دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 98481
تاریخ انتشار: 1402/09/18 06:41

ستون و سرستون آماده نمای ساختمان در آرکا دکور

از ستون و سرستون‌‌های آماده به عنوان ستون‌های فوق سبک نما یاد می‌شود. این مدل ستون‌ها از جنس پلی یورتان بوده و زیباترین قسمت نمای ساختمان را تشکیل می‌دهند.
ستون و سرستون آماده نمای ساختمان در آرکا دکور

از ستون و سرستون‌‌های آماده به عنوان ستون‌های فوق سبک نما یاد می‌شود. این مدل ستون‌ها از جنس پلی یورتان بوده و زیباترین قسمت نمای ساختمان را تشکیل می‌دهند. ساخت این مدل ستون‌ها در طرح‌های متنوعی همچون رومی، کلاسیک، مدرن و... صورت گرفته و به همین علت، تفاوتی ندارد که بخواهید از چه طرح و دکوراسیونی در ساختمان خود استفاده کنید. وزن سبک و از پیش ساخته بودن این مدل ستون و سرستون‌ها از ویژگی‌های بارز آن به حساب می‌آید. پس از خریداری آن، تنها کافی است اقدام به نصب آن نمایید.

ستون و سرستون پیش ساخته آماده

امروزه شاهد تولید و عرضه ستون‌‌های فوق سبک نما در ابعاد و طرح‌‌های مختلفی هستیم. ستون آماده متشکل از سرستون، بدنه ستون و پا ستون بوده و از جمله مزایای بارز این مدل ستون‌‌ها می‌توان به پیش ساخته بودن آن‌ها اشاره کرد. به این معنا که ساخت ستون‌ها از پیش انجام گرفته و تنها نیاز به نصب دارند. این مدل ستون‌ها از لحاظ وزنی بسیار سبک به نظر می‌رسند و امکان نصب آن به سادگی درون نمای هر ساختمانی وجود دارد.

ساخت بدنه ستون آماده در ابعاد 16 سانتی متر، 25 سانتی متر، 26 سانتی متر، 30 سانتی متر و 40 سانتی متر انجام می‌گیرد. نصب و اجرای این ستون تنها به سی دقیقه زمان نیاز دارد. به علت رنگ پذیری و امکان اجرای روش پتینه، این ستون در نهایت ظاهری مشابه سنگ خواهد داشت.

مزیت‌‌های ستون و سرستون پیش ساخته آماده

جنس این مدل ابزارها از پلی یورتان بوده که یک مدل عایق حرارتی و صدا بسیار سبک به حساب می‌آید. ستون و سرستون پیش ساخته از ویژگی رنگ پذیری فوق العاده آکرولیک و پلاستیک برخوردار بوده و می‌توان به سادگی اندازه و ابعاد آن را تغییر داد. شما می‌توانید ستون‌‌های فوق سبک نما را جایگزین سایر ستون‌ها همچون ستون‌‌های سنگی، ستون‌های آجری، ستون‌های کاشی کنید.

از دیگر مزیت‌های ستون و سرستون پیش ساخته آماده می‌توان به توانایی رنگ پذیری آن اشاره کرد. این مدل نماها از نظر هزینه، استحکام، ماندگاری، سادگی در نصب و... به نسبت دیگر نماها گزینه بهتری به حساب می‌آیند. این مدل ستون‌ها به هنگام مواجه با ضربه‌های سخت از خود مقاومت نشان می‌دهند.

طرح‌های متنوع ستون‌های فوق سبک نما

از دیگر ویژگی‌‌های بارز ستون و سرستون‌های آماده نمای ساختمان می‌توان به متنوع بودن طرح‌‌های آن اشاره کرد. امروزه ستون‌‌های فوق سبک نما در طرح‌های متنوعی به بازار ارائه می‌شوند. از جمله طرح‌‌های آن می‌توان به نئوکلاسیک، رومی و مینیمال اشاره کرد.

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک از جمله سبک‌‌های دکوراسیون بوده که در دهه ۱۷۵۰ پا به عرصه وجود گذاشته است. این سبک همچون نماهای رومی از معماری‌های روم و یونان باستان الهام گرفته است. سبک طراحی نماهای نئوکلاسیک در اصل شباهت زیادی به سبک‌های کلاسیک داشته، با این تفاوت که رنگ و بوی مدرن به خود گرفته است. سبک نئوکلاسیک غالبا در ساخت نمای ساختمان‌های بزرگ نقش داشته و طرح و اشکال آن غالبا ساده و بدون هرگونه پیچیدگی به نظر می‌رسند.

سبک رومی

نماهای رومی برگرفته از معماری‌های روم و یونان باستان بوده و بعد از اینکه این سبک به ایران راه یافت، شاهد اضافه شدن بعضی از المان‌‌های معماری ایرانی به آن بودیم. از جمله نمونه‌‌های شناخته شده نمای رومی که اشاره به معماری از گذشته تاکنون دارد، می‌توان به ستون‌‌های تخت جمشید اشاره کرد.

سبک مینیمال

لغت مینیمال در واقع اشاره به یک کلمه لاتین دارد که به صورت حداقل معنا می‌شود. سبک طراحی مینیمال به این معنا است که شما از حداقل‌ها استفاده کنید. در این مدل طراحی شاهد حذف بیشتر المان‌هایی هستیم که تزیینات را شلوغ می‌کنند. به این صورت تنها عناصر اصلی در تزیین به کار برده می‌شوند.

آرکا دکور تولید کننده ستون و سرستون آماده ساختمان

شرکت آرکا دکور، تولیدکننده انواع ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان در ایران می‌باشد. این شرکت ستون و سرستون آماده نمای ساختمان را در اندازه ها و طرح های متنوعی تولید و عرضه می‌کند. برای مشاهده نمونه کارهای این شرکت می‌توانید به وبسایت https://arcadecor.com/ مراجعه کنید و جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۸۲۹۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

سخن پایانی

از جمله المان‌‌های به کار رفته در نمای ساختمان می‌توان به ستون‌‌ها و سرستون‌های آماده اشاره کرد. ساخت ستون‌‌های آماده پلی یورتان در سایزهای متفاوتی انجام گرفته و چگونگی طراحی آن به سبک معماری شما بستگی دارد. ستون‌‌های آماده در اصل از سه قطعه سرستون، بدنه ستون و پا ستون تشکیل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. سبک بودن و داشتن تنوع در سبک تولید، از جمله مزیت‌های بارز ستون‌‌های آماده به حساب می‌آیند. همچنین این مدل ستون‌ها توانایی رنگ پذیری خوبی داشته و این یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwkyz