شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 18009
تاریخ انتشار: 1401/04/12 02:27

آشنایی با مهم‌ترین شهرهای قبرس شمالی

قبرس سومین جزیره بزرگ مدیترانه است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی نظیر سواحل زیبا، آب و هوای مطبوع و پیشینه‌ی تاریخی و معماری غنی به جواهر مدیترانه معروف است. با توجه به اینکه قبرس شمالی طی سال‌های اخیر یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان است، تصمیم داریم در این مطلب شهرهای معروف آن را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

قبرس سومین جزیره بزرگ مدیترانه است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی نظیر سواحل زیبا، آب و هوای مطبوع و پیشینه‌ی تاریخی و معماری غنی به جواهر مدیترانه معروف است. با توجه به اینکه قبرس شمالی طی سال‌های اخیر یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان است، تصمیم داریم در این مطلب شهرهای معروف آن را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شهر نیکوزیا در قبرس شمالی

نیکوزیا بزرگترین شهر قبرس و پایتخت آن است. این شهر به دو بخش تقسیم شده است و بخشی از آن پایتخت قبرس شمالی و بخشی دیگر پایتخت قبرس جنوبی است. با این‌حال بیشتر سازمان‌های بین‌المللی، مراکز اداری و تجاری و دانشگاه‌ها در نیکوزیای قبرس شمالی قرار دارند.

شهر نیکوزیا

با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص این شهر دو تکه، بین مسئولین دو کشور توافق شده برای عبور و مرور شهروندان نیازی به مجوز نباشد.

این شهر که با نام لفکوشا هم شناخته می‌شود در امتداد رودخانه پدیوس قرار دارد. از طرفی دیگر هم بین کوه‌های گیرنه و ترودوس واقع شده که باعث شده آب و هوای دلچسبی داشته باشد. بیشتر ساکنین این مناطق از کشاورزی و تولید سبزیجات، میوه، گندم و جو امرار معاش می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه لفکوشا یک منطقه‌ی سازمان یافته‌ی صنعتی است بسیاری از کارهای تولیدی و صنعتی در آن رونق دارد.

آسان مهاجر به شما کمک می‌کند بدون رفت و آمد به کشور هدف، تمام کارهای مهاجرت را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید.

شهر گیرنه در قبرس شمالی

گیرنه شهری زیبا در قبرس شمالی است که به واسطه‌ی ساحل‌های شنی و مناطق سرسبز بسیاری از مهاجران و گردشگران را به خود جذب می‌کند. مردمان گیرنه پر جنب و جوش هستند و زندگی در این شهر جریان دارد. پس اگر به دنبال فضایی به دور از شلوغی‌های زندگی شهری هستید، شهر گیرنه انتخاب مناسبی برای شما نیست.

قدمت شهر گیرنه که با نام کارینیا هم شناخته می‌شود به 1600 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. معروف‌ترین و قدیمی‌ترین اثر در این شهر، قلعه‌ی تاریخی گیرنه است که در قرن 7 هجری توسط بیزانس‌ها در مقابل حملات اعراب ساخته شده است. در این شهر یک کلیسای قدیمی به نام سنت اندرو هم قرار دارد که علاقمندان به بازدید از آن می‌توانند روزهای یکشنبه به آن مراجعه کنند.

از آثار تاریخی دیگر این شهر می‌توانیم به صومعه بلاپیس و قلعه سنت هیلاریون اشاره کنیم. در شهر گیرنه علاوه بر امکانات گردشگری و تفریحی می‌توانید از امکانات رفاهی نظیر فروشگاه‌، بانک، خدمات ارتباطی، کافه و رستوران هم استفاده کنید.

فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر فاکاگوستا در سواحل شرقی قبرس شمالی قرارد دارد و مرکز منطقه گازیماوسا است. از ویژگی‌های خاص این منطقه این است که بافتی ترکیبی از ساختمان‌های مدرن و سنتی دارد. اگر قصد سفر به قبرس شمالی دارید بهتر است بدانید بازدید از جاذبه‌های طبیعی این بندر زیبا تمام اوقات شما را پر می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم بازدید از سواحل فاماگوستا و شبه‌ی جزیره‌ی کارپاز را از دست ندهید. زیرا این شبه جزیره طبیعت بکری دارد و زیستگاه‌ الاغ‌های وحشی است.

با اینکه هزینه زندگی در قبرس زیاد نیست، اما شهر فاماگوستا برای خرید ملک در قبرس شمالی انتخاب مقرون‌به صرفه‌‌تری است.

اسکله در قبرس شمالی

یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی اسکله است که منطقه‌ای آرام و بی‌سر و صدا و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است. این شهرجاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد.

یکی از جاذبه‌های فرهنگی این منطقه برگزاری رویدادهای فرهنگی جذاب نظیر جشنواره‌های انگور است. همچنین در بوگاز اسکله چندین رستوران قرار دارد که انواع غذای دریایی و ماهی‌های خوش طعم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

اسکله در قبرس شمالی

برای بازدید از اماکن گردشگری تاریخی اسکله می‌توانید به کلیسای سنت یعقوب که قدمت آن به قرن 15 می‌رسد مراجعه کنید. همچنین موزه‌های نمادین در اسکله برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. درصورتی‌که به بازدید از آثار تاریخی علاقه‌مند هستید، در شهر اسکله می‌توانید از موزه‌های نمادین هم دیدن کنید. زیرا بخشی از شهرت اسکله به دلیل موزه های نمادین و کلیساهای باستانی اش است.

برای اقامت در اسکله لازم نیست نگران خدمات رفاهی باشید، زیرا امکان دسترسی به خدمات درمانی و مغازه‌ها فراهم است و مشکلی برای گردشگران یا ساکنین ایجاد نمی‌شود.

شهر لفکه در قبرس شمالی

اصلی‌ترین ویژگی شهر لفکه این است که بین دو دره و کوه و در دامنه رشته کوه ترودوس قرار گرفته است و همین موقعیت مکانی باعث شده آب و هوای مطبوع و دلپذیری داشته باشد. به همین دلیل لفکه با نام بهشت پنهان معروف است و توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. از طرف دیگر در این شهر سه سد ساخته شده که آب کشاورزی این منطقه را تامین می‌کند و باعث شده در باغ‌های سر سبز این منطقه انواع میوه‌ها و مرکبات کشت شود.

جاذبه‌های تاریخی متعددی نظیر کاخ وونی و سولی در شهر لفکه قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاخ وونی توسط فردی ایرانی به نام دوکساندروس ساخته شده است. او که پادشاه شهر ماریون بود، با هدف کنترل شهرک‌های حامی یونیانیان این کاخ را احداث کرد. جاذبه‌های تاریخی متعددی از دوران‌های بیزانس، قرون وسطی، بریتانیا و عثمانی در شهر لفکه به جا مانده است.

از جاذبه‌های تاریخی شهر لفکه که بگذریم باید به امکانات و جاذبه‌های تفریحی آن برای گردشگران اشاره کنیم. در سواحل لفکه رستوران‌های متعددی وجود دارد که در آن انواع غذای دریایی و ترکی با بهترین طعم در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. ی یکی دیگر از جاذبه‌‌های تفریحی لفکه برگزاری مسابقات آشپزی و نمایشگاه‌های مختلف است. این مراسم‌های به مناسب جشن آزادی لفکه در میدان آتاتورک برپا می‌شود

جمع‌بندی

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان قبرس شمالی است. زیرا هزینه‌های زندگی در این منطقه بالا نیست و امکانات رفاهی و گردشگری مطلوبی برای مهاجران و گردشگران فراهم می‌شود. در این مطلب چند شهر معروف این منطقه و جاذبه‌های گردشگری آن را معرفی کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdwaz