جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 15268
تاریخ انتشار: 1401/02/07 03:32

نکات مهم سفارش طراحی سایت

این روزها، بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند تا ضمن فعالیت به صورت حضوری، در فضای مجازی نیز فعال باشند و مخاطبان خود را از شهرها و استان های مختلف از کشورمان جذب نمایند.

 داشتن یک وب سایت خوب، مهمترین رمز موفقیت آن ها است. چنانچه وب سایت، کاربرپسند باشد، مخاطبان بیشتری جذب آن خواهند شد. خوشبختانه این روزها افراد شرکت های بسیاری در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند و سفارش مشتریان را ثبت می کنند. آن ها با صفر تا صد طراحی سایت آشنا هستند و چند و چون آن را می شناسند. اما آیا می دانید نکات مهم طراحی سایت کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

همکاری طراح سایت با مشتری

طراح سایت، به علم ذهن خوانی مشتری مسلط نیست و نمی داند که او دقیقاً چه محیطی را برای طراحی سایت می پسندد. این وظیفه مشتری است که ایده خود از یک سایت ایده آل را با طراح در میان بگذارد و راهنمایی های لازم در این باره را به اطلاع او برساند.

در ابتدا باید نوع وب سایت مشخص شود. می دانیم که وب سایت های رسمی، ساده اند و وب سایت های شرکتی، فضای پیچیده تری برای معرفی خدمات و محصولات دارند. به علاوه وب سایت های فروشگاهی، بستر لازم برای به نمایش گذاشتن محصولات را فراهم خواهند کرد. برخی از وب سایت های فروشگاهی، قابلیت هایی مانند اعمال تخفیف یا مقایسه بین محصولات را در اختیار کاربران قرار می دهند و این نشان می دهد که با هزینه بیشتری طراحی شده اند.

شناخت مشتریان

بهترین طراحی برای یک وب سایت، طرحی است که مطابق با سلیقه مشتریان باشد. برای مثال طراحی سایتی که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند با سایتی که قرار است صاحبان کسب و کار از آن دیدن کنند، تفاوت بسیار دارد.

سالمندان، نوجوانان و جوانان، مردان و زنان، مادرها و پدرها، سالمندان، مدیران، دانش آموزان و دانشجویان، صاحبان کسب و کار وهمه و همه می توانند مخاطب یک سایت باشند. اما اگر قرار باشد سایتی به صورت اختصاصی به موضوعات مرتبط با گروهی خاص بپردازد، طراحی سایت متناسب با آن اهمیت زیادی دارد.

لوگو سایت

لوگو مناسب، با طراحی وب سایت هماهنگ است. بهتر است قبل از آغاز طراحی، لوگو سفارش داده شده و در اختیار طراح قرار داده شود تا او مناسب ترین فضا را برای آن در نظر بگیرد.

امکانات  سفارش طراحی سایت

چه امکاناتی برای مخاطبان سایت در نظر گرفته اید؟ تغییر سریع اطلاعات محصول؟ اعمال تخفیف، امکان جستجو، دسته بندی محصولات، امکان غربال از بین محصولات؟ تغییر بنر؟ همه این ها نیازمند برنامه ریزی دقیق دارد که طراح سایت به خوبی به آن تسلط دارد.

پیشنهاد ما برای در نظر گرفتن قابلیت های مختلف در سایت، این است که برای چند لحظه خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید کدام امکانات به او در یافتن محصول مورد نظر راهنمایی می کند.

هزینه سفارش طراحی سایت

در بخش گذشته گفتیم که بهتر است امکانات مختلفی را به سایت بیافزایید. حتماً می دانید که اضافه کردن هر قابلیت به سایت، با هزینه همراه است و طراح سایت، باید وقت و انرژی بیشتری برای آن اختصاص دهد

 پیشنهاد برخی از طراحان سایت، برای مشتریانی که با محدودیت های مالی رو به رو هستند، استفاده از قاب های آماده است. البته که این قاب ها ایرادات خاص خود را دارند ولی برای شروع می توان روی آن ها حساب کرد.

سئو سایت

سئو سایت دو بخش دارد. بخش اول، موضوعات فنی را شامل می شود و بخش دوم با محتوای وب سایت در ارتباط است. یک طراح سایت که با دانش کدنویسی آشنایی دارد، نکاتی را در هنگام طراحی سایت رعایت می کند که در نتیجه آن، سایت در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت. بخش دوم از سئو یا همان درج محتوای سایت، نیازمند دقت فراوانی است. استفاده از محتوای مناسب و درج صحیح آن، در بهینه سازی سئو نقش مهمی دارد.

 منبع : شرکت طراحی سایت میلان استودیو


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3woz5d