سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 97068
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/08/23 03:45

آموزش دریافت سرمایه از پراپ تریدینگ فارکس

در بازار فارکس تریدهای نخبه و با تجربه بسیار زیادی وجود دارند که قادر به کسب سود از این بازار بزرگ هستند. اما برخی از این تریدرها به دلیل کمبود سرمایه کافی برای ترید، فارکس را ترک می‌کنند.
آموزش دریافت سرمایه از پراپ تریدینگ فارکس

در بازار فارکس تریدهای نخبه و با تجربه بسیار زیادی وجود دارند که قادر به کسب سود از این بازار بزرگ هستند. اما برخی از این تریدرها به دلیل کمبود سرمایه کافی برای ترید، فارکس را ترک می‌کنند. از این رو برخی از شرکت های معتبر در این بازار، اقدام به تامین سرمایه کافی برای تریدرهای موفق فارکس می‌کنند. در این مقاله یکی از مهمترین دغدغه های تریدرهای فارکس یعنی سرمایه برای ترید را حل خواهیم کرد.

همان طور که گفته شد، شرکت های با نام پراپ تریدینگ در بازار فارکس وجود دارند که تامین سرمایه تریدرهای فارکس را انجام می‌دهند. این شرکت ها با ایجاد چالش های متنوع به تریدها این امکان را می‌دهند تا با شرکت در این چالش ها و پاس کردن آنها امکان دریافت سرمایه قابل توجه را داشته باشند. معمولا این چالش ها در دو مرحله انجام شده و در هر مرحله قوانین دقیق اجرا می‌شود. تریدر پس از مطالعه و پذیرفتن این قوانین، وارد چالش شده و در زمان مشخص شده اقدام به ترید می‌کنند. در این مدت باید قوانین شرکت پراپ تریدینگ را رعایت کند. در صورت رعایت قوانین این شرکت از سوی تریدر، حساب سرمایه در اختیار تریدر قرار گرفته و پس از آن با کسب سود با این حساب، امکان برداشت سود برای تریدر از سوی شرکت پراپ تریدینگ فراهم خواهد شد. 

پراپ تریدینگ فارکس

قوانین دریافت سرمایه از پراپ تریدینگ های فارکس

همان طور که گفته شد، شرکت های پراپ تریدینگ برای ارائه سرمایه به تریدرها، قوانینی را مشخص کرده اند. این قوانین برای این هست که مهارت تریدر مشخص شده و به صورت کلی توسط کارشناسان پراپ تریدینگ آنالیز شود. قطعا با پاس شدن دو چالش مهارت تریدر مشخص شده و او به عنوان یک تریدر حرفه ای دارای یک حساب با سرمایه مناسب خواهد شد. در اینجا به برخی از این قوانین می پردازیم.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای شرکت در چالش های پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ های فارکس دارای قوانین مختلفی برای ثبت نام و احراز هویت هستند که در اینجا به این موارد می‌پردازیم. برخی پراپ تریدینگ ها برای ارائه اکانت های چالش پراپ، نیازمند دریافت مدارکی همچون اسکن کارت ملی یا شناسنامه هستند. این مدارک برای احراز هویت کاربر بوده و قبل خرید چالش باید این موارد را در اختیار پراپ تریدینگ قرار دهید. البته برخی از پراپ تریدینگ های فارکس مانند شرکت مای پراپ تنها با ثبت نام از طریق شماره موبایل می‌توانید ثبت نام خود را انجام داده و در چالش های پراپ شرکت کنید.

نحوه دریافت سرمایه در پراپ تریدینگ

پس از ثبت نام در وبسایت های پراپ تریدینگ وارد پنل کاربری خواهید شد. در این بخش چندین بخش وجود دارد. اولین بخش، پروفایل کاربری است که امکان ویرایش اطلاعات خود را خواهید داشت. دومین بخش مربوط به خرید و ثبت نام در چالش های مای پراپ می‌باشد.

پراپ تریدینگ مای پراپ

در بخش ثبت نام چالش جدید پراپ تریدینگ ها معمولا دو بخش وجود دارد:

  1. پکیج های پراپ تریدینگ
  2. سفارشی سازی پراپ تریدینگ

پکیج های پراپ تریدینگ به نحوی است که کاربر می‌تواند از بین 4 پکیج، بهترین گزینه را انتخاب کند. در این نوع ریسک روزانه، ریسک کلی، بالانس حساب ، زمان و بروکر مشخص شده و کاربر در کمترین زمان ممکن امکان شرکت در چالش را دارد. اما نوع دیگر شرکت در چالش ها به صورت سفارشی است. در هنگام ثبت نام در چالش های پراپ تریدینگ باید به موارد زیر توجه داشت:

  1. بالانس حساب: این میزان سرمایه ای هست که پراپ تریدینگ در اختیارتان قرار خواهد داد
  2. زمان حساب: زمان چالش به مدت زمانی است که می‌توانید در این بازه چالش های خود را پاس کنید.
  3. ریسک روزانه: ریسک روزانه میزان ریسکی است که در بازه شبانه روز می‌توانید به این میزان بر روی حساب چالش ریسک کنید.
  4. ریسک کلی: ریسک روزانه میزان ریسکی است که در مدت زمان چالش می‌توانید به این میزان بر روی حساب چالش ریسک کنید.
  5. بروکر حساب چالش: معمولا پراپ تریدینگ ها دارای چندین بروکر هستند که کاربر امکان انتخاب یکی از بروکرها را دارد.

موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ

مدیریت ریسک: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ، رعایت مدیریت ریسک است. شما باید حد ضرر خود را به گونه ای تعیین کنید که در صورت ضرر، کل سرمایه خود را از دست ندهید.
استراتژی معاملاتی: داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص، می تواند به شما کمک کند تا در بازارهای مالی سودآوری کنید. قبل از شروع چالش، یک استراتژی معاملاتی متناسب با شرایط خود طراحی کنید.
آموزش و تمرین: برای موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ، لازم است که به طور مداوم در حال یادگیری و تمرین باشید. از منابع آموزشی مختلف استفاده کنید و مهارت های معاملاتی خود را با تمرین مداوم بهبود ببخشید.

نکته‌های کلیدی برای موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ

منطقی عمل کنید: در هنگام معامله گری، از احساسات خود پیروی نکنید و تصمیمات خود را بر اساس منطق و تحلیل بازار اتخاذ کنید.
از کسی کپی نکنید: هر معامله گری، سبک معاملاتی مخصوص به خود را دارد. از کپی کردن استراتژی معاملاتی دیگران خودداری کنید و استراتژی معاملاتی خود را طراحی کنید.
از اشتباهات خود درس بگیرید: هر معامله گری، اشتباه می کند. از اشتباهات خود درس بگیرید و از آنها برای بهبود استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید.
برنامه ریزی دقیق داشته باشید: برای رسیدن به موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ، لازم است که برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برنامه ریزی خود را شامل اهداف، استراتژی معاملاتی، مدیریت ریسک و ... کنید.
سالم زندگی کنید: برای موفقیت در چالش های پراپ تریدینگ، لازم است که از نظر جسمی و روحی سالم باشید. خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم، می تواند به شما در حفظ سلامت جسمی و روحی کمک کند.


چالش های پراپ تریدینگ، فرصت مناسبی برای معامله گران تازه کار است تا مهارت های معاملاتی خود را به چالش بکشند و شانس خود را برای کار در یک شرکت پراپ تریدینگ امتحان کنند. با رعایت نکات ذکر شده، می توانید شانس خود را برای موفقیت در این چالش ها افزایش دهید. توجه داشته باشید که مدیریت سرمایه مهمترین نکته در پاس کردن چالش های پراپ تریدینگ می‌باشد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wj655