یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 85970
تاریخ انتشار: 1402/01/21 12:26
انتقاد یکی از رسانه‌ها درباره درخواست تلویزیون برای تولید فصل پنجم «نون خ» با توجه به کیفیت نازل فصل چهارم آن

نون خ برای مردم تمام شده است |‌ مردم فصل 4 نون خ را هم نگاه نمی کنند

اعلام شد که فصل چهارم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، با وجود تلاش های بسیار و تبلیغات گسترده ای که برای موفقیت آن صورت گرفت، نتوانست با انتظارات رسیدن هواداران را به خود جلب کند. با این حال، مهدی فرجی به عنوان تهیه کننده پروژه اعلام کرده است که تلویزیون به دنبال تولید فصل پنجم این سریال محبوب است. این خبر باعث واکنش یکی از رسانه ها شده است.

در برنامه «هفت صبح»، احمد رنجبر درباره احتمال ساخت فصل پنجم سریال « نون خ » نوشت: "ما در نوروز ۱۴۰۲ به امید دیدن فصل جدید «نون خ» بودیم، اما نتیجه‌ای که به دست آوردیم با علاقه‌مندی ما به این برند محبوب فاصله زیادی داشت. پس از تعطیلات، کیفیت سریال سعید آقاخانی تغییری نکرده و به نظر می‌رسد قسمت‌های پایانی که هفته آینده روانه آنتن خواهد شد، چیز خاصی رقم نمی‌زند. با این حال، تهیه کننده از احتمال ساخت فصل پنجم سریال خبر داده است."

مورد اول| تجدید نظر آقای رئیس: مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» در شبکه خبر گفته است: «جا دارد از دکتر جبلی رئیس سازمان صدا و سیما تشکر کنم که برای رسیدن این فصل «نون خ» به پخش خیلی کمک کردند. ایشان هم این توصیه را داشت که باید به قومیت‌ها بپردازیم و همچنان که «نون خ ۵» را به ما سفارش می‌دادند در عین حال اشاره شان این بود که قومیت‌ها باید خیلی بیشتر از این دیده شوند.» نمی‌دانیم سفارش ساخت فصل جدید «نون خ» توسط رئیس صدا و سیما مربوط به چه زمانی است.

اگر پیمان جبلی بر اساس کیفیت «نون خ ۴» خواستار تولید فصل جدید شده باشد باید دوستانه به او توصیه کنیم که در درخواست خود تجدید نظر کند. اگر هم چنین قصدی وجود دارد، به این کیفیت راضی نباشد. چگونه است که تلویزیون عقیده داشت «خندوانه» برغم برخورداری از استاندار‌های لازم، نیازمند تغییرات اساسی است، اما درباره «نون خ» سهل پسند شده؟

مورد دوم| مسیر رو به افول: «نون خ ۴» فاقد نوآوری در داستان و شخصیت پردازی است و لطمه اصلی را از همین منظر خورده. شوخی‌ها جذاب نیستند و مواردی مثل کنایه به دلار نیمایی، قرارداد ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان)، نبود var در لیگ برتر و … گل درشت هستند و وایرال شدن آن‌ها در فضای مجازی دلیل بر «خوب بودن» کنایه‌ها و شوخی‌ها نیست.

آن چه از مجموعه شوخی‌ها شکل گرفته چیزی فراتر از برنامه‌های طنز تلویزیون مثل «خنده بازار» نیست. روزنامه فرهیختگان هم اشاره‌ای به کیفیت بد «نون خ» کرده و نوشته است: «باز هم شاهد افت برند‌های خود تلویزیون بودیم. بعد از «پایتخت» که به عنوان یک برند محبوب، ناگهان در هیاهویی پوچ گم شد و امسال «نون خ» در وادی طنز‌های برره قدم می‌زد.»

مورد سوم| به دنبال مقصر: فرجی با این حال مدعی است: «ما همواره به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور هم می‌پردازیم و در دل کار، به موضوعات روز توجه می‌شود همین مسائل سریال را زنده و پویا و شاداب می‌کند.» در فصل‌های پیش، دست سازندگان برای شوخی‌های سیاسی –اجتماعی بازتر بود، اما حالا نیش کنایه‌ها به سمت موضوعات بی دردسر است.

حرف تهیه کننده وقتی وجاهت می‌یابد که در «نون خ ۴» اشارات صریح و بجا درباره مسائل سیاسی –اجتماعی بیشماری که سال پیش در کشور رقم خورد را شاهد می‌بودیم. سازندگان چنین توانایی را دارند، اما تلویزیون هرگز چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهد. همان طور که در داستان فصل دوم سریال که مربوط به زلزله بود، نقدی درست و دلنشین از رفتار مسولان داشت. در سری جدید، اما دست سازندگان بسته بوده است و آن‌ها نیز پیشنهادی تازه و متفاوت برای نجات «نون خ» نداشته اند تا یک برند محبوب تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون شود.

مورد چهارم| موضع سعید آقاخانی: فارغ از آن چه گفته شد، سوال مهمی وجود دارد و این که آیا سعید آقاخانی حاضر است فصل پنجم «نون خ» را کارگردانی کند؟ این سوال ناظر به موضع گیر‌های های تند او در صفحه اینستاگرام است که سال پیش در قبال مسائل اجتماعی داشت. بنظر می‌رسید او در آن برهه متعهد به ساخت «نون خ» بود و نمی‌خواست کار را نیمه رها کند، اما حالا و با پایان سریال، وضعیتی متفاوت پیش رویش قرار دارد.

مورد پنجم| خود فریبی عوامل: میل قلبی مان این است که «همه» شرایط برای ساخت فصل بعدی «نون خ» فراهم شود؛ از قصه و شخصیت‌ها نو و با طراوت تا انرژی سابق سعید آقاخانی و نیز مهربانی بیشتر تلویزیون. اما می‌دانیم این فقط یک آرزو است! همان طور که «پایتخت» پس از حاشیه‌ها دیگر نتوانست بلند شود. سازندگان سریال نیز فریب آمار تلوبیون را نخورند؛ در شرایطی که محصول جذاب در تلویزیون به ندرت یافت می‌شود، همچنان برخی مخاطبان بواسطه تجربه خوب فصل‌های قبل، پی گیر «نون خ» هستند. فصل چهارم، اما بی کیفیت است و با افسوس می‌گوییم یادش بخیر نورالدین و رفقا.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yazaj