پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 18200
تاریخ انتشار: 1401/04/20 00:55

ویژگی های کمد دیواری خوب و کمد لباس مناسب چیست؟

امروزه از انواع کمد و کمد دیواری در خانه ها استفاده می شود. کمدها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون دارند و زیبایی و نظم خاصی به محیط می دهند. یک کمد دیواری یا کمد لباس باید دارای ویژگی هایی باشد تا به عنوان کمد خوب شناخته شود.

 

ویژگی های کمد دیواری خوب و کمد لباس مناسب چیست؟

 

در ادامه مطلب به بررسی ویژگی های کمد خوب می پردازیم تا شما با این ویژگی ها آشنا شوید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های کمد دیواری خوب

ویژگی های کمد لباس مناسب خانه

کمد لباس های مختلفی در سطح بازار عرضه می شوند اما از بین این کمدها باید کمد لباس مناسب خانه را انتخاب کنید تا کارایی و زیبایی لازم را داشته باشد. در ادامه تعدادی از ویژگی های کمد لباس مناسب خانه را به شما ارائه می دهیم تا قبل از خرید کمد از ویژگی های یک کمد ایده آل آگاه باشید.

۱- جنس کمد لباس

کمدهای لباس از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند. این مواد اولیه در طول تاریخ دچار تحولاتی شده اند و امروزه در دنیای مدرن از کمدهایی با جنس چوب، فلز، پلاستیک و ام دی اف استفاده می گردد. از جمله ویژگی های کمد خوب ، جنس مناسب است.

اگر جنس کمد کیفیت لازم را نداشته باشد، در کوتاه مدت آسیب دیده و به سرعت خراب می شود. این کمدها شاید در ابتدا از نظر ظاهری توجه شما را جلب کنند اما پس از مدتی حتی ظاهر زیبای آنها نیز تغییر می کند. ام دی اف در بین مواد اولیه مذکور پرطرفدارتر است زیرا ماندگاری و تنوع بسیاری دارد.

۲- اندازه کمد لباس

کمدهای بزرگ با توجه به عمق خود وسایل زیادی را در خود جای می دهند اما شما به هنگام خرید باید به اندازه و ابعاد مکان نصب کمد نیز دقت کنید. بیشتر کمدهای لباس دارای ارتفاعی به اندازه ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر هستند اما این ابعاد در انواع کمدها متفاوت است. به طور مثال کمدهای تک درب دارای طول و عرض ۶۰ سانتی متر می باشند اما کمدهای دو درب و انواع دیگر کمد لباس دارای ابعاد متفاوتی هستند. یک کمد خوب باید ابعاد و اندازه مناسب و استانداردی داشته باشد تا در انواع خانه ها بتوان از آن به آسانی استفاده کرد.

۳- سبک کمد لباس

سبک کمد لباس نیز از جمله ویژگی های کمد خوب محسوب می شود. کمدها به سبک های مختلف کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک ساخته می شوند و شما باید کمد لباس خانه خود را متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کنید. معمولا در کمدهای کلاسیک طرح و نقش و نگارهای سنتی بر روی درب دیده می شود اما کمدهای مدرن، سطحی صاف و یکپارچه دارند.  کمد لباس اگر از نظر سبک با خانه شما همخوانی نداشته باشد، به عنوان کمد خوبی دیده نمی شود و پس از مدتی باید به فکر تعویض آن باشید.

۴-  رنگ کمد لباس

اگر خانه کوچکی دارید و یا اینکه اتاق مورد نظر برای قرار دادن کمد، دارای متراژ کمی می باشد پس باید از کمدی به رنگ روشن استفاده کنید. کمدهایی با رنگ روشن باعث می شوند که محیط پرنورتر به نظر برسد و جلوه بزرگتری داشته باشد. رنگ سفید، صورتی روشن، طوسی روشن و کرم از رنگ هایی هستند که برای کمد لباس خانه های کوچک به کار می روند.

اگر خانه شما بزرگ است پس می توانید از هر رنگی که با دکوراسیون خانه هماهنگ است برای کمد لباس خود استفاده کنید. رنگ کمد تاثیر ویژه ای بر سایر ویژگی های کمد خوب دارد و ظاهر زیبای یک کمد جدا از بحث جنس، نوع و سبک، به رنگ کمد بستگی دارد.

کمد لباس

ویژگی های کمد دیواری خوب

با کوچک شدن خانه ها از کمدهای دیواری استقبال بیشتری صورت گرفت زیرا این نوع کمد فضای کمی را اشغال می کند و در عین حال وسایل بسیاری را در خود جای می دهد. به جز توجه به قیمت کمد دیواری هنگام خرید، قصد داریم تا در ادامه ویژگی های یک کمد دیواری خوب را نی به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱- نوع درب کمد دیواری

کمدهای دیواری دارای درب هایی به شکل لولایی و ریلی هستند. اگر اتاق شما فضای لازم برای باز و بسته کردن درب کمد را ندارد پس باید از کمد دیواری ریلی استفاده کنید. در این نوع کمد دیواری درب ها بر روی ریل حرکت می کنند و دسترسی مناسبی را برای شما به وجود می آورند.

 یک کمد دیواری خوب باید دارای دربی محکم و مقاوم باشد و نوع درب آن با توجه به فضای اتاق ساخته شود. جنس اکثر کمدهای دیواری از چوب و انواع ام دی اف است که در سال های اخیر استفاده از ام دی اف برای کمد دیواری بسیار رایج شده است.

۲-  ظرفیت کمد دیواری

کمد دیواری باید دارای ظرفیت مناسبی باشد تا وسایل مختلفی را در خود جای دهد. در بین ویژگی های کمد خوب باید به ظرفیت کمد نیز دقت کنید تا عمق و بخش های لازم برای جای دادن انواع وسایل را داشته باشد. به عنوان مثال یک کمد دیواری که بخشی برای لباس دارد و از کشوها و طبقات گوناگونی برای جای دادن سایر وسایل بهره مند است، کمد خوبی محسوب می شود. پس به هنگام سفارش و خرید کمد دیواری این مورد را مد نظر قرار دهید تا اتاقی منظم و زیبا داشته باشید.

۳- سبک و مدل کمد دیواری

گروه معماری آترینا یکی از مجموعه هایی است که انواع سبک و مدل کمد دیواری را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهد. کمد دیواری به عنوان بخشی از دکوراسیون خانه باید دارای سبکی مناسب و هماهنگ با سایر اجزای به کار رفته در دکوراسیون باشد. کمد دیواری های کلاسیک ظاهری اشرافی و سلطنتی دارند و بهتر است که در اتاق هایی بزرگ با دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار گیرند. کمد دیواری های مدرن که به سادگی و یکپارچگی معروف هستند قابل استفاده در هر خانه کوچک و بزرگی می باشند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. یک کمد دیواری خوب باید سبکی متناسب با سبک کلی خانه داشته باشد و از نظر رنگ و طرح نیز از دیزاین سایر بخش ها پیروی کند.

۴- نوع دستگیره ها و یراق آلات کمد دیواری

از ویژگی های کمد خوب ، داشتن دستگیره و یراق آلات مستحکم و زیبا می باشد. اگر کمد دیواری کلاسیک دارید پس باید از دستگیره های کلاسیک استفاده کنید و اگر سبک کمد دیواری شما مدرن است پس دستگیره های مدرن را به کار ببرید. دستگیره ها و یراق آلات کمد دیواری باید به درستی بر روی درب نصب شوند تا پس از مدتی جابجا نشده و خط و خشی بر بدنه کمد به وجود نیاورند. وجود قفل به عنوان بخشی از یراق آلات کمد دیواری سبب تامین امنیت بیشتر کمد می شود که باید به هنگام خرید به آن دقت کنید.

دستگیره کمد دیواری


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45a7vo