پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 9403
تاریخ انتشار: 1400/10/08 12:25

رشد ۵ درصدی تولید کاتد

شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذر موفق به ثبت رشد ۵ درصدی در تولید کاتد شد. به گزارش مس‌پرس، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب گفت: شرکت مس طی ۹ ماه‌ سال ‌جاری در مجموع ۱۵۲ میلیون و ۵۵۴ هزار تن ماده معدنی استخراج کرده که براساس عملکرد معدنی نسبت به برنامه مدنظر جلوتر بوده و ۸ درصد رشد داشته است.

سعدمحمدی درباره میزان محصولات تولیدشده طی این مدت اظهار کرد: طی ۹ ماه ۱۴۰۰ در سنگ سولفوری با تولید ۴۰ میلیون و ۹۷۱ هزار میلیون تن ۲ درصد، کنسانتره مس با تولید ۹۲۴۳۹۶ تن ۵ درصد و کنسانتره مولیبدن با ۵۹۵۲ تن ۱۳ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در این مدت میزان تولید آند از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است. همچنین تولید کاتد با رشد ۵ درصدی و مس محتوی با ۴ درصد رشد نسبت به برنامه پیشی‌ داشته است. مدیرعامل شرکت مس در ادامه به عملکرد شرکت مس در آذر سال جاری اشاره کرد و گفت: کل استخراج شرکت ملی صنایع مس طی آذرماه ۱۶۸۷۴ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است. سعدمحمدی در ادامه به رکورد‌های به دست آمده در تولیدات شرکت ملی صنایع مس ایران طی ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: برمبنای این گزارش، کنسانتره مس کارخانه تغلیظ سرچشمه از ۵۳۶۷۷۳ تن از سال ۹۹ به ۵۴۸۸۸۵ تن در ۹ ماه ۱۴۰۰ رسیده است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر سال‌جاری آند تولیدی کارخانه ذوب خاتون‌‌آباد به ۹۴۴۴۴ تن رسیده است، گفت: در همین راستا آند تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران از ۲۶۳۰۷۱ تن در سال ۹۹ به ۲۶۷۰۱۵ تا پایان آذر سال ‌جاری رسیده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48dak3