دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 85983
تاریخ انتشار: 1402/01/22 04:30
طرز تهیه | طرز تهیه نوشیدنی | طرز تهیه نوشیدنی گرم | طرز تهیه شیر عسل دارچین

طرز تهیه شیر عسل دارچینی | با این روش شیر عسل دارچینی دست کن و از خیلی از بیماری ها جلو گیری کن

شیر عسل دارچین مخلوطی از عسل و پودر دارچین در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب مؤثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.

مخلوط شیر، عسل و دارچین به عنوان یکی از ترکیبات سالم و طبیعی شناخته شده است. مصرف این مخلوط می‌تواند به کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تقویت ضربان قلب و بهبود تنفس کمک کند. این مخلوط همچنین به بیمارانی که در گذشته با حمله قلبی مواجه شده‌اند، کمک می‌کند تا از حملات قلبی بعدی جلوگیری کنند. در واقع، مخلوط شیر، عسل و دارچین به عنوان یکی از راه‌های طبیعی و مؤثر برای بهبود سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی معرفی شده است. به خصوص برای بیمارانی که در گذشته با حمله قلبی مواجه شده‌اند، مصرف روزانه این مخلوط می‌تواند بهبود قابل توجهی در وضعیت سلامتی آنها داشته باشد.

 

مواد لازم برای شیر عسل دارچینی

عسل  4  قاشق غذاخوری 

شیر  2 لیوان 

 پودر دارچین مقداری شیر عسل دارچین

 چوب دارچین  2 تکه  

اسانس وانیل   چند قطره

پودر هل   1/4  قاشق چایخوری  

 

شیر عسل دارچین

 

طرز تهیه شیر عسل دارچینی

برای تهیه شیر عسل باید عسل را به همراه شیر ، چوب دارچین و هل در داخل شیر جوش بریزید و بر روی حرارت ملایم هم بزنید تا شیر داغ شود ولی نسوزد.بعد از داغ شدن شیر چوب دارچین را از داخل آن بردارید و اسانس وانیل را اضافه کنید.2 تا 3 دقیقه روی حرارت همچنان هم بزنید تا مواد کاملا در هم ترکیب شوند.شیر بهتر است داغ باشد و نجوشد.

اگر هم به مرز جوشیدن رسید آن را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد و بعد دوباره رو حرارت قرار دهید. نوشیدنی ترکیب شده را پس از آماده شدن از روی حرارت بردارید و با چنگال یا همزن برقی کمی هم بزنید تا کف کند. بعد در فنجان های مورد نظر سرو کنید و با پودر دارچین رویش را تزیین کنید.

 

شیر عسل دارچین

 

نکات تکمیلی در مورد شیر عسل دارچین

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5دقیقه میباشد .

شیر عسل دارچین را می توانید در وعده صبحانه - دسر - سرو کنید .

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 2 نفر مناسب میباشد .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgmgv