جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 87999
تاریخ انتشار: 1402/03/30 07:56

جزئیات حذف یارانه این افراد

معاون رفاه وزارت تعاون از اجرای طرح حذف و اضافه یارانه بگیران هر ۶ ماه یکبار خبر داد.
جزئیات حذف یارانه این افراد

علیرضا عسگریان معاون رفاه وزارت تعاون گفت:11 قلم اطلاعات شامل ساختار خانواده، بعد خانواده، مجموع درآمد خانوار، شاغل بودن افراد خانوار، داشتن معلول، داشتن بیمار خاص، تعداد و کیفیت خودروی اعضای خانوار، مسکن و املاک خانوار از جمله 11 قلم اطلاعاتی است که در پایگاه رفاه ایرانیان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین تراکنش‌های مالی، تعداد خودرو، دارایی افراد در بورس، حساب بانکی افراد و اطلاعات مالی خانوار در پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد و اطلاعات این پایگاه هر 6 ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود و افراد بین دهک‌های درآمدی جابجا می‌شوند.

عسگریان افزود: تغییرات افراد بین دهک‌های درآمدی مبنای تصمیم‌گیری در طرح کالابرگ الکترونیکی و همچنین پرداخت یارانه از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است و بر اساس قانون بودجه 1402 هر 6 ماه یکبار اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان به‌روز می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان به‌روز است، گفت: داده‌هایی که از سوی سازمان‌های مختلف تولید می‌شود، بعضی از آنها داده‌های برخط و به‌روز است و برخی مانند سازمان ثبت اسناد، ثبت احوال، سازمان‌های حمایتی، نیروی انتظامی، سازمان مالیاتی و تراکنش‌های بانکی به پایگاه رفاه ایرانیان متصل است که برخی از آنها به‌روز بوده و برخی اطلاعات با تأخیر زمانی تغییر پیدا می‌کند.

وی گفت: طبق قانون هر 6 ماه یکبار اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود. که در این فرایند عده‌ای از افراد به دهک‌های بالاتر و برخی به دهک‌های پایین‌تر منتقل می‌شوند. ممکن است یک خانوار از نظر درآمدی وضع بدتری پیدا کند یا برخی وضعیت بهتری به دست آورد که بر اساس شاخص‌ها تحلیل در مورد درآمد اعضای خانوار و دهک‌بندی آنها طبق هوش مصنوعی انجام می‌شود.

عسگریان در مورد اینکه آزمون وسع یارانه‌بگیران چقدر دقیق است، گفت: این فرایند با هوش مصنوعی با دقت بالا انجام می‌شود و تلاش بر این است که طبق داده‌های آنلاین باشد، البته مشکلاتی در این آزمون وجود دارد، اما دقت آن بسیار بالاست و معدل قابل قبولی در آزمون وسع به دست می‌آید.

وی در مورد تعداد یارانه‌بگیران گفت: در حال حاضر 78 میلیون ایرانی یارانه دریافت می‌کنند که در هر دهک 2.9 میلیون خانوار یا حدود 7.8 میلیون نفر حضور دارند.

 

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/485ron