پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 11285
تاریخ انتشار: 1400/11/10 14:31
ایران‌خودرو اعلام آمادگی کرد

تامین تاکسی ناوگان موریتانی

در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با رئیس نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی موریتانی در ایران، زمینه‌های مشترک همکاری میان این خودروساز و کشور موریتانی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

ایران‌خودرو به‌دنبال افزایش بازارهای جدید است؛ از این‌رو سایت خود را در سنگال راه‌اندازی کرده است. این شرکت در نظر دارد در کشورهای همسایه و غرب افریقا به توسعه بازارهای بین‌المللی خود بپزدازد.

توسعه بازار صادرات

در این نشست، مدیرعامل پیشین گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه درباره افزایش صادرات، به‌دنبال بازارهای جدید و نیز احیای بازارهایی هستیم که در گذشته در آنها حضور داشتیم، افزود: یکی از سایت‌های توانمند تولیدی در سنگال راه‌اندازی شده است. در نظر داریم در کشورهای همسایه و غرب افریقا نیز توسعه بازار محصولات را دنبال کنیم که یکی از کشورهای هدف، موریتانی است.

به‌گزارش ایکوپرس، فرشاد مقیمی مدیر عامل پیشین گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه به‌تازگی کشور موریتانی، تامین ۱۲۰۰ تاکسی را به مناقصه گذاشته، اظهارکرد: ما نیز به‌عنوان یکی از کشورهایی که از طریق شرکت سنیران اتو می‌توانیم این محصولات را ارائه دهیم، اعلام آمادگی کردیم. خوشبختانه در این زمینه نیز مجموعه فعالیت‌ها و اقداماتی انجام‌شده است.

وی اظهار امیدواری کرد زمینه همکاری با کشور موریتانی بیش از پیش فراهم شود و تاکید کرد: هدف ما از همکاری با این کشور، فقط تامین ۱۲۰۰ تاکسی نیست و اهداف بالاتری را در نظر داریم.

بازار بکر موریتانی

در ادامه، محمد عبدالرحمن سیدات، رئیس نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی موریتانی در ایران نیز گفت: کیفیت و کمیت در این مجموعه بسیار قابل‌توجه بود و توانمندی‌های این شرکت بزرگ به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی موریتانی با بیان اینکه به‌عنوان نماینده موریتانی، مایل هستم تا روابط دوستانه میان دو کشور موریتانی و ایران را گسترش دهم، اظهارکرد: موریتانی، بازار بسیار بزرگی برای خرید خودرو به‌شمار می‌رود. در این زمینه ایران‌خودرو می‌تواند امکانات بیشتری در مقایسه با کشورهای اروپایی که تنها خودروهای دست دوم به کشور ما صادر می‌کنند، ارائه دهد. عبدالرحمن سیدات اظهار امیدواری کرد، همکاری مشترک میان ایران‌خودرو، موریتانی و سنگال در مسیر درستی شکل گیرد. در ادامه، گزارشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو ارائه شد و همچنین از خطوط تولیدی این خودروساز بازدید به عمل آمد. گفتنی است، در این نشست، معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو و رایزن سفارت جمهوری اسلامی موریتانی در ایران نیز حضور داشتند.

جایزه ملی مدیریت مالی برای ایران‌خودرو کرمانشاه

ایران‌خودرو کرمانشاه با عملکرد مثبت در بخش شفافیت مالی، مدیریت درست منابع، رعایت اصول و ضوابط حرفه‌ای، گزارش‌دهی مناسب اطلاعات و همچنین توجه ویژه به اثربخشی حسابداری در حوزه مدیریت مالی موفق به کسب تقدیرنامه دو ستاره دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد.

محمد ملکی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه، حمایت مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی سازمان، تشویق و ترغیب سازمان برای انجام خود ارزیابی، امکان تبادل تجربیات مدیران مالی و تعریف راهبردی از مدیریت مالی در جهت دستیابی به نتایج راهبردی را از اهداف حضور در ارزیابی‌های این دوره از جایزه ملی مدیریت مالی ایران عنوان کرد و افزود: کسب این رتبه، بیانگر کیفیت کار گروهی و سیستمی است که باعث‌شده شرایط لازم برای حضور در این ارزیابی فراهم شود.

 گفتنی است، فرآیند ارزیابی شرکت‌ها در جایزه ملی مدیریت مالی ایران که از سال ۱۳۸۹ انجام می‌شود، بسترساز بهبود و ارتقای سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

 شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه برای نخستین‌بار در این دوره از ارزیابی‌ها حضور یافته و با توجه به عملکرد شفاف و حرفه‌ای خود در بخش مدیریت مالی موفق به دریافت این جایزه ملی شده است.

ایران‌خودرو رتبه اول اشتغالزایی

براساس نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، گروه صنعتی ایران‌خودرو رتبه نخست در شاخص اشتغالزایی را کسب کرد و با کسب رتبه هفتم در شاخص فروش در میان ۱۰۰ شرکت برتر، در گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو در همین شاخص رتبه نخست را به‌دست آورد.

در بیست‌وچهارمین دوره انتخاب شرکت‌های برتر که به همت سازمان مدیریت صنعتی و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل ایدرو و مدیران شرکت‌های برتر کشور در مرکز همایش بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گروه صنعتی ایران‌خودرو، دو رتبه در شاخص‌های اشتغالزایی و فروش را به‌دست آورد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، براساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۹، علاوه‌بر کسب رتبه نخست در شاخص اشتغالزایی، در حوزه فروش نیز حایز کسب رتبه هفتم در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران شد. این خودروساز بزرگ کشور همچنین در شاخص فروش در صدر گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو قرار گرفت.

شرکت‌های برتر هر ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی براساس ۳۳ شاخص از جمله فروش، تعداد کارکنان، رشد اشتغال، سودآوری، بهره‌وری، صادرات، شاخص‌های بدهی و بازار و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mde54