جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 109566
تاریخ انتشار: 1403/02/16 09:27

معرفی وان؛ شهری با معماری خیره کننده

وان یکی از شهرهای ترکیه است که فاصله بسیار نزدکی با ایران دارد. درواقع، فاصله وان به ایران به قدری کم است که شما به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس و یا قطار از شهر تبریز به آن سفر کنید. علاوه‌بر بازدید ازجاذبه‌های تاریخی بسیاری از افراد، این شهر را برای خرید ارزان محصولات مختلف مناسب می‌دانند و همچنین، وان به داشتن غذاهای متنوع محلی و خوشمزه نیز شهرت دارد.
معرفی وان؛ شهری با معماری خیره کننده

 

وان یکی از شهرهای ترکیه است که فاصله بسیار نزدکی با ایران دارد. درواقع، فاصله وان به ایران به قدری کم است که شما به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس و یا قطار از شهر تبریز به آن سفر کنید. علاوه‌بر بازدید ازجاذبه‌های تاریخی بسیاری از افراد، این شهر را برای خرید ارزان محصولات مختلف مناسب می‌دانند و همچنین، وان به داشتن غذاهای متنوع محلی و خوشمزه نیز شهرت دارد.

علاوه ‌بر این، هتل‌های این شهر مانند هتل الیت ورد وان نیز قیمت بسیار مناسبی دارند و شما برای اقامت در این هتل‌ها نیاز به پرداخت هزینه زیاد ندارید. در ادامه این مقاله به بیان اطلاعات بیشتری در مورد شهر وان می‌پردازیم.

معرفی شهر وان ترکیه

شهر وان در شرق ترکیه و به‌عنوان مرکز استان وان واقع شده است. این شهر دارای تاریخی باستانی به مدت ۳۴۰۰ سال است و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد. وان در گذشته با نام توشپا به‌عنوان پایتخت امپراتوری اورارتو و سپس به‌عنوان مرکز امپراتوری ارمنی‌ها شناخته می‌شد. تحقیقات باستان‌شناسان نشان می‌دهد که قدمت این منطقه به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد.

در قرن پانزدهم میلادی، بین امپراتوری عثمانی و صفوی جنگی به وقوع پیوست و سرانجام در سال ۱۵۰۲، وان به تصرف امپراتوری صفوی درآمد. پس از سال‌ها کشمکش، جنگ بین ایران و ترکیه با مرزهایی مشخص، در سال ۱۵۵۵ به پایان رسید و وان در اختیار عثمانی‌ها قرار گرفت.

در حال حاضر، جمعیت اصلی وان را کُردها تشکیل می‌دهند. یکی از جاذبه‌های مهم شهر وان، گربه‌های سفید پشمالو با چشمان آبی و زرد هستند که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

از لحاظ جغرافیایی، وان از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و ارک و از جنوب در نزدیکی کوه آرتوس قرار دارد. سفر به وان این امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا بهترین مارک‌های ترک را با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند.

اطلاعات جالب در مورد شهر وان

با توافق‌نامه‌های امضاشده میان ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی می‌توانند برای مدت ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا به شهر وان سفر کنند. این امکان، مسافران را از دریافت ویزا برای ورود به ترکیه معاف می‌کند. اما برای ورود به ترکیه، لازم است که پاسپورت شما دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد.

واحد پول مورد استفاده در ترکیه، لیر ترکیه است. این مسأله را می‌توان مزیتی دانست زیرا این واحد پول به مسافران ایرانی امکان می‌دهد که به راحتی از خدمات مختلف در ترکیه بهره‌مند شوند. زمان محلی در وان، یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران است. این نکته را مسافران باید در نظر بگیرند تا بتوانند برنامه سفر خود را به خوبی تنظیم کنند.

زبان رسمی مردم وان، ترکی استانبولی است. این موضوع مسافران را ترغیب می‌کند که کمی مقداری از این زبان را یاد بگیرند و بتوانند با مردم شهر صحبت و نیازهای خود را بیان کنند.

بهترین زمان برای سفر به وان، همه فصل‌ها مخصوصاً بهار و تابستان است. این فصل‌ها امکان لذت بردن از طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهر را بیشتر می‌کند.

تفریحات در وان شامل بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، قایق‌سواری در دریاچه وان، شنا در سواحل زیبای آن، خرید از بازارها و فروشگاه‌های محلی، امتحان غذاهای محلی و سنتی، اسکی در مناطق کوهستانی و ... هستند.

نوع برق شهری در وان، ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز است. برای مسافرانی که از ایران سفر می‌کنند، این اطلاعات بسیار مفید خواهد بود.

سوغاتی وان چیست؟

سوغاتی‌هایی که معمولاً از وان خریده می‌شود شامل چای ترک، راحت الحلقوم، اشیای سرامیکی، آثار هنری محلی، ابزارآلات سنتی، لوازم آنتیک، قهوه ترک، چشم‌نظر و فرش و گلیم می‌شوند. در مورد بهترین محله‌ها برای اقامت در وان، خیابان جمهوریت برای خرید و معرفی بهترین غذاها، خیابان کاظم کارابکر برای خرید از برندهای معتبر و رفتن به رستوران‌های با کیفیت، همچنین مناطقی همچون آق کورپو، علی پاشا، جودت پاشا، سلیم بی و حاجی بکیر مناسب برای اقامت محسوب می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری شهر وان

از جاذبه‌های گردشگری در این شهر، می‌توان به دریاچه وان، قلعه وان، کلیسای ایاصوفیا، موزه تاریخی وان، کاروانسراهای تاریخی و بازارهای محلی اشاره کرد. دریاچه وان با منظره زیبا و فضایی آرامش‌بخش، یکی از جاذبه‌های بارز شهر است. قلعه وان با معماری خاص و منظره زیبا نیز گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

رزرو هتل های وان با بهترین قیمت

فلای تودی با ضمانت پایین ترین قیمت رزرو هتل های خارجی و داخلی و همچنین با تنوع بالای اقامتگاه ها بهترین گزینه برای رزرو هتل های شهر وان ترکیه است.

با مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت فلای تودی و انتخاب مقصد، لیستی از تمامی هتل های موجود با قیمت و امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از مقایسه قیمت ها، متوجه تفاوت قیمتی فلای تودی با سایر سایت ها می‌شوید. سپس می‌توانید هتل خود را در کمترین زمان رزرو کنید.

بدین صورت فلای تودی به شما اطمینان می‌دهد که با هر سلیقه و هر میزان بودجه هتل موردنظرتان را پیدا کرده و سفر خود را با کمترین هزینه ممکن تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید برای دریافت آسان و مقرون به‌صرفه تمامی خدمات موردنیاز سفر مانند خرید بلیط، خرید تور، دریافت ویزا و برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته نیز از طریق فلای تودی اقدام کنید.

سخن آخر

وان از زیباترین شهرهای ترکیه بوده که ایرانیان با طی مسافت کوتاه به‌صورت زمینی می‌توانند به این شهر برسند. در این شهر جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود داشته و بهترین فصل‌ها برای رفتن به وان، بهار و تابستان هستند. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد شهر زیبا و تاریخی وان به دست آورده و از سفر به آن لذت ببرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rq6oz