پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 33472
تاریخ انتشار: 1401/11/01 07:48
دکتر معروفخانی در حاشیه امضای سه تفاهمنامه با مراکز پژوهشی و علمی استان هرمزگان:

از طرح‌های برتر استان هرمزگان حمایت می‌کنیم

شرکت فولاد هرمزگان در راستای بهره‌مندی از علم روز دنیا، نوآوری، خلاقیت و پژوهش‌های مراکز علمی و فناوری و حمایت از مراکز پژوهشی و علمی استان هرمزگان، سه تفاهم‌نامه را در سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش‌بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان امضا کرد.
از طرح‌های برتر استان هرمزگان حمایت می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان، سه تفاهمنامه همکاری در سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانشبنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری با مراکز علمی و فناوری استان هرمزگان در محل نمایشگاههای بینالمللی بندرعباس امضا شد.

شرکت فولاد هرمزگان با حضور فعال خود در این نمایشگاه ضمن انعقاد سه تفاهمنامه پژوهش در راستای تدوین تازههای علمی و تکنولوژی، طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و حمایت از 10 طرح برتر خلاق و نوآور با مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی استان هرمزگان، حمایت خود را از بومیسازی، نوآوری و ایدهپروری به ویژه حمایت از نخبگان در استان اعلام کرد.

در این رابطه عطاالله معروفخانی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، دانشبنیان، اشتغالآفرین» از سوی مقام معظم رهبری، رویکرد فولاد هرمزگان را همواره حمایت از شرکتهای دانشبنیان و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری بیان کرد و گفت: فولاد هرمزگان یکی از پیشگامان استفاده از عرصه علم و فناوری در کشور در میان صنایع فولادی است و همواره از ظرفیتهای داخلی به ویژه در حوزههای دانشبنیان برای ارتقای عملکرد خود به خوبی استفاده میکند.

وی با اشاره به رکوردشکنیهای پیاپی فولاد هرمزگان در سال جاری، عنوان کرد: استفاده از ظرفیتهای علمی، خلاقانه و نوآورانه با استفاده از کار گروهی در فولاد هرمزگان باعث شد هر زمان که محدودیت انرژی نداشته باشیم، با رکوردشکنی مواجه شویم و این نشان از ظرفیت بالای علمی فولاد هرمزگان و استفاده از دانش فنی برای خطوط تولید است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تفاهمنامههای همکاری امضا شده در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای فولاد هرمزگان حمایت از شرکتهای دانشبنیان و مراکز علمی و فناوری بومی استان هرمزگان است و هر سه تفاهم امضا شده نیز در این راستا بودهاند.

با امضای این تفاهمنامهها قصد داریم از ظرفیتهای علمی و پژوهشی عظیمی که در میان جوانان و دانشجویان بومی که در استان هرمزگان وجود دارد، حمایت کنیم که یکی این تفاهمنامهها نیز حمایت از 10 طرح برتر خلاق و نوآور پارک علم و فناوری استان است. با این تفاهمنامه علاوه بر اینکه میتوانیم از این ایدهها به خوبی برای ارتقای توانمندیهای فولاد هرمزگان استفاده کنیم، جوانان و دانشجویان بومی استان نیز مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

معروفخانی تاکید کرد: فولاد هرمزگان هیچ استثنا و محدودیتی برای حمایت از طرحهای دانشبنیان و نوآور قائل نیست و با توجه به طرحهای توسعهای متعدد در شرکت، استفاده حداکثری از توان داخلی را در راستای اجرای پروژهها در دستور کار قرار خواهیم داد. به نحوی که فولاد هرمزگان حمایتهای مادی و معنوی را هم از نظر تامین مالی و هم امکانات مورد نیاز مراکز علمی و پژوهشی فراهم خواهد آورد و در مقابل، مراکز علمی و پژوهشی نیز نیازهای فولاد هرمزگان را در مورد مسائل علمی و پژوهشی برطرف خواهند کرد.

گفتنی است شرکت فولاد هرمزگان هفته گذشته نیز در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومیسازی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، پنج تفاهمنامه همکاری را در زمینههای مختلف با شرکتهای دانشبنیان به امضا رساند.

شایان ذکر است، سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانشبنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان از ۲۴ تا 28 دی ماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاههای بینالمللی بندرعباس با حضور شرکتهای فولادی، نفت، گاز و پتروشیمی و مراکز علمی و پژوهشی با هدف معرفی نیازها و توانمندی شرکتها در زمینه بومیسازی، علمی و پژوهشی، برگزار میشود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45rgr9