شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 107402
تاریخ انتشار: 1402/12/27 13:55

فرا پانل چیست؟ انواع و کاربرد آن

اگر در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارید، حتماً اسم فراپانل را در صنعت ساختمان‌سازی شنیده‌اید و می‌دانید که فرا پانل چیست. دیواری که با توجه به مزیت‌های خاص خود به منزله‌ی یک پوشش به کاربرده می‌شود و یکی از متریال‌های جدید در ساخت و ساز است. این متریال گزینه‌ی‌ایده‌آلی برای جایگزینی دیوار‌های بتنی و آجری می‌باشد.
فرا پانل چیست؟ انواع و کاربرد آن

اگر در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارید، حتماً اسم فراپانل را در صنعت ساختمان‌سازی شنیده‌اید و می‌دانید که فرا پانل چیست. دیواری که با توجه به مزیت‌های خاص خود به منزله‌ی یک پوشش به کاربرده می‌شود و  یکی از متریال‌های جدید در ساخت و ساز است. این متریال گزینه‌ی‌ایده‌آلی برای جایگزینی دیوار‌های بتنی و آجری می‌باشد. این نوع مصالح برای پوشش دیوار‌های ساختمان، سردخانه‌ها، اتاق سرور، سوله و… به کار برده می‌شوند و به‌طور معمول یکی از با ارزش‌ترین متریال‌ها به شمار می‌آیند.

مزایای عمد‌ه‌ای برای بکارگیری فرا پانل در ساخت و ساز وجود دارد. برخی از این مزیت‌ها که برای کسی پوشیده نبوده موارد زیر هستند:

  • مطابقت آن‌ها با زیستگاه
  • قابل اجرا بودن در مقابل وضعیت جوی در مقایسه با بتن‌ریزی
  • امکان تعویض قطعات
  • نیاز نداشتن به نیروی انسانی زیاد و استفاده از ماشین آلات در ساخت این دیوار‌ها
  • امکان سبک‌سازی روی ساخت و ساز
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مقاوم در مقابل آتش
  • ایمنی بیشتر هنگام زلزله
  • مستقل از تحریم‌های واردات و تحریم‌های سیاسی
  • نصب آسان
  • قیمتی به صرفه و اقتصادی
  • صرفه‌جویی در انرژی
  • عدم نیاز به متریال بنایی مانند گچ و خاک
  • استحکام در برار نفوذ حشرات مانند موریانه

کاربرد‌های عمده فراپانل

امروزه مهندسان برای افزایش جذابیت و جلوه ساختمان‌ها تمایل دارند از حوضچه، استخر و… برای تزئین پروژه‌های خود استفاده کنند. بی‌تردید اینگونه دیوار‌ها در برابر آب، رطوبت و… از استقامت بالاتری دارند. همه ساله اتفاقات متعددی هچون زلزله، آتش سوزی در سرتاسر جهان پیش می‌آید که باعث خسارات مالی و جانی می‌گرددد.

فراپانل‌ها را بسته به نوع متریال، شکل و سایز در فضا‌های مختلفی مانند پل‌ها، ‌تونل‌ها، ساختمان‌های تجاری، مسکونی و... استفاده می‌کنند.
خوشبختانه فراپانل‌ها در برابر حوادث طبیعی، مقاومت منحصر به فردی را از خود نشان می‌دهند. از عمده کاربرد‌های فراپانل می‌توان در ساخت سوله‌ها، کارخانجات و مسکن‌های پیش ساخته اشاره کرد.

قیمت فراپانل چقدر است؟

قیمت روز با توجه به این مورد که این دیوار‌های پانلی هماهنگ با نوع کاربری و سایز مدنظر کاربران ساخته می‌شوند متغیر است. از این جهت نمی‌توان قیمت مشخص و ثابتی را برای آن‌ها تعیین کرد. قیمت فرا پانل با توجه به مصالح بکار برده شده در فرآیند تولید، کاملاً متغیر خواهد بود. قیمت فراپانل سبک، بستگی به مصالح به کاررفته درمحصول و موارد استفاده‌ی آن دارد. مواردی همچون جنس و نوع دیوار، سایز و ابعاد آن، سطح کیفی و میزام تمیزی، نحوه‌ی نصب، تولید‌کننده‌ی محصول و …همگی بر روی قیمت نهایی این محصولات اثر گذارند.

دیوار پیش ساخته

دیوار پیش ساخته‌ چیست؟

توجه داشته باشید که این نوع دیوار‌ها همانطور که از نام آن‌ها مشخص است به صورت کاملاً پیش ساخته هستند و تنها با یک نصب ساده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بسیاری تصور می‌کنند که دیوار‌های پیش ساخته‌ی فراپانل مقاومت و عمر کمتری از خود نشان می‌دهند اما باید در نظر داشته باشید که دیوار پیش ساخته فراپانل به دلیل ۳ لایه بودن مقاومت بسیار زیادی داشته و توانایی تحمل وزن‌های بالا را بر روی خود خواهد داشت. به طور کلی این دیوار‌های پیش ساخته از دو بخش تشکیل شده‌اند که بخش وسطی آن را با یونولیت و یا همان لایه پلی استایرن پوشانده‌اند و لایه‌های اطراف آن را بتن فرا گرفته است و البته بتنها بر روی یک میلگرد به هم تنیده شده ریخته شده‌اند و به همین علت امکان جدا شدن از لایه‌ی یونولیت را نخواهد داشت. قرار گرفتن میلگرد در داخل بتن سبب پدید آمدن یک دیوار بسیار مستحکم و مقاوم شده که به همین دلیل امکان استفاده از آن در تمامی ساختمان‌ها را فراهم کرده است.

انواع‌ فراپانل پانل

دیوار پیش ساخته فرا پانل را در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌کنند که هر یک از آن‌ها کاربرد‌های مختلفی خواهند داشت. با وجود تنوع بالا افراد می‌توانند از میان آن‌ها دیوار مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند. فراپانل باربر و غیر باربر تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند و همانطور که از نام آن آشکار است دیوار‌های باربر باید مقاومت بالایی داشته باشند و برای دیوار‌های غیر باربر داشتن مقاومت بسیار زیاد ملاک نخواهد بود.

کلام پایانی

اکنون که با فراپانل‌ها، کاربرد و مزایای آ‌ها آشنا شدید متوجه شده‌اید که این محصول یکی از مصالح کاربردی کاملاً مقرون به صرفه برای ساخت و ساز است. پس بهتر است برای بهره‌مندی از تنوع‌های هرچه بیشتر با کارشناسان ویلا ۲۰ تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد قیمت روز تری دی پانل و انواع آن‌ها به دست‌آورید. ویلا ۲۰ به عنوان مرکز تولید و فروش انواع پانل ساندویچ و تری دی پانل تامین کننده انواع فراپانل در کشور می‌باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/279nwd