جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 12934
تاریخ انتشار: 1400/12/18 11:40

خرید کمپرسور اسکرو در انواع مختلف

کمپرسور اسکرو به عنوان یکی از دستگاه های اصلی و پرکاربرد در امور تأمین هوای فشرده بش از هزار لیتر بر دقیقه به کار برده می شود.

 مهمترین ویژگی قابل توجه کمپرسور اسکرو بدون صدا بودن و تداوم فعالیت بدون وقفه می باشد. دستگاه کمپرسور اسکرو مجهز به سیستم کنترل plc است که جزء یکی از ویژگی های مهم این دستگاه به شمار می رود. به طور کلی جهت خرید کمپرسور اسکرو، انتخاب دستگاه بر اساس میزان هوادهی در فشار معین بار می باشد که می تواند اندازه های متغیر داشته باشد. فروشگاه مکانیکا از جمله فروشندگان بزرگ در حوزۀ تأمین دستگاه های کمپرسور هوا در تهران فعالیت خود را آغاز نموده و قادر به تأمین انواع کمپرسور اسکرو با برندهای معروف در سراسر کشور می باشند. اگر اطلاعات جامعی در خصوص نحوۀ عملکرد و انواع کمپرسور اسکرو ندارید، می توانید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمائید.

کمپرسور اسکرو

پروسۀ عملکرد دستگاه کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو فرآیند تولید هوای فشرده را به صورت چند مرحله ای انجام می دهد که این دستگاه در مرحلۀ ابتدایی، هوا را از قسمت فیلتر هوا عبور داده و به بخش ایرند اسکرو وارد می کند. در این قسمت هوای فشرده شده همراه با روغن از خارج می شود و جهت جداسازی روغن به بخش مخزن سپراتور یا همان فیلتراسیون روغن وارد می شود. هوا از روغن خارج شده و وارد رادیاتور کمپرسور اسکرو شده و دمای آن کاهش پیدا می کند. دستگاه کمپرسور اسکرو از نظر عملکرد همانند دستگاه های کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو عمل می کند و مجهز به ساختار ذخیره سازی از مدل جابجایی مثبت می باشد. پیوستگی جریان هوای عبوری کمپرسور اسکرو مشابه کمپرسور گریز از مرکز است و جهت تحت فشار قرار دادن هوای فشرده و گاز مبرد در اکثر سیستم های سرمایشی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

از جمله برندهای معتبر اروپایی و ایرانی شناخته شده درسطح جهانی می توان به TMC یا ترمومکانیکا ایتالیا، روتور کمپ آلمان، VMC وی ام سی ایتالیا، نوایر ایتالیا، اطلس کوپکو سوئد، RENBER رنر آلمان، اینگر سورلند آمریکا، روتور کمپ آلمان، ارزن آلمان و ... اشاره نمود. توسط فروشگاه مکانیکا می توانید برخی از برندهای معروف و شناخته شدۀ کمپرسور اسکرو را به صورت اورجینال و قیمت مناسب همراه با گارانتی سفارش دهید. پروسۀ نصب این دستگاه متناسب با شرایط آب و هوایی که ایران از آن برخوردار است، کم هزینه و بسیار راحت می باشد. دستگاه کمپرسور اسکرو همچون اسب بارکش عمل نموده و در راستای گسترش و توسعۀ زندگی بشر جهت تولید تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

کمپرسور اسکرو اربیت ایر Orbit Air

مصارف عمدۀ دستگاه های کمپرسور اسکرو و انواع آن

در دهه های اخیر شاهد پیشرفت کاربرد کمپرسور اسکرو در کارخانجات می باشیم که توانسته اند از مزایای این دستگاه جهت تولید هوای فشرده با فشار بالا استفاده نمایند که کاربرد آنها را می توان در ساخت لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، فریزر، کولرهای گازی و ... ملاحظه نمود. خرید کمپرسور اسکرو به عنوان یکی از قطعات اصلی و پرکاربرد در صنایع کوچک و بزرگ محسوب می شود و به عنوان عامل تأمین کنندۀ هوای متراکم با توان بالا به کار برده می شود. به عنوان مثال کاربرد کمپرسور اسکرو را می توان در امور تولید ظروف پت ملاحظه نمود. البته از مصارف دیگر دستگاه های کمپرسور اسکرو می توان در فرآیند تولید تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، تجهیزات هواپیمایی، نظامی، سیستم های پنوماتیک، پروسۀ ذخیره سازی گازهای صنعتی و ... ملاحظه نمود. در حال حاضر خرید کمپرسور اسکرو بر اساس برند، مدل و مشخصات فنی آنها صورت می گیرد. در نتیجه صنایع مختلف متناسب با نوع فعالیتی که انجام می دهند و نیازمند به هوای متراکم با میزان هوادهی معینی هستند، انتخاب کمپرسور اسکرو را انجام می دهند. خرید کمپرسور اسکرو در مدل های مختلف صورت می گیرد که می توان به کمپرسور اسکرو بدون روغن Oil Free Compressor و کمپرسور اسکرو روغنی Oil Injected Compressor اشاره نمود. هر کدام از آنها دارای یک سری ویژگی های منحصربفرد می باشد که موجب تمایز قابل توجه آنها نسبت به یکدیگر شده است.

کمپرسور اسکرو روغنی با هدف کاهش اصطکاک میان قطعات الکتریکی مورد استفاده قرار گرفته می شود. این دستگاه هنگامی که هوا وارد سیستم می شود، بدان روغن تزریق می کند و با چرب نمودن هوا، به نوعی فضا را خنک کاری می نماید. به طور کامل عمل روانکار جهت تسهیل نمودن چرخش روتورهای دستگاه صورت می گیرد. در این صورت بتوانند فرآیند تولید هوای فشرده را تسریع ببخشند. نکتۀ مهم و اساسی که در حوزۀ انتخاب و خرید کمپرسور اسکرو روغنی وجود دارد، در قسمت خروجی باید از فیلتراسیون روغنی استفاده گردد. هدف از به کارگیری این نوع فیلتر، اجرای فرآیند تفکیک سازی روغن از هوای فشرده شده می باشد. عدم توجه به این نکتۀ مهم می تواند باعث کاهش کیفیت هوای فشرده و آسیب رساندن به دیگر تجهیزات و دستگاه های صنعتی می شود. در نهایت راندمان کاری و طول عمر سیستم کلی را کاهش می دهد.

از مزایای کمپرسور اسکرو بدون روغن یا کمپرسور اسکرو اویل فری می توان به کاربرد آن در صنایعی با حساسیت بالا به روغن اشاره نمود. از ویژگی های بارز این نوع کمپرسور اسکرو می توان به داشتن هزینه و استهلاک بالای آن اشاره نمود که البته دارای یک سری مزایای عمده نیز می باشد. مصارف عمدۀ کمپرسور اسکرو بدون روغن در صنایع مواد غذایی است چون هیچ گونه آلودگی تولید نمی کند و امکان فشرده سازی هر گازی را میسر می سازد و جهت فشرده سازی گازهای پلیمری نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود.

اگر در صدد خرید کمپرسور اسکرو می باشید و در انتخاب برند، مدل و ظرفیت مناسب تردید دارید، می توانید با کارشناسان فروش مجموعۀ مکانیکا تماس حاصل فرمائید. این مجموعۀ معتبر به صورت تخصصی در حوزۀ واردات و توزیع دستگاه و تجهیزات هوای فشرده فعالیت دارند و توانسته اند امکان خرید انواع کمپرسور اسکرو را با توان خروجی متفاوت فراهم می سازد. از ویژگی های مهم کمپرسور اسکرو می توان به عدم ایجاد نوسان حین فرآیند فشرده سازی هوا اشاره نمود. قطعات درگیر و تحت اصطکاک در کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسور پیستونی کمتر است و این مسئله موجب کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات آن شده است. از دیگر ویژگی های بارز کمپرسور اسکرو می توان به کم حجم بودن، قابلیت قطع و وصل نمودن آرام جریان برق در الکتروموتور، توانایی کارکرد در حداکثر ظرفیت ممکن، کاهش میزان مصرف انرژی نسبت به ظرفیت کمپرسور، تولید هوای فشرده با حداقل لرزش، ظرفیت بالای هوادهی به دلیل برخورداری از جریان یکنواخت با راندمان بالا اشاره نمود. 

کمپرسور اسکرو کمپیر CompAir

هر یک از عواملی که در قسمت فوق بدان اشاره نمودیم بر قیمت کمپرسور اسکرو تأثیرگذار می باشد. به طور کلی قیمت کمپرسور اسکرو بر اساس مدل، برند و ظرفیت تعیین می گردد. هنگام خرید کمپرسور اسکرو، قدرت الکتروموتور و میزان تولید هوای فشرده از جمله موارد مهم و اساسی به شمار می رود. صنایع متعددی منجمله کارخانجات تولید ظروف پت، صنایع پزشکی، ساخت تجهیزات دندانپزشکی، صنعت هواپیمایی، صنایع تولید لوازم خانگی و ... از مزایای کمپرسور اسکرو با ظرفیت متفاوت استفاده می گردد. فروشگاه مکانیکا به دلیل متقاضیان متعدد در سراسر کشور، توانسته شرایط مناسبی جهت سفارش دهی اینترنتی کمپرسور اسکرو و دیگر تجهیزات هوای فشرده را برای مشتریان گرامی فراهم نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، هماهنگی های لازم و استعلام قیمت انواع کمپرسور اسکرو با مرکز فروش مکانیکا تماس حاصل فرمائید.

https://mekaniikka.com/


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jolo3