چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 103824
تاریخ انتشار: 1402/11/11 09:46
مدیر ارشد مجموعه یونیلیور ایران:

اولویت ما، تامین نیاز مصرف‌کننده ایرانی است

هرچند وجود برخی چالش‌ها در حوزه تولید و صنعت، مانع از رشد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد شده و حتی فرار سرمایه‌گذاران را هم به دنبال داشته است، اما همچنان برخی سرمایه‌گذاران خارجی به همکاری با ایران و تامین نیاز مصرف‌کننده‌های ایرانی اهمیت می‌دهند.
اولویت ما، تامین نیاز مصرف‌کننده ایرانی است

هرچند وجود برخی چالش‌ها در حوزه تولید و صنعت، مانع از رشد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد شده و حتی فرار سرمایه‌گذاران را هم به دنبال داشته است، اما همچنان برخی سرمایه‌گذاران خارجی به همکاری با ایران و تامین نیاز مصرف‌کننده‌های ایرانی اهمیت می‌دهند. در این خصوص می‌توان به یونیلیور به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کالاهای مصرفی جهان اشاره کرد که سابقه‌ای ۲۰ ساله در ایران دارد و تولید و عرضه برخی برندهای این مجموعه از سوی کارخانه یونیلیور ایران نه‌تنها بازار مواد شوینده و بهداشتی ایران را متنوع و متحول کرده، بلکه باعث ایجاد حس خوب در مصرف‌کننده و به‌طور کلی رضایت مشتریان

شده است.

گذشته از تمرکز این مجموعه بر منبع‌یابی داخلی مواد اولیه و حمایت از تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان ایرانی، توانمند‌سازی جوانان، کیفیت و نوآوری، کمک به پیشرفت جوامع محلی، رشد و توسعه کسب‌و‌کار و…، یونیلیور در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی و صنعتی در کنار بهبود سلامت زمین و همچنین گسترش کسب‌و‌کار در فضای اجتماعی سالم و مشارکت در دنیایی منصفانه‌تر حرکت می‌کند. بر همین اساس کارخانه یونیلیور ایران واقع در شهر صنعتی البرز در استان قزوین، روز دوشنبه ۹ بهمن ماه به منظور بازدید از خطوط تولید کارخانه و پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها، میزبان خبرنگاران صنعتی بود.

در همین راستا مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی یونیلیور ایران، آسیای‌میانه و منطقه قفقاز در پاسخ به سوالی در مورد سهم صادراتی این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه طی ۲۰ سال فعالیت در ایران، تامین نیاز مصرف‌کننده ایرانی را هدف قرار داده و به همین دلیل، در زمینه صادرات فعالیتی ندارد.

مهدی نورانی با تاکید بر اینکه اولویت ما، مصرف‌کننده ایرانی است، افزود: در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی، تمام تلا‌ش‌مان را به کار گرفته‌ایم تا نیاز مصرف‌کننده ایرانی را در بالاترین سطح برطرف کنیم تا میزان تقاضا برای خرید کالای تقلبی کاهش پیدا کند.

وی در واکنش به عرضه برخی محصولات تقلبی به اسم برندهای مجموعه یونیلیور گفت: مردم باید بدانند که محصولات تولیدی مجموعه ما هیچ‌گاه با تخفیف ۵۰ و ۶۰ درصدی عرضه نمی‌شود و برای اینکه کالاهای تقلبی به جای اصلی به آنها ارائه نشود، بهتر است که توضیحات فارسی روی محصول را بخوانند و از مراکز قانونی خرید خود را انجام دهند.

نورانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاهش قدرت خرید مردم، تا چه میزان فروش این مجموعه تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: ما هم همچون بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده دیگر، از کاهش قدرت خرید مردم تاثیر گرفتیم، اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از راه‌های گوناگون، هزینه‌های خود را کاهش دهیم، چراکه در حال حاضر بازار ظرفیت افزایش قیمت کالاها را ندارد.

وی اظهار کرد: مفتخریم به عنوان یک تولیدکننده مواد شوینده اعلام کنیم در یک سال گذشته کمترین نیاز به ارز را داشتیم و از دی ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی از دولت دریافت نکردیم.

تجربیات خودمان را با وزارت صمت به اشتراک گذاشتیم

مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی یونیلیور ایران همچنین با اشاره به معایب قیمت‌گذاری دستوری در کشور گفت: اگر سیستم اقتصاد آزاد در کشور حکمفرما باشد، همه شرکت‌های تولیدی می‌توانند با بررسی مداوم قیمت‌ها، راندمان تولید را بالا ببرند و کالای با کیفیت‌تر و قیمت مناسب‌تری را روانه بازار کنند. به این ترتیب در یک بازه زمانی نه‌چندان طولانی، بازار سروسامان خواهد گرفت، همان‌طور که در همه جای جهان با به کارگیری سیستم اقتصاد آزاد، منفعت مصرف‌کننده و تولیدکننده را تامین می‌کنند.

نورانی ادامه داد: البته تمام تجربیات خودمان را در این حوزه با وزارت صمت به اشتراک گذاشتیم و به مسوولان این وزارتخانه اعلام کردیم که این راهکارها تا چه میزان می‌تواند در کاهش فشار به مصرف‌کننده و حتی خود دولت تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ما مجموعه‌ای فعال و پویا هستیم، اعلام کرد: در همین راستا با خریداری زمین حدود ۷۸۰۰ متری و اضافه کردن آن به مساحت فعلی کارخانه، به دنبال ایجاد یک تصفیه‌خانه کامل پساب صنعت و بازیافت آن برای کاهش مصرف آب و حفظ محیط‌زیست طبیعی علیه آلودگی هستیم.

داخلی‌سازی ۸۴ درصد مواد اولیه

در این نشست سپیده استادزمانی مدیرکل زنجیره تامین یونیلیور ایران، آسیای‌میانه و منطقه قفقاز با اشاره به اینکه یونیلیور به عنوان شرکت سرمایه‌گذار خارجی که در ایران فعالیت می‌کند، اظهار کرد: راندمان تولید در این مجموعه بسیار بالاست و در زمینه بومی‌سازی تامین مواد اولیه نیز اقدامات مناسبی انجام شده است. به عنوان مثال در این مجموعه، مواد بسته‌بندی کاملا بومی‌سازی شده و ۸۴ درصد مواد اولیه نیز داخلی‌سازی شده است. آنچه هنوز به مرحله تولید داخل کشور نرسیده، مواد شیمیایی خیلی خاص است که تولید آنها در کشور مقرون‌به‌صرفه اقتصادی نیست یا اینکه زمان‌بر است. با این حال هدف مجموعه یونیلیور این است که در زمینه مواد اولیه، به ۱۰۰‌درصد بومی‌سازی دست پیدا کند.

گفتنی است یونیلیور مالک بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی – بهداشتی است. از تولیدات مشهور شرکت یونیلیور می‌توان به محصولاتی آشنا برای ایرانیان، با نام‌های تجاری، از قبیل چای لیپتون و محصولات بهداشتی لوکس، داو، رکسونا، وازلین، سیگنال و کلوزآپ اشاره کرد. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی در جهان شناخته می‌شود و بستنی مگنوم از محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457xjq