چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 14340
تاریخ انتشار: 1401/01/22 02:01

بررسی بهترین سرنگ انسولین توسط تجهیزات پزشکی بی گزند

در این مطلب قصد داریم در رابطه با سرنگ انسولین و محبوب ترین برند آن در بازار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به اینکه تعداد افراد مبتلا به دیابت بسیار زیاد هستند مصرف و تزریق روزانه انسولین نیز زیاد می باشد در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با دیابت و انواع آن ارائه دهیم.

بررسی بهترین سرنگ انسولین  توسط تجهیزات پزشکی بی گزند 

 

دیابت


دیابت دو نوع می باشد دیابت نوع ۱ و نوع ۲.
که در دیابت نوع دوم بدن توانایی استفاده از انسولین را ندارد یا نمی تواند انسولین کافی بسازد. افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند نیاز دارند تا روزانه و با توجه به سطح بیماری شان انسولین تزریق کنند تا قند خونشان کنترل گردد.
انسولین یکی از هورمون هایی است که توسط جزایر لانگرهانس در بدن ترشح می شود افرادی که به دیابت مبتلا هستند برای کنترل بیماری نیاز به این هورمون دارند که که جهت رفع کمبود این هورمون در بدن به این افراد باید داروهای انسولین تزریق شود.


سرنگ های زیادی با مارک های مختلف وجود دارد. که سرنگ BD یکی از بهترین ها می باشد.

سرنگ BD :


در سال ۱۹۶۱ بیدی اولین سرنگ زیر پوستی را برای افراد دیابتی وارد بازار کرد. و برند بی دی متعلق به کشور آمریکاست.

سه مدل پرفروش دارد 

سرنگهای BD یکی از بهترین سرنگ‌ها می باشند این سرنگ‌ها دارای چهار قسمت هستند.


سر سوزن سرنگ که از مواد خاصی ساخته شده است و به راحتی می تواند از بافت پوست عبور کند و یک درپوش پلاستیکی بر روی آن وجود دارد. در هنگام تزریق سرپوش را می‌توانید از روی سر سوزن بردارید.
محفظه پلاستیکی برای قرارگیری مایع تعبیه شده است و دارای درجه بندی با خطوط سیاه و به طور خوانا می باشد.
و این درجه بندی ها نشان دهنده تعداد واحدهای تزریق می باشد.
قسمت بعدی پیستون می باشد که این پلاستیک درون محفظه سرنگ قرار می‌گیرد و فرد با فشار دادن آن به راحتی می‌تواند عمل تزریق را انجام دهد.
قطر سوزن طول سوزن و همچنین حجم سرنگ بسته به میزان دوز های دریافتی فرد بیمار در طول روز دارد که در در ابتدای متن این مورد به طور کامل شرح دادیم.
برای تهیه سرنگها نیازی به نسخه ندارید همچنین سرنگ‌ها برای تزریق راحت طراحی شده اند. و مطابق با آخرین توصیه ها در رابطه با این بیماری است.
سرنگهای BD ۶ میلیمتری هستند و همچنین سوزن مورد استفاده از آنها نیز ۶ میلی متر است و همانند سوزن های بلند مدت موثر میباشد.
همچنین این سرنگ باعث کاهش درد در عضله می شود و دیواره نازک آن باعث می شود که نیروی پیستون کاهش پیدا کند و دوزهای انسولین به راحتی جریان یابند.
اعدادی که بر روی آن نوشته شده اند بسیار واضح هستند و فاصله ها به خوبی دیده می شوند و به راحتی می توانید دوز دقیق را مشخص کنید و طوری طراحی شده است که به بیمار اجازه می دهد که سرنگ به راحتی در دست قرار گیرد.
و معمولاً در بسته بندی آن ۱۰ عدد سرنگ وجود دارد و همانطور که گفته شد سوزن ها ۶ میلیمتری هستند و تا ۱۰۰ درجه بندی دارند.
همچنین از این سرنگ برای تزریق بوتاکس نیز استفاده می کنند و تاییدیه های و استانداردهای جهانی را نیز دارد یکی از با کیفیت ترین سرنگ ها میباشد و سوزن آن مقاوم است.
این سرنگ را به راحتی می توانید در اکثر داروخانه ها و یا حتی آنلاین شاپ ها و یا سایت ها نیز پیدا کنید.
و در آخر اینکه سرنگ های BD با توجه به نازک بودن سوزن شان و همچنین عدم جدا شدن سر سوزن از سوزن یکی از بهترین سرنگ ها برای تزریق انسولین می باشند. و به راحتی می توان آن را تهیه کرد.

 

بهترین مارک دستگاه تست قند خون برای افراد دیابتی

همانطور که می دانیید دستگاه تست قند خون یک وسیله واجب برای هر خانه ای محسوب می شود در وب سایت نبض ما مطلبی منتشر شده است که برند های مختلف دستگاه تست قند خون با یکدیگر مقایسه کرده است توصیه می کنیم حتما این مطلب را مطالعه نمایید برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید 

بهترین مارک دستگاه تست قند خون

نحوه استفاده از سرنگ انسولین ؟


انسولین به روش های مختلفی توسط پزشک تجویز میشود. که این روش ها عباتند از: سرنگ، قلم و پمپ.
پزشک بسته به دوز انسولینی که روزانه باید دریافت کنید نوع تجویز را نیز تعیین می‌کند. در تزریق انسولین توسط سرنگ باید مواردی را مد نظر داشته باشید و به آنها دقت کنید یکی از این موارد سرنگ و سوزن می باشد.


در هنگام خرید سرنگ باید به مواردی توجه کرد که این موارد عبارتند از:


سرنگ ها معمولاً یکبار مصرف هستند و پس از یکبار استفاده باید دور انداخته شوند. انجام این عمل باعث می‌شود تا از ابتلاء فرد بیمار به عفونت جلوگیری شود.
بهترین اندازه سرنگی که باید بخرید بستگی به دوز انسولین تان دارد و حتی ممکن است به دلیل مقدار تزریق انسولین به طور روزانه از چندین اندازه سرنگ استفاده کنید.
برای این کار نیز سرنگ ها انواع مختلفی دارند و همچنین اندازه آنها نیز متفاوت می باشد که با توجه به اعدادی که در روی سرنگ وجود دارد اندازه آنها مشخص میشود اندازه سرنگها به صورت زیر می باشد:

  • ۰.۳
  • ۰.۵
  • ۱.۰

سرنگهای 0.3 میلی لیتری برای انسولین هایی که تنها ۳۰ واحد ، و 0.5 میلی لیتری برای ۳۰ تا ۵۰ واحد و یک دهم برای دوزهای بیش از ۵۰ واحد می باشد.
و همچنین اندازه هر سه رنگ اندازه سوزن را نیز مشخص می کند معمولاً توصیه می شود که از سوزن های کوتاهتری استفاده شود تا از ورود سوزن به ماهیچه جلوگیری گردد.

سوالی که پیش می آید این است که از کجا بدانیم از چه اندازه سرنگ انسولین استفاده کنیم؟


همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره کردم اندازه سرنگ بسته به دوز انسولین فرد دارد و اگر دوز های متفاوتی در روز دارید باید از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. برای درک بهتر این موضوع برایتان مثالی قرار داده ایم. فردی که به ۳۵ واحد انسولین در صبح و ۱۰ واحد در شب نیاز دارد مسلما به دو سرنگ در اندازه های سه دهم و پنج دهم نیاز دارد.

سرنگ انسولین را می توان از داروخانه ها ، کالای پزشکی و سایت های معتبر مانند تجهیزات پزشکی بی گزند تهیه کرد


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5r7a