آنلاین کنید.

کلام آخر

امید است شادی دوباره بتواند در تمامی مراحل درمان کمک حال مراجعه کنندگان باشد تا بتوانید با هزینه پایین تر و آسان فرآیند درمان خود را با موفقیت به پایان برسانید. با استفاده از نوبت اینترنتی سایت شادی دوباره می­توانید به راحتی و در اولین زمان ممکن، مراجعه به روانشناس موردنظر را تعیین کنید. سپس مطب روانشناس و سامانه پیگیر زمان مراجعه­­ شما خواهد بود و دیگر نیازی به پیگیری مجدد شما نیست. برای دریافت نوبت حضوری مشاوره روانشناسی می توانید از طریق سایت شادی دوباره که در حال حاضر برای شهرهای تهران، اصفهان، کرمان نوبت حضوری میسر هست، از منوی نوبت حضوری اقدام نمایید.

 

برچسب ها : روانشناس خوب,مشاوره روانشناسی آنلاین,مشاوره روانشناسی حضوری,مشاور روانشناس خوب,انتخاب روانشناس خوب,ویژگی های روانشناس خوب


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lzn5r