پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 92934
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/06/07 08:47

راهنمایی و خرید انواع پوکه های معدنی + مقایسه انوع پوکه

یکی از مهمترین سنگ های ساختمانی در دنیای امروز که از گدازه های ارسالی آتشفشانی ساخته شدهد، به نام پوکه معدنی مشهور است. در این مقاله درباره این موضوع صحبت می کنیم.
راهنمایی و خرید انواع پوکه های معدنی + مقایسه انوع پوکه

پوکه معدنی چیست ؟ 

یکی از مهمترین سنگ های ساختمانی در دنیای امروز که از گدازه های ارسالی آتشفشانی ساخته شدهد، به نام پوکه معدنی مشهور است. هر یک از این سنگ ها با دمیدن در آتشفشان ها به درجه سختی بالایی دست پیدا می کنند. استفاده از آن ها به دلیل استقامت بالایی که دارند در هر یک از عرصه ها رو به افزایش است. هر یک از آن ها غنی از املاح معدنی بوده و این مسئله مزایای استفاده از آن ها را بیشتر از پیش کرده است. برای خرید هر یک از انواع این مصالح باید به فاکتورهای متعددی دقت داشته باشید. بررسی شکل پوکه معدنی، مواد تشکیل دهنده، ابعاد و نوع پوکه و... برای خریدی موفق در میان این مصالح انجام می شود.

راهنمایی موارد استفاده پوکه معدنی جهت خرید پوکه معدنی 

در فرایند خرید انواع پوکه معدنی ویژگی ها و مشخصه های کمی و کیفی این اقلام بررسی می شوند. برای خرید هر یک از آن ها باید پیش تر با ساختار پوکه معدنی آشنایی داشته باشید و بافت آن ها را بیشتر بررسی کنید. همچنین ارزیابی نحوه استفاده از آن ها در هر یک از عرصه های صنعتی در فرایند خرید و انتخاب پوکه ها تاثیرگذار خواهد بود. هر یک از دسته بندی های پوکه برای مصارف به خصوصی مناسب تر هستند. در ادامه نکات خرید پوکه برای هر یک از عرصه های صنعتی را بررسی می کنیم:

خرید پوکه ساختمانی

انواع پوکه های معدنی برای ساخت و سازهای امروزی مناسب هستند. با این وجود برخی از آن ها مزایای بیشتری به همراه داشته و کیفیت ساختمان سازی را افزایش می دهند. برای پر کردن بخش کف ساختمان از پوکه های شنی استفاده می کنند که ابعاد ریزی داشته و سبب افزایش مقاومت این بخش از ساختمان می شوند. این پوکه ها با ابعاد 0 تا 5 میلی متر ساخته می شوند. 

خرید پوکه بلوک سازی

یک مزیت پوکه معدنی افزایش مقاومت بلوک های ساختمانی با استفاده از این متریال است. پوکه های نخودی جیبی برای این قبیل مصارف مناسب تر هستند و با ابعاد 5 تا 10 میلی در این حوزه به کار می روند. در مصارف ساختمانی استفاده از پوکه های نخودی و فندقی نیز رایج است. این اقلام بیشتر برای شیب بندی ساختمان به کار برده می شوند. در این میان بلوک سازی با استفاده از پوکه های عدسی با ابعاد 10 تا 15 میلی متر نیز انجام می شود. برای انتخاب هر یک از انواع پوکه های نام برده شده باید از نظرات کارشناسان اجرایی پروژه کمک بگیرید. 

خرید پوکه برای تونل سازی 

برای ساخت و احداث تونل در سر تا سر شهرها استفاده از پوکه های معدنی مزایای بی شماری خواهد داشت. در این خصوص اغلب از پوکه های مخلوط که ابعاد درشت تری دارند استفاده می کنند. این پوکه ها با ابعاد 10 تا 30 میلی متر در بخش های مختلف شهر سازی به کار برده شده و ساخت و احداث تونل ها را با کیفیت بیشتری همراه می کنند.

مقایسه انواع پوکه های معدنی از لحاظ ساختاری و شکل و مزیت های آن 

شکل پوکه معدنی در هر یک از انواع دسته بندی های این مصالح متفاوت است. هر یک از آن ها از نظر رنگ نیز تفاوت های آشکاری با هم دارند. رنگ های سفید و سیاه پوکه از متداول ترین دسته بندی های این اقلام به شمار می روند. در این میان پوکه های سیاه با مقاومت بیشتری همراه بوده و در سطح کیفی بالاتری دسته بندی می شوند. 

ابعاد و وزن این پوکه ها نیز از مهمترین تفاوت های ساختاری بین این اقلام کاربردی به شمار می رود. ساختار پوکه معدنی در انواع مختلف با هم تفاوت دارد و هر یک از آن ها برای مصارف به خصوصی در بخش های مختلف صنعت به کار می روند. به طور مثال مدل های ریز پوکه برای صنایع کشاورزی به کار برده شده و مدل های درشت تر در عرصه های شهرسازی و عمرانی به کار می روند.
انواع پوکه های معدنی پس از استخراج از طبیعت در کارخانه های صنعتی دانه بندی می شوند. دانه بندی هر یک از مدل های پوکه نیز تفاوت هایی در ساختار این مصالح به وجود می آورد.  این موارد تفاوت های چشم گیری در شکل پوکه معدنی و انواع دسته بندی های این مصالح به وجود می آورد.

راهنمایی واحد اندازه گیری پوکه معدنی

ساختار پوکه معدنی با ویژگی ها و مشخصه های مهمی شناخته می شود که در فرایند خرید این مصالح مورد توجه قرار می گیرند. برای خرید و تعیین قیمت هر یک از این مصالح در درجه اول باید آن ها را اندازه گیری کنیم. 

یک مزیت پوکه معدنی قیمت به صرفه این اقلام است که با در نظر گرفتن نحوه اندازه گیری این متریال مشخص می شود. برای اندازه گیری پوکه معدنی در فرایند فروش ابعاد آن ها را بر اساس متر مکعب محاسبه می کنند. ابعاد ریز پوکه ها امکان شمارش آن ها را از بین برده؛ از طرفی وزن پوکه های معدنی بسیار سبک است و اندازه گیری آن ها بر این اساس نیز چندان مطلوب نخواهد بود. به همین خاطر قیمت آن ها اغلب بر حسب متر مکعب محاسبه می شود.
انواع پوکه های معدنی با ابعاد مشخصی در هر متر مکعب قیمت گذاری می شوند. هر یک از آن ها بر اساس نوع و قابلیت ها با قیمت به خصوصی در بازارهای مربوطه به فروش می رسند. 

جمع بندی

در این بخش به مقایسه برخی از دسته بندی های پوکه معدنی و کاربردهای هر یک از آن ها در عرصه های صنعتی پرداختیم. برای خرید هر مدل از این پوکه ها باید به مزیت پوکه معدنی، قابلیت ها، خواص و ویژگی های آن ها بپردازیم. در غیر این صورت استفاده مطلوبی از این مصالح نخواهیم داشت. در طول سال های گذشته بسیاری از انواع دسته بندی های پوکه معدنی وارد بازارهای فروش شده اند و هر یک از آن ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب هر یک باید به راهنمای خرید پوکه معدنی دقت داشته باشید. 

 

برچسب ها : پوکه,ساختمان,معدن


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jp86p