جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 106767
تاریخ انتشار: 1402/12/14 07:03

موارد عجیب درباره زبان آلمانی که باید بدانید

زبان آلمانی یکی از زبان هایی است که شاید برای خیلی از افراد سخت به نظر برسد. اما این زبان یکی از زبان های مهم دنیا و اروپا می باشد و بسیاری از افراد بعد از زبان انگلیسی به یادگیری این زبان می پردازند.
موارد عجیب درباره زبان آلمانی که باید بدانید

زبان آلمانی یکی از زبان هایی است که شاید برای خیلی از افراد سخت به نظر برسد. اما این زبان یکی از زبان های مهم دنیا و اروپا می باشد و بسیاری از افراد بعد از زبان انگلیسی به یادگیری این زبان می پردازند.

در اینجا می خواهیم به بررسی یکی سری موارد جالب و عجیب این زبان اشاره کنیم تا بیشتر با این زبان آشنا شویم و درک بهتری از اهمیت این زبان بدست آوریم.

در کدام کشورهای جهان آلمانی صحبت می شود؟

بیش از 130 میلیون نفر در سراسر جهان آلمانی را به عنوان زبان مادری یا زبان دوم خود صحبت می کنند. آلمانی زبان رسمی در آلمان، اتریش، لوکزامبورگ، بلژیک، لیختن اشتاین و سوئیس است. آلمانی همچنین در اتحادیه اروپا به عنوان زبان کاری داخلی در کنار انگلیسی و فرانسوی استفاده می شود. آلمانی رایج ترین زبان مادری در اتحادیه اروپا است.

آلمانی چه حروف خاصی دارد؟

زبان نوشتاری در آلمانی از 26 حرف الفبای لاتین تشکیل شده است. علاوه بر این، سه umlaut Ä، Ö و Ü و همچنین Eszett (ß) وجود دارد. Eszett حرفی است که فقط به زبان آلمانی مکتوب وجود دارد. پنج حرف پرکاربرد در آلمانی عبارتند از E، N، I، S و R. پنج حرف نادر عبارتند از ß، J، X، Y و Q.

آیا زبان های مرتبط با آلمانی وجود دارد؟

آلمانی متعلق به گروه زبان ‌های ژرمنی غربی، زیرگروهی از زبان ‌های ژرمنی است. سایر زبان های آلمانی غربی عبارتند از: انگلیسی، هلندی، ییدیش و آفریقایی. در پاپوآ گینه نو، برخی از مردم Unserdeutsch، تنها زبان کریول آلمانی شناخته شده صحبت می کنند. با بیش از 100 نفر زبان مادری تخمین زده می شود، این زبان به شدت در خطر انقراض در نظر گرفته می شود.

کلمات مرکب طولانی در آلمانی چیست؟

آلمانی به خاطر کلمات طولانی و پیچیده اش معروف است. از نظر تئوری امکان تشکیل کلماتی با طول بی پایان وجود دارد. عناصر کلمه را می توان از نظر دستوری به درستی ترکیب کرد و به اصطلاحات ترکیبی تشکیل داد، یعنی یک کلمه واحد که از تعداد زیادی کلمه کوچک تر تشکیل شده است. در اینجا یک مثال آورده شده است: Kaffee (قهوه)، Kaffeetasse (فنجان قهوه)، Kaffeetassengeschäft (قهوه ‌فروشی)، Kaffeetassengeschäftseröffnung (باز کردن فنجان قهوه ‌فروشی) و غیره. با این حال، کلمات کوتاه تر در عمل تثبیت شده اند. اما استثنائاتی وجود دارد: در سال 1999، متن پیش‌نویس قانون در ایالت مکلنبورگ-پومرانی غربی حاوی کلمه Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz ("قانون انتقال وظیفه نظارت بر برچسب‌گذاری گوشت گاو") طولانی‌ترین کلمه در فرهنگ لغت بود.

آیا همه اسم ها در زبان آلمانی با حروف بزرگ نوشته می شوند؟

در آلمانی، اسم ها با حروف بزرگ نوشته می شوند. برخلاف زبان انگلیسی، این قانون فقط در مورد نام‌ های خاص صدق نمی‌ کند - و هیچ استثنایی وجود ندارد.

چند جنسیت گرامری در زبان آلمانی وجود دارد؟

در بسیاری از زبان ‌ها، اسم‌ ها مذکر یا مؤنث هستند - و این امر آن‌ ها را به اندازه کافی برای افراد بومی انگلیسی دشوار می‌ کند. اما آلمانی یکی بیشتر از این دو جنسیت دارد: یک اسم نیز می تواند خنثی باشد. جنسیت یک کلمه صرفاً دستوری است. برای مثال Das Mädchen خنثی است - حتی اگر آشکارا به یک فرد مونث اشاره دارد.

آیا کلماتی هستند که فقط در آلمانی وجود دارند؟

اصطلاحات خاصی وجود دارد که فقط در آلمانی وجود دارد. یک مثال کلمه fremdschämen است که به معنای احساس شرم برای کاری است که شخص دیگری انجام داده است. و فرنوه نقطه مقابل دلتنگی است: اشتیاق به سفرهای طولانی و ماجراجویی را توصیف می کند. به عنوان مثال، کلمات دیگری مانند Kindergarten به عنوان کلمات انگلیسی پذیرفته شده است.

چگونه آلمانی به زبانی که امروزه صحبت می شود تبدیل شد

نسخه آلمانی که امروز وجود دارد، نسخه ای نیست که همیشه وجود داشته است. امروزه ما "آلمانی استاندارد" را داریم، اصطلاحی که برای توصیف زبان رایجی که در سراسر کشور تدریس می شود، استفاده می شود. اما با توجه به تاریخ طولانی زبان آلمانی، این فقط یک پیشرفت نسبتاً جدید است.

زبان آلمانی به عنوان یک زبان پروتو-ژرمنی ریشه دارد، زبانی که در حدود 500 سال قبل از میلاد صحبت می شده و احتمالاً ریشه در اسکاندیناوی دارد و مانند همه زبان ها، جغرافیا، فاصله و زمان نقش خود را در جداسازی انواع این زبان ایفا کرد. در نتیجه، تا قرن هشتم میلادی، این زبان ها عمدتاً نامفهوم بودند.

یادگیری زبان آلمانی چقدر سخت است؟

علیرغم شباهت هایش به انگلیسی، موسسه خدمات خارجی (FSI) آلمانی را به عنوان زبان رده 2 رتبه بندی می کند. برای این مرجع، زبان ‌های عاشقانه همگی به‌ عنوان رده 1 طبقه‌ بندی می ‌شوند. این بدان معناست که یادگیری آن ها طبق FSI تقریباً 575 تا 600 ساعت طول می ‌کشد. آلمانی به حدود 750 ساعت برای یادگیری نیاز دارد. با این حال، این بازه های زمانی را با کمی تخمین در نظر بگیرید، زیرا مدت زمانی که فرد برای یادگیری یک زبان خارجی نیاز دارد، می تواند بسیار متفاوت باشد.

کلاس های آموزش زبان آلمانی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به اهمیت زبان آلمانی، دپارتمانی مجزا برای آموزش این زبان تشکیل داده است و با استفاده از بهترین اساتید زبان آلمانی به آموزش این زبان پرطرفدار پرداخته است.

کلاس زبان آلمانی در موسسه دهخدا به صورت حضوری و آنلاین به شکل های گروهی، نیمه گروهی و خصوصی برگزار می شودو همچنین کلاس های آنلاین زبان آلمانی در بستر اختصاصی موسسه برگزار می شوند که دارای پشتیبانی فنی در تمام مدت برگزاری کلاس می باشند. شما براحتی در هر مکانی می توانید با بهترین کیفیت به یادگیری زبان آلمانی به واسطه کلاس های آنلاین بپردازید.

برای یادگیری این زبان شما تنها کافی است یک تعیین سطح رایگان انجام دهید. همچنین شما می توانید با شرکت در این کلاس ها خود را برای آزمون های بین المللی زبان آلمانی آماده نمایید.


 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vjog6